  • 11. Data: 2008-10-23 12:54:00
    Temat: Re: Od kiedy zmiana w BFG?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    RobertS <b...@x...pl> writes:

    > wyobraź sobie, ze jak padnie wiele banków to państwo będzie miało
    > środki na wypłaty dla wszystkich?

    Panstwo?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 12. Data: 2008-10-23 17:18:37
    Temat: Re: SKOK STEFCZYKA
    Od: "A" <p...@p...onet.pl>

    > Witam!
    >
    > Od kiedy będą obowiązywały podwyższone progi
    > gwarancji depozytów w BFG? Jakim aktem są te
    > sprawy regulowane?

    Nie wiem tego za to wiem, że od 14.10 - cytuję

    [...]Od wtorku, 14 października 2008r., gwarancja ta powiększona została do
    kwoty stanowiącej równowartość 50 000 euro. Tym samym, członkowie SKOK mają
    obecnie gwarancję zwrotu 100% swoich depozytów do wysokości ok. 177 000 zł.
    [...]

    Znaczy sie w przypadku upadłości SKOK w upadłości będzie wypłacał równowartość
    50 000 euro. tTylko wtedy co to za firma która upada i ma tyle kasy :-))

    Ciekawe ile dni pociągnie SKOK i czy nie spowoduje to ............ no wiecie
    co, nie chcę siać paniki.

    A.

  • 13. Data: 2008-10-24 07:07:44
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Czy to nie jest ubezpieczenie?
    JaC

    -----

  • 14. Data: 2008-10-24 13:54:31
    Od: "XXX" <X...@Z...eu>

    Powtarzam pytanie: od kiedy będzie 100% gwarancja
    nie do 1 000 Euro ale do 50 000 Euro?

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2008-10-24 15:49:45
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "XXX" <X...@Z...eu> wrote in message
    > Powtarzam pytanie: od kiedy będzie 100% gwarancja
    > nie do 1 000 Euro ale do 50 000 Euro?
    >
    > Pozdrawiam

    musi przejsc proces legislacyjny.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Proces_legislacyjny

    jeszcze sporo czasu...

  • 16. Data: 2008-10-24 15:50:46
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "george" <g...@v...pl> wrote in message

    > "XXX" <X...@Z...eu> wrote in message

    > musi przejsc proces legislacyjny.
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Proces_legislacyjny
    >
    > jeszcze sporo czasu...

    jestesmy zdaje sie w punkcie 5...

  • 17. Data: 2008-10-24 21:41:16
    Od: "XXX" <X...@Z...eu>

    > jestesmy zdaje sie w punkcie 5...

    Jak na cel interwencyjny nie jest to tempo oszałamiające. :-(
    Oby chory doczekał się tego ratunku.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2008-10-24 22:17:55
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Jak na cel interwencyjny nie jest to tempo oszałamiające. :-(
    > Oby chory doczekał się tego ratunku.

    taka jest procedura legislacyjna, inaczej zwyczajnie się nie da,
    poza tym czy sprawa już jest taka paląca? grunt, że coś się dzieje...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 19. Data: 2008-10-25 23:30:14
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Krzysztof Halasa napisał(a) w wiadomości: ...

    >Z ta drobna roznica, ze BFG to nie jest zadne ubezpieczenie, ale
    >raczej skladka w razie wpadki. Nie ma wpadki, nie ma kosztow.

    Czyli banki w ogóle mogą się nie przejmować, nie szacować ryzyka
    zapłaty na wypadek upadłości i w ogóle nie liczyć się z tym?
    To nie żałujmy sobie - gwarantować po 10 mln! Skoro nic nie
    kosztuje więc nie zostanie przerzucone w przyszłlości na klientów...

    >Co to znaczy "jak dla nas"? Skad te wieczne kompleksy, specjalistow
    >w Polsce mamy czesto lepszych niz w innych krajach, konta w Polskich
    >bankach moga zakladac obywatele pozostalych panstw UE dokladnie tak
    >samo jak Polacy w pozostalych panstwach. Nawet mieszkania podobno juz
    >nie sa tansze?

