  • 1. Data: 2002-11-12 21:14:20
    Temat: Oblicznie i zaokraglanie odsetek
    Od: "Marcin_" <t...@w...pl>

    Witam

    Na jednym z rachunkow mialem przez miesiac (31 dni) kwote 76,54 (dla
    sprawdzenia jak bank zaokragla odsetki) i niestety zle obliczyl albo ja sie
    pomyliem w obliczeniach.
    Moje obliczenia 76,54 * 5,4612% / 365 * 31 = 0,35501.
    Wedlug mnie powinni zaokraglic do 0,36 a zaokraglili do 0,35, czy to ja sie
    pomylilem czy bank. Prosze o wasze opinie.

    Marcin P.

  • 2. Data: 2002-11-12 21:19:43
    Temat: Re: Oblicznie i zaokraglanie odsetek
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:aqrqsd$9ud$1@news.onet.pl, Marcin_ wrote:
> [...]
    > Wedlug mnie powinni zaokraglic do 0,36 a zaokraglili do 0,35, czy to
    > ja sie pomylilem czy bank. Prosze o wasze opinie.

    Wydaje mi się, że chyba masz rację.

    A może chodzi o Inteligo?

  • 3. Data: 2002-11-12 22:16:52
    Od: "ewa" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin_" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Moje obliczenia 76,54 * 5,4612% / 365 * 31 = 0,35501.
    > Wedlug mnie powinni zaokraglic do 0,36 a zaokraglili do 0,35, czy to ja
    sie
    > pomylilem czy bank. Prosze o wasze opinie.

    Z matematycznego punktu widzenia dobrze zaokraglili
    Ewa

  • 4. Data: 2002-11-12 22:18:14
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:o5fA9.7728$6a.192442@news.chello.at, ewa wrote:
    > Użytkownik "Marcin_" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Z matematycznego punktu widzenia dobrze zaokraglili

    :o
    A możesz szerzej uzasadnić?

  • 5. Data: 2002-11-12 22:21:43
    Od: "ewa" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A możesz szerzej uzasadnić?
    Zaokraglajac liczbe do dwoch miejsc po przecinku, bierzesz pod uwage tylko
    cyfre stojaca na trzecim miejscu (bezposrednio za nia), a tam stoi cyfra 5.
    Do piatki wlacznie zaokraglamy w dol.
    Ewa

  • 6. Data: 2002-11-12 22:27:29
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:X9fA9.7790$6a.193561@news.chello.at, ewa wrote:
> [...]
    > Zaokraglajac liczbe do dwoch miejsc po przecinku, bierzesz pod uwage
    > tylko cyfre stojaca na trzecim miejscu (bezposrednio za nia), a tam

    Serio? Czyli np. 5zł 59 groszy zaokrąglone do pełnych złotówek to 5 zł?
    Skąd czerpiesz te zasady?

    > Do piatki wlacznie zaokraglamy w dol.
    To też nie jest całkiem niekontrowersyjne.

  • 7. Data: 2002-11-12 22:39:20
    Od: "ewa" <n...@i...pl>

    > Serio? Czyli np. 5zł 59 groszy zaokrąglone do pełnych złotówek to 5 zł?
    > Skąd czerpiesz te zasady?

    Chyba tego nie przemyslalam:-( Podalam zasade, wg ktorej robilismy to w
    szkole. Pochopnie. Mysle, ze w przypadku pieniedzy wystarczy, ze jest wiecej
    niz 50 groszy (lub 5 groszy).

    > To też nie jest całkiem niekontrowersyjne.

    A tu nie chodzi o dyskusje, tylko tak sie przyjmuje.

    Mimo to glupio z mojej strony, ze sie odezwalam bez przemyslenia.
    Ewa

  • 8. Data: 2002-11-12 22:42:36
    Od: "ewa" <n...@i...pl>

    I jeszcze wydaje mi sie, ze w regulaminie banku powinno gdzies byc napisane
    (byc moze jest), w jaki sposob zaokragla sie odsetki. I wtedy bedzie
    wszystko jasne z piatka.
    Ewa

  • 9. Data: 2002-11-12 22:58:32
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:sqfA9.7959$6a.196546@news.chello.at, ewa wrote:

    > A tu nie chodzi o dyskusje, tylko tak sie przyjmuje.

    Nie? To gdzie my jesteśmy? Na grupie dyskusyjnej? Zlikwidować!

    Poczytaj sobie ten wątek:

    http://groups.google.com/groups?th=5d1863d18440f369&
    rnum=5

  • 10. Data: 2002-11-13 06:36:06
    Od: "Speedd" <S...@k...net.pl>

    Ewa, chyba z matematyka nie masz a wiele wspolnego???