  • 1. Data: 2006-02-09 14:02:05
    Temat: agencja PKO + (np mBank) kradna pieniadze!
    Od: Michal JJ M <p...@...pl>

    witam,
    pewnie juz o tym bylo na grupie ale jeszcze raz pragne ostrzec przed
    placeniem karta (zwlaszcza kredytowa) w agencjach PKO - terminal POS
    wyglada nromalnie, loga VISA tez ale to nie jest terminal POS tylko
    przedluzenie bankomatu bezpinowego!! i operacje wykonywane w tym go*nie
    traktowane sa jako GOTOWKOWE!!
    moj przyklad:
    - poszedlem wyrobic paszport
    - nie przyjeli ode mnie oplaty paszportowej (100zl) + oplaty skarbowej
    5zl, tylko odeslali na parter do zaprzyjaznionego banku i kazali wrocic
    z dowodem wplaty
    - zaplacilem karta kredytowa (+2,5zl prowizji dla PKO) - bo widzialem
    logo VISA i czytnik kart - jak w sklepie
    - dzis zajzalem do historii KK w mBanku - dowalili mi 5zl za wyplate w
    obcym bankomacie no i procenty leca jak to na KK...
    - dzwonilem do mBanku - dostali od PKO opis transakcji jak przy wyplacie
    z bankomatu wiec naliczyli sobie prowizje i maja mnie w d*pie (ja ich
    tez - wlasnie zrezygnowalem z ich KK)

    co moge z tym zrobic?
    moze reklamowac w PKO? czy moze gdzies u rzecznika praw konsumentow?
    czuje sie okradziony - pani w okienku nie ostrzegla mnie ze to tak
    naprawde bankomat bezpinowy a nie zwykly terminal no i co to za
    transacja gotowkowa skoro tej gorowki nie widzialem na oczy...

    pozdrawiam,
    michal

  • 2. Data: 2006-02-09 14:50:15
    Temat: Re: agencja PKO + (np mBank) kradna pieniadze!
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Thu, 09 Feb 2006 15:02:05 +0100, Michal JJ M napisał(a):

    > przedluzenie bankomatu bezpinowego!! i operacje wykonywane w tym go*nie
    > traktowane sa jako GOTOWKOWE!!

    No właśnie, czy transakcje "gotówkowe" nie powinny być jakoś specjalnie
    oznaczone na slipie czy moze nie powinno być obowiązku informowania, że to
    jest transakcja gotówkowa?

    a na MB nie masz się co złościć, tylko na PKO. MB dostał taki od nich opis
    i tak sczardżował i każdy inny bank yteż by to jako gotówkę policzył.

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl

  • 3. Data: 2006-02-09 15:25:50
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Michal JJ M napisał(a):

> [...]
    > wyglada nromalnie, loga VISA tez ale to nie jest terminal POS tylko
    > przedluzenie bankomatu bezpinowego!! i operacje wykonywane w tym go*nie

    1. Czy czasem nie chciałeś dokonać wpłaty GOTÓWKOWEJ?
    Zdecydowanie wpłata gotówkowa na rachunek bankowy nie jest operacją
    bezgotówkową...

    2. Czy jeżeli sytuacja wyglądałaby tak: pani podaje Ci 50 PLN, a po
    chwili prosi o te same 50 złotych, nie napisałbyś tutaj jakie te PKO
    jest głupie, bo niepotrzebnie wydaje 50 i po chwili chce 50 PLN spowrotem?

    Może najbardziej oczywiste toto nie jest, ale raczej wypada po prostu
    podkulić ogon i wyciągnąć wnioski, a nie rzucać się jak ratlerek,
    bezpodstawnie zresztą.

  • 4. Data: 2006-02-09 15:26:32
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Michal JJ M napisał(a):

    > z bankomatu wiec naliczyli sobie prowizje i maja mnie w d*pie (ja ich
    > tez - wlasnie zrezygnowalem z ich KK)

    PS a mBank to już jest najbardziej winny w tej całej sytuacji :-)

  • 5. Data: 2006-02-09 15:27:24
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Michal JJ M <p...@...pl> wrote:

    > z bankomatu wiec naliczyli sobie prowizje i maja mnie w d*pie (ja ich
    > tez - wlasnie zrezygnowalem z ich KK)

    No to na Twoim miejscu bym nie bral nigdzie KK, bo prawdopodobnie wszedzie
    potraktuja te operacje tak samo.

    No ale co tam - odmrozic sobie na zlosc stopy, tez niby mozna :-)

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 6. Data: 2006-02-09 15:28:20
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Michał Dąbrowski napisał(a):

    > No właśnie, czy transakcje "gotówkowe" nie powinny być jakoś specjalnie
    > oznaczone na slipie

    No i są. GOTÓWKA.

    > czy moze nie powinno być obowiązku informowania, że to
    > jest transakcja gotówkowa?

    Nie widzę powodu.

  • 7. Data: 2006-02-09 16:48:24
    Od: Michal JJ M <p...@...pl>

    > PS a mBank to już jest najbardziej winny w tej całej sytuacji :-)

    mysle ze "w trosce o dobro klientow" mBank powinien tlustym drukiem na
    czerwono napisac ze PKO robi takie waly dzieki ktorym mBank dostaje 5zl
    + odsetki od wyplacanej kwoty

  • 8. Data: 2006-02-09 16:52:52
    Od: Michal JJ M <p...@...pl>

    > 1. Czy czasem nie chciałeś dokonać wpłaty GOTÓWKOWEJ?
    > Zdecydowanie wpłata gotówkowa na rachunek bankowy nie jest operacją
    > bezgotówkową...

    tak - dala mi taki druczek do wplaty jak na poczcie ale zastrzegla ze to
    bedize kosztowalo dodatkowo 2,50zl - i to juz byla dla mnie
    wystarczajaca kara (gdyz mam bezplatne przelewy) i to uspilo moja dalsza
    czujnosc

  • 9. Data: 2006-02-09 17:20:52
    Od: "wojciech" <w...@p...pl>

    > mysle ze "w trosce o dobro klientow" mBank powinien tlustym drukiem na
    > czerwono napisac ze PKO robi takie waly dzieki ktorym mBank dostaje 5zl +
    > odsetki od wyplacanej kwoty

    Masz katę w systemie VISa/mbank. Złóż u nidch rekalamcje to ci zwrócą, bo
    zostałeś wprowadzony w błąd jako customer.

    jkolina

  • 10. Data: 2006-02-09 17:21:41
    Od: Michal JJ M <p...@...pl>

    > No to na Twoim miejscu bym nie bral nigdzie KK, bo prawdopodobnie wszedzie
    > potraktuja te operacje tak samo.

    zgadza sie wlasnie zastrzeglem swoja (jedyna) KK - nie ma sensu doplacac
    do tego interesu podczas gdy ryzyko jest duze - wracam do zwyklych (bez
    debetu i bez placenia w necie VE)