    Nie kompleksy, realia. Oszczędności są w pewnej proporcji do
    zarobków, a bardziej pewnie do wolnych środków. Dlaczego w Polsce
    kwota gwarantowana ma wynosić kilkakrotnie więcej średnich
    krajowych niż w innych krajach? Dla garstki obywateli innych
    państw unii którzy mają konta w polskich bankach?
    Czy może są jakieś przesłanki dla których depozytariusze w
    Polsce powinni się czuć "statystycznie" bezpieczniej niż w innych
    krajach?

    >Skad wiesz ze po zmianie nie bedzie to obowiazkowy poziom takze reszty
    >Europy?

    Tylko czemu takie zrównanie miałoby służyć? Jeżeli państwo
    (lub system bankowy) boi się ucieczki pieniędzy to samo podwyższy
    bez "zachęty" z zewnątrz.
    Znaczy się niektórym każą obniżyć? :) Bo już mają wyżej.

    >Wybacz, jesli ktos ma zonglowac pieniedzmi tylko po to, zeby w razie
    >upadku banku jak najwiecej ich wyciagnac od tego samego funduszu, to
    >nawet nie wiem jak to nazwac.

    Nie rozumiem. Jeżeli mniej umieści w banku który upada to mniej
    straci. Jeżeli zmieści się poniżej kwoty gwaranntowanej to straci
    (przy gwarancji 90%) jeszcze mninej.

    >Tu ryzykujacy nie ma szansy wiecej zarobic (chyba ze na jakims dziwnym
    >banku dajacym przez chwile dwa razy tyle % w "promocji"), a wysokosc
    >straty to ruska ruletka, nie nastepstwo dzialan danej osoby.

    Piszę ogólnie, nie tylko o lokatach. Ale lokata to też inwestycja
    (choć mały zysk, czasem "Belka" i inflacja wszytsko zjedzą).

    >Nie wydaje mi sie. Tak by bylo gdyby liczba klientow byla porownywalna
    >z iloscia bankow.

    Bez przesady.
    Wystarczy, że znacznie zwiększy się udział depozytów w porównaniu
    do innych źródeł finansowania akcji kredytowej w dużej części banków.
    Co chyba ma miejsce. Ale liczbowo nie wiem jak się teraz przedstawia.

    >Jest tu pewien problem praktyczny. Wiesz, zalozmy ze "kazdy bank"
    >upadnie. Kto mialby wtedy placic gwarancje?

    Jeżeli każdy bank upadnine to i tak nikt nie zapłaci, więc
    wysokość kwoty nie ma znaczenia.
    Jeżeli kwota byłaby "na łebka" i do tego 100% to klientowi byłoby
    obojętne do którego banku zaniesie pieniądze. A moim zdaniem tak
    być nie powinno.

    >Przeciez to sa minimalne gwarancje (50 keuro trudno nazwac fortuna
    >nawet w Polsce), kazde panstwo moze je zwiekszyc.

    Tzn. nakazać funduszowi? Bo mam nadzieję, ze nie zagwarantować
    bezpośrednio (budżet, podatnicy).
    To jakie są "maksymalne"?
    I po co? Skoro zwiększenie gwarancji obejmie ok. 2% kwoty depozytów?

    Czyżby ten cały cyrk był dla opanowania psychozy ludzi nie
    potrafiących liczyć?
    Arek

  • 20. Data: 2008-10-26 07:43:49
    Od: M <x...@w...pl>

    Arek pisze:

    > Czyżby ten cały cyrk był dla opanowania psychozy ludzi nie
    > potrafiących liczyć?

    Tak, ten cały cyrk jest dla opanowania psychozy.

    W kwestii liczenia przeceniasz swoje umiejętności .... pamiętaj, że "the
    market can stay irrational longer than you can stay solvent". Trudno
    powiedzieć o gościach z LTCM, że nie umieli liczyć.

    M.