  • 1. Data: 2010-11-22 15:20:26
    Temat: Karta kredytowa wypukła a płaska
    Od: Zyga <z...@w...pl>

    Witam

    Pytanie do znawców: czy karta kredytowa musi być wypukła?

    Bo moim zdaniem nie. Mam kk eurobanku, jest to płaska karta VISA.
    Jednak w Hiszpanii płacąc za wynajem samochodu pani powiedziała że to
    nie jest karta kredytowa tylko debetowa. I nijak nie mogłem jej
    przekonać, bo niby jak? Jednym z jej argumentów, a właściwie jedynym
    było to że moja karta nie jest wypukła.
    Koniec końców musiałem zapłacić za dodatkowe ubezpieczenie które jest
    nieobowiązkowe przy płaceniu kk a obowiązkowe w przypadku płatności
    debetówką.

    Zyga

  • 2. Data: 2010-11-22 15:37:17
    Temat: Re: Karta kredytowa wypukła a płaska
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Zyga" <z...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Witam
    >
    > Pytanie do znawców: czy karta kredytowa musi być wypukła?

    Czyli podsumowując: masz kartę i nie wiesz czy jest ona kredytowa czy
    debetowa oraz oczekujesz odpowiedzi od znawców.

    Pozwolisz, że odpowiem pytaniem na pytanie:

    Twój nick to:
    a) Rasputin
    b) Zyga
    c) Dziad Borowy
    d) około szesnastu

    W przypadku kłopotów z odpowiedzią możesz skorzystać z telefonu do eksperta.

  • 3. Data: 2010-11-22 16:16:25
    Od: "zaemka" <N...@w...pl>

    > Koniec końców musiałem zapłacić za dodatkowe ubezpieczenie które jest
    > nieobowiązkowe przy płaceniu kk a obowiązkowe w przypadku płatności
    > debetówką.

    to jest nieco inaczej z tą opłatą za wynajem auta - jak masz debetówkę z
    odpowiednim limitem to blokują ci kilka tys. euro w razie gdybyś nie oddał
    auta (np jak ci ukradną te autko), więc lepiej zapłacić te ubezpieczenie i
    spać spokojnie

  • 4. Data: 2010-11-22 16:43:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "zaemka" <N...@w...pl> writes:

> [...]
    > z odpowiednim limitem to blokują ci kilka tys. euro w razie gdybyś nie
    > oddał auta (np jak ci ukradną te autko), więc lepiej zapłacić te

    Taaak, a jak ktos ma KK i mu ukradna samochod, to placi te kilka keuro.
    Albo kilkadziesiat. Bardzo smieszne.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2010-11-22 17:54:43
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/22/2010 10:43 AM, Krzysztof Halasa wrote:

    > Taaak, a jak ktos ma KK i mu ukradna samochod, to placi te kilka keuro.
    > Albo kilkadziesiat. Bardzo smieszne.

    większość wystawców kart kredytowych w ramach pakietu dorzuca
    ubezpieczenie wynajętego samochodu.
    dlatego jak płacisz kartą kredytową to w razie czego ma kto zapłacić.

    debetową nie, dlatego ich nie lubią.

  • 6. Data: 2010-11-22 18:24:43
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 22 Nov 2010 16:20:26 +0100, Zyga napisał(a):

    > Witam
    > Pytanie do znawców: czy karta kredytowa musi być wypukła?

    Nie.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 7. Data: 2010-11-22 19:21:26
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Zyga pisze:

    > Pytanie do znawców: czy karta kredytowa musi być wypukła?

    Nie.
    Tak samo jak debetówka nie musi być płaska.

> [...]
    > nie jest karta kredytowa tylko debetowa. I nijak nie mogłem jej
    > przekonać, bo niby jak? Jednym z jej argumentów, a właściwie jedynym

    To normalne. W wypożyczalniach (oraz w pewnej sieci restauracji w
    Warszawie) nie są w stanie rozgraniczyć wypukłości od kredytowości... :-(

    > Koniec końców musiałem zapłacić za dodatkowe ubezpieczenie które jest
    > nieobowiązkowe przy płaceniu kk a obowiązkowe w przypadku płatności
    > debetówką.

    Trzeba było zapłacić wypukłą debetówką. :-)

    --
    MiCHA

  • 8. Data: 2010-11-22 19:34:13
    Od: "Michał Witkowski" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> napisał(a):

    > Trzeba było zapłacić wypukłą… debetówką…. :-)

    Dokładnie. Na potrzeby wyjazdu do USA wyrobiłem sobie w BZWBK wypukłego,
    debetowego MasterCarda. W wypożyczalni samochodów nikt nawet nie pytał czy to
    kredytówka, bo z założenia przyjmowali, że jak wypukła, to kredytowa i nie
    robili żadnych problemów z wypożyczeniem.

  • 9. Data: 2010-11-22 21:26:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl> writes:

    > większość wystawców kart kredytowych w ramach pakietu dorzuca
    > ubezpieczenie wynajętego samochodu.
    > dlatego jak płacisz kartą kredytową to w razie czego ma kto zapłacić.

    Wiekszosc tych z USA, tak? :-)
    Aczkolwiek tam takze nalezaloby zrobic jakas statystyke. Moze zlote,
    albo raczej platynowe?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2010-11-22 21:28:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Michał Witkowski" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> writes:

> [...]
    > kredytówka, bo z założenia przyjmowali, że jak wypukła, to kredytowa i nie
    > robili żadnych problemów z wypożyczeniem.

    Przeciez w USA nie ma wcale implikacji wypukla -> kredytowa. W Europie,
    troche bardziej, chociaz tez tylko troche. Moze to raczej kwestia braku
    napisu "debit"?
    --
    Krzysztof Halasa