  • 1. Data: 2013-03-10 17:42:50
    Temat: Opłaty za zarządzanie TFI
    Od: xxx <k...@o...pl>

    W funduszach parasolowych nie ma obecnie opłat za konwersję, zakup i
    umorzenie jednostek. Jest jednak opłata za zarządzanie- zwykle 3-4%. Co
    to oznacza? Powiedziano mi na infolinii banku że jest to opłata o którą
    jest już podwyższona cena po której nabyłem jednostki uczestnictwa TFI.
    Czy to prawda? Czy też po roku skasują 4% z wartości inwestycji ?

  • 2. Data: 2013-03-10 20:25:45
    Temat: Re: Opłaty za zarządzanie TFI
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "xxx" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >już podwyższona cena po której nabyłem jednostki uczestnictwa TFI. Czy to
    >prawda? Czy też po roku skasują 4% z wartości inwestycji ?

    ta opłata jest zawarta w cenie jednostki i z tego tytułu nikt osobiście mieć
    do ciebie pretensji nie będzie :)
    w skrócie chodzi o to, za za zarzadzanie TFI pobiera sobie 4% w skali roku
    od wartosci aktywow funduszu.

  • 3. Data: 2013-03-10 20:27:44
    Od: xxx <k...@o...pl>

    W dniu 2013-03-10 20:25, vvvvvv pisze:
> [...]
    > mieć do ciebie pretensji nie będzie :)
    > w skrócie chodzi o to, za za zarzadzanie TFI pobiera sobie 4% w skali

    Czyli nic tylko inwestować w fundusze akcyjne teraz bez prowizji.
    Przewidują 40-50% zysku w ciągu 2-2,5 roku;)

  • 4. Data: 2013-03-10 20:43:22
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-03-10 20:27, xxx pisze:

    > Czyli nic tylko inwestować w fundusze akcyjne teraz bez prowizji.
    > Przewidują 40-50% zysku w ciągu 2-2,5 roku;)

    Nie prościej po prostu w akcje? Dlaczego oddawać 4% za nic jakimś
    pociotkom prezesów?

    Aha - a ci, co przewidują, przewidzieli również kiedy ten wzrost się
    zakończy?
    I dlaczego tracą czas i energię na publikowanie swoich przewidywań,
    zamiast brać kredyty i kupować, kupować, kupować... ?

    ;)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 5. Data: 2013-03-10 20:54:51
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-03-10, Maruda <m...@n...com> wrote:

    [...]

    > Nie prościej po prostu w akcje? Dlaczego oddawać 4% za nic jakimś
    > pociotkom prezesów?

    Myślę, że to zależy od ilości:

    a) kapitału do zainwestowania
    b) czasu, który się ma na analizy obecnej sytuacji i reakcję
    c) wiedzy

    Na TFI zdecydowanie łatwiej gra się w długim horyzoncie czasowym
    i mniejszymi kwotami (mniejsze = poniżej 50 tys).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2013-03-10 23:24:36
    Od: xxx <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Na TFI zdecydowanie łatwiej gra się w długim horyzoncie czasowym
    > i mniejszymi kwotami (mniejsze = poniżej 50 tys).

    Zamierzam zainwestować w sumie do 250k PLN w fundusze akcyjne, w sumie
    do 7 różnych funduszy akcyjnych rynku polskiego i 1 mieszanego oraz 1
    mieszanego polsko-europejsko-tureckiego. Reszta majątku (100k zl w
    lokatach bankowych). Myślę że jest to dobra inwestycja na 2-3 lata.

  • 7. Data: 2013-03-11 10:27:08
    Od: Maruda <m...@n...com>

> [...]
    >
    > Na TFI zdecydowanie łatwiej gra się w długim horyzoncie czasowym
    > i mniejszymi kwotami (mniejsze = poniżej 50 tys).

    Skonfrontuj to np. z przedstawionymi na tym obrazku wynikami funduszu
    Novo Obligacji (dawniej: SEB 2):
    http://images40.fotosik.pl/1977/35f8e464205a235emed.
    jpg
    albo (inny link do tego samego obrazka):
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/35f8e464205a235e
    .html

    i zastanów się, czy zrobiłbyś taki hardkor inwestując samodzielnie... :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 8. Data: 2013-03-11 10:27:29
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

> [...]
    > mieszanego polsko-europejsko-tureckiego. Reszta majątku (100k zl w
    > lokatach bankowych). Myślę że jest to dobra inwestycja na 2-3 lata.

    A jaki masz prog bólu w przypadku straty?

  • 9. Data: 2013-03-11 10:43:41
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-03-11, Maruda <m...@n...com> wrote:

    [...]

    > Skonfrontuj to np. z przedstawionymi na tym obrazku wynikami funduszu
> [...]

    http://www.bankier.pl/inwestowanie/profile/quote.htm
    l?symbol=TPSA&format=chart&period=1Y&size=B
    :) A TPSA jakby nie było była uznawana za "bezpieczną", wręcz obligacyjną spółkę.

    > albo (inny link do tego samego obrazka):
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/35f8e464205a235e
    .html
    > i zastanów się, czy zrobiłbyś taki hardkor inwestując samodzielnie... :)

    A nie? Jeśli nastawiasz się na daytrading to masz szansę czegoś takiego uniknąć,
    ale w przypadku samodzielnego inwestowania w akcję "średnio" i "długoterminowo"
    to jesteś narażony nawet bardziej, bo TFI swoje wyniki uśrednia.

    Niedawno czytałem analizę (nie umiem do niej dotrzeć teraz niestety), ze znakomita
    większość spółek nie mogła się pochwalić jakimś szczególnym wzrostem wartości akcji
    już prędzej w grę wchodziły straty. Indeksy w górę były wypchnięte przez kilka
    podmiotów o bardzo nieprzeciętnych zyskach.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2013-03-11 11:25:22
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Mon, 11 Mar 2013 10:43:41 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

    .html
    > Jeśli nastawiasz się na daytrading to masz szansę czegoś takiego uniknąć

    Uprasza się nie żartować w taki sposób, bo jeszcze ktoś uwierzy i zrobi
    sobie krzywdę.

    AK