  • 11. Data: 2010-11-23 09:19:55
    Temat: Re: Open Finance, propozycje.
    Od: "aneczka.jedna" <a...@N...gazeta.pl>

    ja tę propozycję 5,65% na 12m rozumiałam tak, że Czarnecki kasy potrzebuje na
    nowe inwestycje

  • 12. Data: 2010-11-23 14:26:08
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    Krzysztof wrote:

    > nominalne oprocentowanie na 3-mies rosnie nam z 4.85% do 5.4%.

    Nominalne jest jakie jest :-), - nieco rośnie *efektywne*.

    > Blokowanie na dluzsze terminy nie ma kompletnie sensu, nawet jak
    > oferuja komus te preferencyjne 5.65%. Czasy sa mocno niestabilne a
    > stopy procentowe z pewnoscia nie
    > beda spadac tylko rosnac, podwyzki RPP moze sie i opoznia, ale w
    > perspektywie kilku miesiecy przybiora na sile.

    Podwyzki stóp jeśli nastąpią, to będą po 25, może 50 p.b.
    Na podwyżki stóp kredytów pewnie nie trzeba będzie długo czekać, ale z
    podnoszeniem stóp depozytów bankom już tak nie spieszno.

    IMHO lokaty 3 i 6-miesięczne zakładane teraz są względnie bezpieczne -
    nie należy oczekiwać znacznych wzrostów.
    Bardziej od podwyżek stóp przez RPP, stopy lokat 3-6m mogą być obecnie
    "zagrożone" jakimiś konkurencyjnymi promocjami
    "świąteczno-noworocznymi", itp., związanymi z akcjami
    pożyczkowo-kredytowymi.

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 13. Data: 2010-11-23 15:23:31
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "sTav" <m...@b...o2.pl> wrote in message

    > Nominalne jest jakie jest :-), - nieco rośnie *efektywne*.

    Nominalnie jest wlasnie 5.4%, bo od kazdej lokaty zakladanej na 3-mies
    dostajesz w koncie skarbonkowym 1zl-lokata jest 1015.98zl, czyli do
    uzyskanego oprocentowania (odsetek) musisz dolozyc te 1zl, ktore dostajesz
    co kwartal i wtedy wychodzi te 5.42% nominalnie. Na razie na 3-mies nie ma
    nic lepszego.
    Znasz lepsza oferte na 3-m?...... ja nie znam.

  • 14. Data: 2010-11-23 17:02:01
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    Krzysztof wrote:
> [...]
    > uzyskanego oprocentowania (odsetek) musisz dolozyc te 1zl, ktore
    > dostajesz co kwartal i wtedy wychodzi te 5.42% nominalnie.

    Mylisz terminologię: %nominalne z %efektywnym. Nominalne jest podawane
    zawsze w skali roku, - w tym przypadku = 4,85%.
    Efektywne wynika z *czasu* na jaki zawarto lokatę, ilości
    *kapitalizacji* w okresie lokaty, oraz optymalizacji zaokrąglania i ew.
    bonusów.

    Przy lokacie 4,85%, *3-mies*, 1015,98 zł, z bonusem 1 zł, oprocentowanie
    efektywne (92 dni, kap.dzienna) = 1,36617%
    Przy czterokrotnym powtórzeniu powyższego efektywne % wyniosą ~5,4%,
    (pod warunkiem że *nominalne* się nie zmieniło).

    Jeśli przy otwieraniu konta oprocentowanego na 2% dostaniesz 50 zł bonus
    to oprocentowanie *nominalne* tego konta się zmieniło? :-)

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 15. Data: 2010-11-23 18:13:30
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Jeśli przy otwieraniu konta oprocentowanego na 2% dostaniesz 50 zł bonus
    > to oprocentowanie *nominalne* tego konta się zmieniło? :-)

    Banki nie podaja oprocentowania w skali miesiaca czy dwoch lat, juz jeden
    probowal podawac za 18-m, ale dostal kare.
    1015.98 dla uproszczenia 3-m ma 90dni, czyli 90*0.14(dziennie) + ta 1zl za
    zalozenie=13.6zl odsetek

    1015.98*5.428*90/365/100=13.6zl, czyli 5.42 jest stopa nominalna dla
    tradycyjnej lokaty na 3-mies, bez podatku belki) a nie efektywna. Efektywna
    bylaby, gdybys uwzglednial kapitalizacje po kazdym kwartale, co w przypadku
    tej lokaty jest trudne do uzyskania, chyba, ze tych lokat jest sporo i
    uzysane odsetki pozwola na utworzenie nowej min. lokaty (teoretycznie mozna
    tak zalozyc).

