    From: "Krab" <k...@h...pl_________>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Opodatkowanie lokat bankowych?
    Date: Fri, 8 Feb 2002 15:43:34 +0100

    Użytkownik "Rad'ek" <A...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:a40jqm$1hhl$1@news2.ipartners.pl...

    > Użytkownik "Krzysiek" <K...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > TAK

    w swietle analizy zapisów różnych - nie jest to takie oczywiste
    Mysle, ze pewne banki - moga to zinterpretowac w sposob najlatwiejszy -
    czyli- naliczyc podatek od calosci odsetek postawionych do dyspozycji po 1
    marca - nie wazne za jaki okres (byle po 30 listopada), czyli np odsetki za
    luty - dopisane od 1 marca włacznie - mogą już opodatkować W CALOSCI - bo
    ktoś nie dopilnuje by dopisać je 28 lutego.
    wszystko jest kwestia interpretacji i checi :_)) a czas pokaze reszte.
    ustawa de facto zwalnia tylko lokaty przed 30 listopadem - nie ma w ustawie
    mowy (jesli mnie pamiec nie myli) o jakims zwolnieniu lokat zalozonych po
    tym terminie
    oraz mowi ze naliczanie rozpoczyna sie od 1 marca
    RESZTA to papka, ktora mozna zinterpetowac jak komu sie bedzie chcialo !

    pewnosc zwolnienia z podatku daje obecnie tylko lokata z odsetkami
    wyplaconymi z gory

    nie mam takiej pewnosi co do reszty

    Przykladowo - automatyczna lokate na netkombo w LG - wg mnie nalezy zerwac w
    dniu 27 lutego, tak by odsetki od tej lokaty dopisaly sie w dniu nastepnym
    czyli 28 lutego. Zerwanie takiej lokaty w dniu 28 lutego - spowoduje
    dopisanie odsetek w dniu 1 marca - ktore (no wlasnie ta interpretacja) mogą
    być już opodatkowane
    zaznaczam jeszcze raz - nie mam 100% pewnosci - ale obecnie przychylam sie
    stopniowo do interpretacji ze odsetki od "lokat zalozonych po 30 listopada
    01" wyplacone/zaksięgowane !!! od 1 III włącznie, beda opodatkowane w
    calosci a nie w czesci
    Jesli ktos twierdzi inaczej - prosze o podstawe - chetnie podyskutuje