  • Data: 2002-02-25 16:01:55
    Temat: Re: Obliczanie oprocentowania efektywnego (jeszcze raz)
    Od: "Wall" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bartosz Tomala" <t...@f...hoga.pl> napisał w wiadomości
    news:a5djer$i7t$1@news.tpi.pl...
    > na pewno ma wyjść 12,88% - jest to stopa efektywna (bądż jak nazwał ją
    > ustawodaca rzeczywista), czyli uwzględnijąca kapitalizację. Możecie
    jeszcze
    > sprawdzić tutaj: http://banki.hoga.pl/kalkulator_kredytowy.asp

    > policzenie
    >
    > Raczej trudne:))

    > Po podstawieniu do wzoru bedzie to wygladać tak:
    >
    > 333 333
    333
    > 10.000 = -------------- +-------------- + ...... + --------------
    > (i+1)^(1/12) (i+1)^(2/12) (i+1)^(36/12)
    >
    > Pełny tekst załącznika z przykładami obliczeń -
    > http://banki.hoga.pl/dodatki/UKK_załącznik.pdf
    >

    > Pozdrawiam
    > Bartosz Tomala
    > Dział Serwisów Ekonomicznych Hoga.pl
    > www.banki.hoga.pl

    A i owszem tak to bedzie wygladac ale jak ktos nie ma kalkulatora
    finansowego na egzaminie to do widzenia. Poza tym jest to metoda aktuarialna
    do wyznaczania rocznej stopy procentowej i reczenie to sie tego nie policzy.
    Da to sie zrobic natomiast metoda wskaznika N (patrz moja poprzednia
    odpowiedz grupie).
    Pozdrowienia Wall