    Ta 1zl jest zwiazana scisle z zakladana lokata i wplywa na jej
    oprocentowanie, nie jest to bodus przyznawany tak jak za otwarcie konta.
    Jezeli zasady przyznawania tej 1zl sie nie zmienia jest ona integralna
    czescia zysku z tej lokaty.
    Te 5.42%, 'jak zwal tak zwal', ale jest to wielkosc wg ktorej moge porownac
    inne tradycyjne lokaty na 3-mies.

  • 16. Data: 2010-11-23 20:06:35
    Od: Szymon <...@2...pl>

    W dniu 2010-11-23 15:26, sTav pisze:

> [...]
    > "zagrożone" jakimiś konkurencyjnymi promocjami
    > "świąteczno-noworocznymi", itp., związanymi z akcjami

    Jakoś rok temu, może 1,5 Millenium dawało lokatę 8% na 24M. Po
    obelkowaniu lepiej niż nieobelkowana teraz. Ale ekszperci też radzili,
    że za długo, za jakoś tam, rządy upadają i nie wiadomo co.
    Od pewnego czasu stopy stoją w miejscu, a ruchy - i to znaczne - w dół
    na lokatach są. Raczej uzależniałbym % od tzw. wojny depozytowej lub jej
    braku niż RPP.

  • 17. Data: 2010-11-24 08:46:39
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    sTav wrote:

> [...]
    > obecnie "zagrożone" jakimiś konkurencyjnymi promocjami
    > "świąteczno-noworocznymi", itp., związanymi z akcjami

    Chyba nieco upraszczasz: oprócz czynników, o których mówisz (i
    które są wspólne dla wszystkich banków), są jeszcze takie, które
    dla każdego banku dają inny efekt: trzeba pamiętać, że banki miały
    akcje depozytowe w różnych okreóżnej intensywności. Niektóre banki
    mają w portfelach sporo niezdywersyfikowanych ofert, np. dwa lata
    temy OF dawało bardzo dobre warunki na lokaty dwuletnie (10% w
    pierwszym i 7% w drugim roku) i załapało sporo klientów, którym
    lokaty teraz (głownie styczeń) będą się kończyć.
    Ponieważ nie wiadomo, czy te pieniądze odpłyną w całości, czy
    tylko częściowo (bo to zależy od okoliczności jeszcze nieznanych,
    np. promocji innych banków), OF aktywnie łapie klientów na 3
    miesiące, aby zebrać "poduszkę" na okres kończenia się tamtych
    lokat i czas na dywersyfikację dat zapadalności.

    To tłumaczy gorączkowość działań banku nawet, gdy cały jego
    portfel jest kwotowo zupełnie zrównoważony. Przypuszczam, że jest
    to obecnie czynnik ważniejszy niż same przewidywane zmiany stóp, a
    co więcej nadchodzące zmiany stóp nie tyle wpływają realnie na
    sytuację banków, ile na oczekiwania klientów, którzy - w
    oczekiwaniu na nowe stopy - mniej się śpieszą z zakładaniem nowych
    lokat z lokat rozwiązywanych.
    Innymi słowy - panika wśród bankierów naszą szansą :-)

    witrak()

  • 18. Data: 2010-11-24 13:31:30
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    witrak() wrote:

> [...]
    > lokat z lokat rozwiązywanych.
    > Innymi słowy - panika wśród bankierów naszą szansą :-)

    Właśnie o stopach pisałem, a co do OF = Getin-Noble, to ten ostatnio
    właśnie zainwestował ponad 150 mln.
    Jednak mimo to, jego wzmożona aktywność w zakresie ofert depozytowych
    jest jak narazie głównie marketingowa, - czemu się trudno dziwić skoro
    są w ścisłej czołówce.
    Co do "paniki w bankach" to nie wiadomo jaka będzie reakcja na
    proponowany przez rząd podatek obrotowy i z której strony to uderzy w
    klienta. Inną zmianą która też wpłynie na banki ma być wprowadzony od
    stycznia
    BFG = 100 000 EU. Będzie się działo. :-)

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 19. Data: 2010-11-24 13:44:29
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "sTav" <m...@b...o2.pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    > zmianą która też wpłynie na banki ma być wprowadzony od stycznia
    > BFG = 100 000 EU. Będzie się działo. :-)

    A jak wpłynie zmieniona kwota gwarancji? Bo IMO pozostanie kompletnie bez
    wpływu.

  • 20. Data: 2010-11-24 13:57:08
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    MarekZ wrote:
> [...]
    a.pl...

    > A jak wpłynie zmieniona kwota gwarancji? Bo IMO pozostanie

    Będą potrzebne większe wpłaty na BFG...

    witrak()