  • 1. Data: 2003-11-25 14:43:20
    Temat: [OT] lekko suma kontrolna
    Od: "Fajas" <s...@m...edu.pl>

    Ma ktos moze pod reka algorytm do liczenia sumy kontrolnej dla rachunkow
    bankowych i numerow kart kredytowych.

    Fajas

  • 2. Data: 2003-11-25 14:46:44
    Temat: Re: [OT] lekko suma kontrolna
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_go2.pl>

    Użytkownik "Fajas"
    > Ma ktos moze pod reka algorytm do liczenia sumy kontrolnej dla rachunkow
    > bankowych i numerow kart kredytowych.

    dla rachunków bankowych to masz na www.ebanki.pl (pismo NBP nt normy IBAN)
    co do kart to są informacje poufne i tego w sieci nie znajdziesz
    *** blad ***

  • 3. Data: 2003-11-25 14:49:31
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    http://rtfm.bsdzine.org/

  • 4. Data: 2003-11-25 14:53:03
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_go2.pl> napisał w wiadomości

    > dla rachunków bankowych to masz na www.ebanki.pl (pismo NBP nt normy IBAN)
    > co do kart to są informacje poufne i tego w sieci nie znajdziesz

    Chyba tak nie do konca.
    http://wipos.p.lodz.pl/zylla/ut/banki.html

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 5. Data: 2003-11-25 15:39:33
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_go2.pl>

    Użytkownik "Lopez" <

    > http://wipos.p.lodz.pl/zylla/ut/banki.html

    dobra strona ale przy okazji znalazlem dla banków cos fajnego:
    skryp javy ktory mozna sobie wkleic na strone i kontroluje poprawnosc IBAN dla
    28 krajow - po malej przerobce moglby wyliczac liczbe kontrolna zamiast ja tylko
    kontrolowac:
    skrypt jest na: http://www.tbg5-finance.org/?ibandocs.shtml
    dziala na: http://www.tbg5-finance.org/?ibancheck.shtml
    *** blad ***

  • 6. Data: 2003-11-25 16:06:40
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > skryp javy ktory mozna sobie wkleic na strone i kontroluje
    > poprawnosc IBAN dla 28 krajow - po malej przerobce moglby wyliczac
    > liczbe kontrolna zamiast ja tylko kontrolowac:

    Delikatnie zwrócę uwagę, że wyliczanie sumy kontrolnej przez automat
    jest dokładnie sprzeczne z powodem, dla którego sumy kontrolne
    wprowadzono. Otóż wprowadzono je po to by wyłapać błędy przy
    przepisywaniu numerów rachunków...

  • 7. Data: 2003-11-25 16:41:48
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_go2.pl>

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <

> [...]
    > jest dokładnie sprzeczne z powodem, dla którego sumy kontrolne
    > wprowadzono. Otóż wprowadzono je po to by wyłapać błędy przy

    slusznie - dla inych krajów to bez sensu i nie ma zastosowania, bo na ogol nie
    znamy zasad przejscia ze starego na nowy numer. Tak mi sie napisalo z rozpedu bo
    autor wątka zapuytał o wyliczanie :-)

    Dla bankow polskich taka mozliwosc ibanatora moze przydatna - wezmy np taki
    Raiffeisen Bank PL - ich stary nr mial odpowiednia dlugosc i bez żadnego
    uzupełniania zerami można sobie wyliczyć liczbę kontrolną
    *** blad ***