  • 1. Data: 2004-09-01 13:52:15
    Temat: Obligacje skarbowe w koncie Inteligo
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Od 1 września oferta konta Inteligo została poszerzona o kolejną nowość
    - sprzedaż Obligacji Skarbu Państwa. Inteligo jako pierwszy z wirtualnych
    banków zaoferował klientom możliwość obrotu papierami dłużnymi przez
    Internet.
    http://banki.prnews.pl/index.php/display,6370

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || wortal public relations: http://www.PRnews.pl

  • 2. Data: 2004-09-01 15:26:16
    Temat: Re: Obligacje skarbowe w koncie Inteligo
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

> [...]
    > - sprzedaż Obligacji Skarbu Państwa. Inteligo jako pierwszy z wirtualnych
    > banków zaoferował klientom możliwość obrotu papierami dłużnymi przez

    heh.. no tak.. nowość... A teraz pytanie do Was fachowcy. Lepiej
    zainwestować w te ichniejsze obligacje czy lokaty? Gdzie będzie można teraz
    więcej zarobić?
    Z tego co czytałem wykupując obligacje dwuletnie i chcąc je sprzedać przed
    terminem wykupu płaci się "karę" w wysokości 1 zł od obligacji, zgadza się?
    A co z tymi 3-letnimi i 5-letnimi. Czy kupując te obligację będzie je można
    sprzdać za pośrednictwem stron Inteligo czy nie bardzo? Myślę tutaj także o
    sprzedaży przed terminem wykupu?

    Z góry dzięki wielkie za pomoc i wyjaśnienia ;-) Z obligacji to ja raczej
    cienki jestem ;-)))

    pzdr,
    michal

  • 3. Data: 2004-09-01 18:22:50
    Od: d...@p...onet.pl (Adam S.)

    http://www.obligacjeskarbowe.pl/

    Sugeruję poczytanie ABC Obligacji /lewy górny narożnik/

    pozd
    Adam

  • 4. Data: 2004-09-01 18:35:31
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > sprzedaży przed terminem wykupu?
    >
    > Z góry dzięki wielkie za pomoc i wyjaśnienia ;-) Z obligacji to ja raczej

    Sprzedaz i ine sprawy zwiazane z wykupem reguluje list emisyjny dla kazdej
    serii, takze Inteligo nic tu nie pomoze. Moglby PKO odkupowac od ciebie te
    obligacje na wlasna reke, ale jaki mialoby to sens dla banku--zaden.
    Generalnie obligacja to dlugoterminowe oszczedzanie, 3 i 5 letnie mozesz
    pozbyc sie na rynku wtornym (np gielda) ale wtedy potrzebny do tego jest Ci
    rachunek maklerski. Poza tym na gieldzie masz dostep takze do obligacji
    hurtowych niedostepnych na rynku pierwotnym dla klientow indywidualnych. Nie
    zapominaj takze, ze dlugoterminowe i szczegolnie staloprocentowe niosa ze
    soba ryzyko stopy procentowej, takze czasami trzymanie ich na krotka mete
    moze przynosic straty.

  • 5. Data: 2004-09-02 05:42:54
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > heh.. no tak.. nowość... A teraz pytanie do Was fachowcy. Lepiej
    > zainwestować w te ichniejsze obligacje czy lokaty? Gdzie będzie można
    teraz
    > więcej zarobić?

    Zalezy na ile i jak przewidujesz stopy.
    Jesli w ciagu 2 lat stopy spadna to te 7% stalego moze byc atrakcyjne (sa
    tez chyba stale 5latki)

> [...]
    można
    > sprzdać za pośrednictwem stron Inteligo czy nie bardzo? Myślę tutaj także

    2 i 4 latki podlegaja wykupowi o czym napisales wyzej.
    3 i 5 latki mozna sprzedac przez rachunek w biurze maklerskim na gieldzie
    gdzie sa notowane.

  • 6. Data: 2004-09-02 05:44:56
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

> [...]
    > soba ryzyko stopy procentowej, takze czasami trzymanie ich na krotka mete

    Wiesz sa obligacje po 10% jak ktos wczesniej kupil. Zobacz sobie
    oprocentowanie np 4 latek tych z terminem wykupu
    0805 czy 0806. Jesli stlamsi sie inflacje i lokaty wroce do 2-3% to
    posiadanie 5 latek 7% bedzie interesem.

  • 7. Data: 2004-09-02 06:17:28
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

> [...]
    > soba ryzyko stopy procentowej, takze czasami trzymanie ich na krotka mete

    Stopy spadają, zysk rośnie, tak?
    Czyli wniosek byłby z tego taki: stałoprocentowe lepiej trzymać przez cały
    okres ich "istnienia", zmiennoprocentowe natomiast, o ile ma się dostęp do
    rachunku maklerskiego, i o ile ich sprzedaż na giełdzie przyniesie zysk
    można sprzedawać wcześniej. Zgadza się?

    pzdr,
    michal

  • 8. Data: 2004-09-02 06:19:06
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

> [...]
    > oprocentowanie np 4 latek tych z terminem wykupu
    > 0805 czy 0806. Jesli stlamsi sie inflacje i lokaty wroce do 2-3% to

    obligacja 10% - inflacja 6% = zysk 4% w ciagu roku, tak?

    pzdr,
    miachal

  • 9. Data: 2004-09-02 06:24:33
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

    > teraz
    >
    > Zalezy na ile i jak przewidujesz stopy.

    No ciężko mi w tej kwesti cokolwiek się wypowiadać ;-PPP

    > 2 i 4 latki podlegaja wykupowi o czym napisales wyzej.

    No dobra. Kupuję jedną obligację 2-letnią za 100 zł (7%). Po jednym roku
    chce ją sprzedać. Czyli mam 107 zł - 1 zł co daje 106 zł za wcześniejsze
    sprzedanie. Zgadza się?
    Jak to ma się jeszcze to poziomu stóp procentowych? Najlepiej prosiłbym o
    jakiś matematyczny przykład ;-) I z góry dziękuje za wyjaśnienia ;-))

    pzdr,
    michal

  • 10. Data: 2004-09-02 06:38:47
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

    > http://www.obligacjeskarbowe.pl/
    >
    > Sugeruję poczytanie ABC Obligacji /lewy górny narożnik/

    Przeczytałem, i niestety owe strony nie rozwiały wszystkich moich
    wątpliwości ;-/ Dlatego postanowiłem zapytać na grupie...

    pzdr,
    michal