  • 11. Data: 2004-09-02 07:02:38
    Temat: Re: Obligacje skarbowe w koncie Inteligo
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > obligacja 10% - inflacja 6% = zysk 4% w ciagu roku, tak?

    Inflacja poki co jest 4,6% poprostu poprzednie mialy wieksze marze i np
    topa procentowa dla obligacji czteroletnich indeksowanych oszczędnościowych
    o terminach wykupu przypadających w sierpniu 2005 r. (COI0805)
    w czwartym okresie odsetkowym (tj. od sierpnia 2004 r. do sierpnia 2005 r.
    wynosi 10,4%.

  • 12. Data: 2004-09-02 07:04:44
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > Stopy spadają, zysk rośnie, tak?

    Tak, to jak z lokatami na staly procent.
    Jesli stopy spadna lokaty ale tylko te zmienne.

    > Czyli wniosek byłby z tego taki: stałoprocentowe lepiej trzymać przez cały
    > okres ich "istnienia", zmiennoprocentowe natomiast, o ile ma się dostęp do
    > rachunku maklerskiego, i o ile ich sprzedaż na giełdzie przyniesie zysk
    > można sprzedawać wcześniej. Zgadza się?

    Jesli spadaja stopy tak, jesli rosna to odwrotnie gdyz zmienoprocetowe
    podazaja za WIBOREM lub inflacja+marza.

  • 13. Data: 2004-09-02 07:13:38
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > No dobra. Kupuję jedną obligację 2-letnią za 100 zł (7%). Po jednym roku
    > chce ją sprzedać. Czyli mam 107 zł - 1 zł co daje 106 zł za wcześniejsze
    > sprzedanie. Zgadza się?

    Jesli sprzedasz po roku TAK. jesli sprzedasz po miesciu pewnie bedzie z
    50groszy w plecy.

    > Jak to ma się jeszcze to poziomu stóp procentowych? Najlepiej prosiłbym o
    > jakiś matematyczny przykład ;-) I z góry dziękuje za wyjaśnienia ;-))

    Obligacje stale to raz podane oprocentowanie jest wazne na caly okres 2
    latki
    Czyli przy 7 % dostajesz bodaj za 2 lata 114,xx zl (kapitalizacja po roku
    wiec jest to 114 z groszami).
    Inflacja spada do 2% stopy tez ,lokaty w bankach sa na 2-3% a ty masz 7% i
    sie cieszych.
    Inflacja rosnie do 8-10% lokaty avista w Mbanku 10,1% a ty kisisz te swoje 2
    latki po 7% i placzesz.

    Obligacje 3 letnie maja zmienione oprocentowanie co pol roku i co pol roku
    wyplacane sa odsetki.
    Oprocentowanie zalezy od WIBORU sredniego z ostatnich dni przed naliczaniem
    odsetek (patrz list emisyjny).
    Obecnie wrzesniowe maja chyba 6,93%

    Obligacje 4 letnie to CPI+marza np wrzesniowe maja inflacja (CPI) to
    4,6%+marza 2,4%=7% w pierwszym roku
    W nastepnym roku marza jest 3,5% wiec przy takiej samej inflacji dostaniesz
    juz 8,1%.
    Poniewaz aktualizacja oprocentowanie jest co roku to tez mozna umoczyc bo
    jesli w styczniu inflacja bedzie 8%
    to stopy tez beda wysokie i byle konto avista w mbanku dojdzie do tych 7-8%.
    A ty do wrzesnia siedzisz na 7%.
    W druga strone jest tak samo w styczniu RPP zbija inflacje do 2% stopy sie
    obnizaja i lokaty w bankach sa na 2-3%
    a ty do wrzesnia masz 7% a od wrzesnia nawet przy inflacji 2% masz 5,5%.

    sa jeszcze 5 latki na staly procent bodaj.

    A teraz wybor nalezy do Ciebie

  • 14. Data: 2004-09-02 17:37:06
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

> [...]
    > sie cieszych.
    > Inflacja rosnie do 8-10% lokaty avista w Mbanku 10,1% a ty kisisz te swoje

    Acha.. Czyli tutaj chodzi jedynie o możliwość "sfrajerowania" się.. To
    znacyz zainwstowania w coś, co przyniesie mniejszy zysk. Przy obligacjach (i
    ich powiązaniu ze stopami itd itp) nie ma takiej możliwości że kupimy jedną
    za 100 zł, a po dwóch latach dostaniemy za nią np 90 zł. Pewne jest że
    będziemy mieć te 114 zł (po dwóch latach dla dwuletnich), a całe
    niebezpieczeństwo w tym, że w innym miejscu moglibyśmy mieć np 120 zł.
    Zgadza się? ;-)

    Teraz tylko powinienem zapytać się, jakie są prognozy poziomu inflacji w
    najbliższych latach ;-PPP

    > A teraz wybor nalezy do Ciebie

    No tak ;-) dziękuje za wyjaśnienia. Takich informacji nie znalazłbym w
    żadnym "ABC Obligacji" ;-)) Dzięki raz jeszcze ;-)

    pzdr,
    michal

  • 15. Data: 2004-09-03 07:23:04
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

> [...]
    > będziemy mieć te 114 zł (po dwóch latach dla dwuletnich), a całe
    > niebezpieczeństwo w tym, że w innym miejscu moglibyśmy mieć np 120 zł.

    Dokladnie

    > Teraz tylko powinienem zapytać się, jakie są prognozy poziomu inflacji w
    > najbliższych latach ;-PPP

    www.nbp.pl i "projekcja inflacji" dlugiiiiii dokument (istotne informacje
    na koncu)
    Analitycy mowia ze ktos w NBP pomylil chyba programy komputerowe (mowa jest
    o 6% ale jesli stopy nie beda ruszane).
    W kazdym razie oczekiwania sa takie 50pp (czyli 0,5%)pewne (moze robite na
    25pp we wrzesniu i 25 w pazdzierniku)
    nastepne 25/50pp byc moze chyba ze wyniki inflacji za wrzesien beda jeszcze
    gorsze (za sierpnien beda 22 IX ale beda raczej zle)

    > No tak ;-) dziękuje za wyjaśnienia. Takich informacji nie znalazłbym w
    > żadnym "ABC Obligacji" ;-)) Dzięki raz jeszcze ;-)

    Milo pomoc (ale ja tam baran dzicinada i cos tam jeszcze jestem)