  • 1. Data: 2013-04-01 10:08:51
    Temat: Opodatkuja srodki na OFE?
    Od: MK <M...@i...pl>

    Duzo piszecie o Cyprze, ze nikt nie zauwazyl, ze zaczela sie kolejna fala
    kampanii przeciw OFE. Tym razem pretekstem jest terminowa renta jaka chca
    wyplacac OFE. Wszyscy sa politycy sa tym oburzeni i zszokowani. Nawet
    tworcy nowego systemu nie pamietaja, ze w jego zalozeniach miala byc
    mozliwosc wyboru miedzy renta dozywotnia a terminowa.

    Wyglada na to jakby nasze elity chcialy opodatkowac nasze srodki stawka
    100%. Hehe... kolejnym krokiem moze byc nacjonalizacja PPE, IKE i IKZE ;).

    MK

  • 2. Data: 2013-04-01 13:30:14
    Temat: Re: Opodatkuja srodki na OFE?
    Od: "T.F." <t...@U...wp.pl>

    "MK" ...

    > Wyglada na to jakby nasze elity chcialy opodatkowac nasze srodki stawka
    > 100%.

    No i dobrze.
    OFE to od poczatku byl poroniony pomysl.

    --
    T.F.

  • 3. Data: 2013-04-01 14:56:09
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Mon, 1 Apr 2013 13:30:14 +0200
    "T.F." <t...@U...wp.pl> wrote:

    > "MK" ...

    > No i dobrze.
    > OFE to od poczatku byl poroniony pomysl.

    Oczywiscie z wykonaniem jak najbardziej mozna dyskutowac, np. dlaczego
    pozwolono na tak wysokie prowizje, czy dlaczego nie zakazano zakupu
    obligacji SP...

    Ale cieszyc sie, ze rzad zabierze pieniadze i je po prostu roztrwoni
    na biezace wydatki?

    To tak jakby Rosjanie / Cypryjczycy cieszyli sie, ze ich banki szlag
    trafil.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 4. Data: 2013-04-01 16:32:35
    Od: MK <M...@i...pl>

    On Mon, 01 Apr 2013 13:30:14 +0200, T.F. <t...@u...wp.pl> wrote:

    > "MK" ...
    >
    > No i dobrze. OFE to od poczatku byl poroniony pomysl.

    Poronionych to chyba tylko dla tych, ktorzy sa poza powszechnym systemem
    emerytalnym lub wplacaja minimalne skladki.

    MK

  • 5. Data: 2013-04-01 16:36:50
    Od: MK <M...@i...pl>

    On Mon, 01 Apr 2013 14:56:09 +0200, Tomasz Chmielewski
    <t...@n...wpkg.org> wrote:

    > Oczywiscie z wykonaniem jak najbardziej mozna dyskutowac, np. dlaczego
    > pozwolono na tak wysokie prowizje, czy dlaczego nie zakazano zakupu
    > obligacji SP...

    Prowizje? Gdyby koszty funkcjonowania ZUS uznac za prowizje, to chyba nie
    bylaby mniejsza ;). Nakaz zakupu obligacji wzial sie stad, ze Panstwo
    chcialo miec zagwarantowany zbyt obligacji.

    MK

  • 6. Data: 2013-04-01 16:49:36
    Od: Piotr Hołda <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2013 16:36:50 UTC+2 użytkownik MK napisał:

    > Prowizje? Gdyby koszty funkcjonowania ZUS uznac za prowizje, to chyba nie
    > bylaby mniejsza ;). Nakaz zakupu obligacji wzial sie stad, ze Panstwo
    > chcialo miec zagwarantowany zbyt obligacji.

    Ale teraz robi się z tego zarzut: "OFE nic innego nie robią tylko za pieniądze
    przelewane przez ZUS kupują obligacje i jeszcze od tego biorą prowizję".

    Podobnie, jak zarzutem jest, że emerytura z OFE będzie niska w stosunku do tej z ZUS.
    Nikt nie wspomina o tym, że to politycy ustalają ułamek składki przekazywanej do OFE
    a ostatnio go zmniejszyli do wartości sybmolicznej.

    Masz rację. Wszystko to przygrywka do przejęcie pieniędzy zgromadzonych w OFE i ich
    roztrwonienia.

  • 7. Data: 2013-04-01 17:10:17
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 01 Apr 2013 07:49:36 -0700, Piotr Hołda napisał(a):

    > Masz rację. Wszystko to przygrywka do przejęcie pieniędzy zgromadzonych
    > w OFE i ich roztrwonienia.

    To chyba jednak nic nowego, bo mniej więcej od początku można było
    przypuszczać, że tą kasę prędzej czy później nasz rząd zwyczajnie
    podpierdoli*. :)

    *
    - Co to znaczy podpierdolić?
    - To znaczy zabrać coś komuś tak, żeby ten ktoś nie mógł ci nic zrobić.
    - To niemożliwe.
    - Jak niemożliwe! Mój tata mówi, że urząd skarbowy co miesiąc podpierdala
    mu połowę pensji i on nic z tym nie może zrobić.

    http://pl.wikiquote.org/wiki/U%C5%BCytkownik:Lethern
    /W%C5%82atcy_m%C3%B3ch

    --
    xbartx

  • 8. Data: 2013-04-01 19:00:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Chmielewski" 2...@n...wpkg.org

    > Ale cieszyc sie, ze rzad zabierze pieniadze i je po prostu roztrwoni
    > na biezace wydatki?

