  • 71. Data: 2002-11-21 00:10:46
    Temat: Re: Oblicznie i zaokraglanie odsetek
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Slawek Kos" <s...@p...com> writes:

    > Ale zycie jest bardziej skomplikowane...;-)
    > Bierzemy liczbe 232,3499999
    > Jest to kwota podatku, jaka wyliczyl nam usluzny Excel.
    > A ile nalezy wplacic do US (PDOF jak wiadomo wplacamy z dokladnoscia do
    > 10gr)?
    > 232,30zl jak twierdzi Excel, czy
    > 232,40zl jak twierdzi US?

    Poniewaz PDOF wylicza sie z kwoty zaokraglonej do pelnych zlotowek,
    to nie moze tam byc wiecej miejsc po przecinku (niezerowych) niz 2 :-)

    Jesli Excel podaje wiecej to sugerowalbym raczej wiadomo co.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 72. Data: 2002-11-21 06:23:11
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:m3u1ibsry1.fsf@defiant.pm.waw.pl, Krzysztof Halasa wrote:

    > Poniewaz PDOF wylicza sie z kwoty zaokraglonej do pelnych zlotowek,
    > to nie moze tam byc wiecej miejsc po przecinku (niezerowych) niz 2 :-)
    >
    > Jesli Excel podaje wiecej to sugerowalbym raczej wiadomo co.

    No wiadomo - zle zrobiony wzór w Excelu. Zamiast zwyklego zaokraglenia
    nalezy sformalizowac procedure liczenia podatku. Akurat mam tu pod reka
    nalezna zaliczke przy kosztach uzyskania przychodu 50%:
    =20%*ROUND(E23/2;0)
    liczy dobrze, tj. np.:

    dochód zaliczka
    2 475.00 zl 247.60 zl