    From: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ochrona Danych Osobowych
    Date: Sat, 04 Jan 2003 16:14:19 +0100
    Sender: w...@p...onet.pl@c25-108.icpnet.pl

    On 4 Jan 2003 08:40:03 +0100, m...@p...onet.pl wrote:

    >Nie bardzo rozumiem, po co bankowi do wydania karty kredytowej potrzebna jest
    >ta informacja. Jeśli jest tak jak myśle, że dane dotyczące wykształcenia są
    >zbędne, to należy uznać, że PKO BP działa nie zgodnie z art 23 ust 1 pkt 3
    >ustawy o ochronie danych osobowych, bo dane te "NIE SĄ KONIECZNE DO REALIZACJI
    >UMOWY, ANI NIEZBĘDNE DO PODJĘCIA KONIECZNYCH DZIAŁAŃ PRZED ZAWARCIEM UMOWY"

    Takie informacje wykorzystywane sa przy ocenie scoringowej - lepsze
    wyksztalcenie moze przelozyc sie w jakis sposob na wiekszy limit lub
    sama mozliwosc otrzymania karty.
    We wszystkich wnioskach o KK jakie wypelnnialem takie pytanie bylo, z
    reszta bylo tam wiele innych, czesto na prawde klopotliwych
    informacji.
    We wniosku PKO BP to dobily mnie pytania o inne rachunki/lokaty.
    Zeby byc zupelnie szczerym musialbym zrobic jakis zalacznik i troche
    czasu spedzic nad jego pracowaniem :).
    Ciezkie byly tez wnioski Pekao i to nie tylko o KK ale nawet o karty
    charge. Spowiedz praktycznie ze wszytkiego, posiadany majatek itd.

    A wyksztalcenie to standard przy bardzo wielu produktach kredytowych.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730