    Nie bądź zazdrosna siostro! Nie Tobie decydować o tym,
    że zbierane przez Kowalskiego (czy Nowakową) pieniądze
    przywłaszczy sobie marszałek Ewa Kopacz. Taka jest wola
    Boża! Ważne jest, aby pani marszałek część tej nagrody
    przekazała biednym i potrzebującym -- oczywiście za
    pośrednictwem Kościoła rzymskokatolickiego.

    -=-

    Ale ponoć w RP co jakiś czas są urządzane wolne wybory.
    Może by po prostu wybierać do władz ludzi uczciwych,
    którzy nie będą zabierali tego, co naród uciuła na
    czarną godzinę, pracując na zielonej wyspie?

    [ale co wówczas, gdy ci uczciwi ludzie nie są wskazani
    przez Kościół do rządzenia?... czyż nie lepszy jest
    człowiek nieuczciwy, ale wierny Kościołowi niż uczciwy,
    ale zbuntowany przeciwko woli biskupów?! czyż nie lepiej
    cierpieć dla biskupa niż żyć w doczesnym dostatku, stale
    mając w swych myślach smutny koniec duszy w piekielnych mękach?...]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2013-04-01 19:32:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "xbartx" kjc80p$u7f$...@n...news.atman.pl

    > - Jak niemożliwe! Mój tata mówi, że urząd skarbowy co miesiąc podpierdala
    > mu połowę pensji i on nic z tym nie może zrobić.

    Może choć spróbować. Korwin mówi, że podatki należy zbierać
    na wojsko, policje itp. wspólne cele, gdy tymczasem zbierane
    są owe podatki w celu rozdawania, z tym, że rozdaje się mniej
    niż zbiera, gdyż zbierający kosztuje i rozdający też kosztuje...

    Korwin czasami startował w wyborach -- naród nie wybierał go,
    czyli naród chce marnowania... Znaczy -- podpierdalania podatków.

    Ja oddawałem swój (; ważny ;) -- co to za waga, skoro jestem
    osamotniony -- głos na Korwina.

    Urzędnik państwowy (premier czy prezydent, czy ktokolwiek
    im podobny) powinien być traktowany jak najemny pracownik
    opłacany przez naród i pracujący na rzecz narodu, nie zaś
    jak bóstwo, któremu naród musi służyć z lękiem.

    W czasach Stalinowskich Polacy mieli możliwość wybierania
    kandydatów wskazanych przez wiodącą (i jedyną legalną) partię.
    Szkoda, że ów nawyk Polakom pozostał -- dziś mogą wybierać
    kogokolwiek, także każdego z nas, o ile ten ktoś przekroczy
    próg nadziei na bierne uczestnictwo w wyborach...

    -=-

    Nie musimy wybierać pomiędzy kłamcą Tuskiem (obiecał obniżenie
    podatków -- stale podwyższa) a zamordystą Kaczyńskim i jemu
    podobnymi. Możemy odrzucić dawne stereotypy konieczności
    wybierania mniejszego zła.

    W Białymstoku, gdy zauważę, iż Truskolaskiego można po prostu
    mnie wybierać, słyszę coś na kształt -- wolisz Konowicza?
    A przecież poza tymi dwoma jest cala masa innych chętnych
    i niechętnych. :) Kondonowicz istnieje chyba tylko po to,
    aby lękliwi wybrali Truskolaskiego. Podobnie jest chyba
    z Kaczyńskim, którym straszą oponentów Tuskowych.

    -=-

    Problem w tym, że Polacy wolą złe władze, do których wejdą
    sami (lub do których wybiorą swoich ludzi) niż władze porządne. :)

    Po co mówić -- ekrany dźwiękochłonne są złe a pieniądze zmarnowane
    na budowę tych ekranów można by przeznaczyć na szpitale i refundację
    leków, aby biedni ludzie nie umierali na cukrzycę, nowotwory itp.
    podobne choroby, skoro wiadomo, że te ekrany budowane są tylko po
    to, aby dać zarobić firmom, które część zarobionych pieniędzy
    przekazać mają/muszą na Kościół nawołujący do budowania cywilizacji
    życia, w której chorym przysługuje leczenie, refundacja lekarstw
    czy szpitali i sanatoriów.

    -=-

    Po co wybierać do parlamentu ludzi nagradzających samych siebie
    (Ewę kopacz) i im podobnych, skoro inne osoby kandydujące były
    chętne do oddawania swoich diet poselskich?...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2013-04-01 19:44:02
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Mon, 1 Apr 2013 19:00:42 +0200
    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    > Ale ponoć w RP co jakiś czas są urządzane wolne wybory.
    > Może by po prostu wybierać do władz ludzi uczciwych,
    > którzy nie będą zabierali tego, co naród uciuła na
    > czarną godzinę, pracując na zielonej wyspie?

    Problemem jest - moim zdaniem - ze nasze spoleczenstwo nie jest zbyt
    uczciwe ani dojrzale.

    A z pustego i Salomon nie wybierze.

    --
    Tomasz Chmielewski