  • 11. Data: 2022-05-27 18:58:17
    Temat: Re: Obciążanie karty bankowej
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 May 2022 09:12:46 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > Dawaj cytat, albo lepiej link i paragraf/punkt regulaminu banku, w którym coś
    takiego wyczytałeś.
    > Może być dowolny bank, np. tzw. "Twój".
    >
    > Kartę można obciążyć znając jej numer i datę ważności (albo nawet byłą datę
    ważności).
    > Kwestia jest tylko tego, jak trudny (albo jak łatwy) będzie w takiej sytuacji
    chargeback
    > oraz kto - sprzedawca czy bank - pokryje jego koszty.
    >
    > I zasada jest prosta - nie chcesz, żeby obciążyli kartę - nie podawaj numeru.

    Co i tak nie zabezpiecza, bo numer mozna wygenerowac losowy :-)

    > A nie pitu-pitu o jakichś CVV czy 3DS.

    > Tylko jak nie podasz danych karty, to po 15 rezerwacja przepadnie (inna sprawa,
    > czy ten hotel naprawdę tak obłożony i jedyny w mieście - tak jak ostatnio spamer
    > telefoniczny się dziwił, że ja nie znam hotelu hetman na Kłopotowskiego - kurtałka,
    > w samej Warszawie ze 100 hoteli, a debil nawet nie spytał, czy jestem z Warszawy,
    > jedynie pytał, czy z mazowieckiego - przecież to jest województwo wielkości
    Holandii).

    We wroclawiu hotele podobno oblozone. Ukraincami.
    W co mi sie nie chce wierzyc.

    Ale mozliwe, ze obłozone te tansze.

    J.

  • 12. Data: 2022-05-27 19:13:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 May 2022 18:06:03 +0200, RG wrote:
    > Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale interesuje posiadacza karty.
    > Karta musi działać zgodnie z regulaminem banku wydającego kartę.

    To masz tu przykladowy regulamin
    https://www.pkobp.pl/media_files/8fea48fb-eba4-4651-
    91c9-61ceb9708cac.pdf

    2. Posiadacz karty albo Użytkownik karty wyraża zgodę na wykonanie
    transakcji (autoryzuje transakcję) w co najmniej jeden z podanych
    niżej sposobów tj. poprzez:
    1) wprowadzenie PIN i użycie przycisku potwierdzającego dokonanie
    transakcji - w bankomatach oraz terminalach elektronicznych,

    2) podanie wymaganych danych np.: numeru karty, daty jej ważności,
    kodu CVC2/CVV2 lub kodu 3D-Secure w przypadku transakcji
    wykonywanych na odległość tj. bez fizycznego przedstawienia karty lub
    loginu i hasła lub użycie przycisku potwierdzającego dokonanie
    transakcji,

    Zwracam uwage na "np."

    Ale moze cos wiecej wyczytasz.

    P.S. A przy okazji mozesz wyjasnic - czy to bank pilnuje limitu
    kredytowego, czy to klient musi pilnować, aby nie przekroczyc,
    bo da się, ale nie wolno :-)

    J.

  • 13. Data: 2022-05-27 19:15:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 27 maja 2022 o 18:30:06 UTC+2 RG napisał(a):
    > Użytkownik "Dawid Rutkowski" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ale pytanie było : "Na jakiej zasadzie ?"

    Pytanie było jakie było, głupie czy nie - nieważne, ja się nie odnosiłem do pytania,
    tylko do Twojej odpowiedzi.
    Bo wydaje się głupsza niż: "Jak masz trampki Siemensa to tak".
    To w którym regulaminie banku i gdzie dokładnie są takie "warunki przy których można
    zdalnie obciążyć kartę"?

  • 14. Data: 2022-05-27 20:24:56
    Od: "RG" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Dawid Rutkowski" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    ups.com...
    piątek, 27 maja 2022 o 18:02:09 UTC+2 RG napisał(a):
    > Użytkownik "Dawid Rutkowski" napisał w wiadomości

    > Kartę można obciążyć znając jej numer i datę ważności (albo nawet byłą
    > datę ważności).

    Skąd to wiesz ?

  • 15. Data: 2022-05-27 20:32:00
    Od: "RG" <s...@t...pl>

> [...]
    > kodu CVC2/CVV2 lub kodu 3D-Secure w przypadku transakcji
    > wykonywanych na odległość tj. bez fizycznego przedstawienia karty

    To znaczy, że odpowiedziałeś na pytanie Moniki.

  • 16. Data: 2022-05-27 20:44:54
    Od: "RG" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Dawid Rutkowski" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    ups.com...
    piątek, 27 maja 2022 o 18:30:06 UTC+2 RG napisał(a):
    > Użytkownik "Dawid Rutkowski" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    Dawid Rutkowski

    Skąd to wiesz ?

    > To w którym regulaminie banku i gdzie dokładnie są takie "warunki przy
    > których można
    > zdalnie obciążyć kartę"?

    Cytat z postu J.F. :
    Początek cytatu :
[...]

    Koniec cytatu.

    Dawid Rutkowski
    Wniosek z tego, że nigdy nie czytałeś regulaminu karty, albo czytałeś
    i nic z tego nie zrozumiałeś.

  • 17. Data: 2022-05-27 20:51:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 May 2022 20:32:00 +0200, RG wrote:
    > Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    91c9-61ceb9708cac.pdf

    > To znaczy, że odpowiedziałeś na pytanie Moniki.

    Nie bardzo.
    Bank pisze, ze wystarcza podanie "wymaganych danych", ale nie
    precyzuje zestawu.

    Wystarcza podanie samego numeru?
    Byc moze.

    A ty piszesz, ze to w regulaminie zapisane.

    J.

  • 18. Data: 2022-05-27 20:59:14
    Od: "RG" <s...@t...pl>

> [...]
    >
    > Wystarcza podanie samego numeru?
    > Byc moze.
    >
    > A ty piszesz, ze to w regulaminie zapisane.

    Nie, nigdy i nigdzie tak nie pisałem.

  • 19. Data: 2022-05-27 21:01:45
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    "RG" <s...@t...pl> writes:

    > Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > Nie, nigdy i nigdzie tak nie pisałem.

    Zgadnij czyje to:

    --8<---------------cut here---------------start------------->8---
    Sprawdź w regulaminie Banku dotyczącego Twojej karty.
    Tam powinny być warunki przy których można zdalnie obciążyć kartę.
    --8<---------------cut here---------------end--------------->8---

    KJ

  • 20. Data: 2022-05-27 21:46:54
    Od: "RG" <s...@t...pl>

    > Zgadnij czyje to:

    > Sprawdź w regulaminie Banku dotyczącego Twojej karty.
    > Tam powinny być warunki przy których można zdalnie obciążyć kartę.
    >
    > KJ

    Nie trzeba zgadywać, bo powyższe ja napisałem, ale
    ja nie napisałem "że to w regulaminie zapisane".
    Ja napisałem : "powinny być warunki ..."