  • 21. Data: 2002-01-13 13:40:00
    Temat: Re: OT emerytura
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 13 Jan 2002 14:27:51 +0100, "Dobek" <d...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Umrzesz wczesniej - twoja strata, zarobi zaklad emerytalny
    >Umrzesz pozniej - strata zakladu emerytalnego, zarobisz - emerytury beda
    >dozywotnie

    To sie wyliczy, ze minimalna srednia zycia to 150 lat i OFE beda happy
    ;-)))
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 22. Data: 2002-01-13 13:49:39
    Temat: Odp: OT emerytura
    Od: "Dobek" <d...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisal w wiadomosci
    > To sie wyliczy, ze minimalna srednia zycia to 150 lat i OFE beda happy
    > ;-)))

    no co... 500000/150/12 to tez cos

    dobek

  • 23. Data: 2002-01-13 15:35:28
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dobek" <d...@p...onet.pl> napisał
    w wiadomości news:a1s2iq$ndv$1@news.onet.pl...

    > przy czym sa dwie grupy: brzydka i piekna

    Tak, tak ... wiek emerytalny - 60 lat w przypadku
    g. pięknej i 65 lat dla brzydkiej i jakoś nikt nie
    zauważył że grupa brzydka żyje o 10 lat krócej niż
    piękna (wyniki publikowane kiedyś przez Rzepę)

    Od razu widać jakie lobby ustanawiało te przepisy
    :-(((

    Sark

  • 24. Data: 2002-01-13 15:38:22
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dobek" <d...@p...onet.pl> napisał
    w wiadomości news:a1s39t$o7v$1@news.onet.pl...

    > no co... 500000/150/12 to tez cos

    Noo ... bułeczka i 3 łyżeczki mleczka 1,5 % co
    drugi dzień

    Sark

  • 25. Data: 2002-01-13 16:11:31
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Dobek" <d...@p...onet.pl> wrote in message news:a1s39t$o7v$1@news.onet.pl...

    > Uzytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisal w wiadomosci
    >
    > no co... 500000/150/12 to tez cos

    błąd w rozumowaniu 500000/(150-65)/12

    Co nie zmienia faktu że wyjdzie to ~490 zł minus zapewne podatek dochodowy :))

    Kamil
    c...@h...pl

  • 26. Data: 2002-01-13 20:13:38
    Od: j...@f...onet.pl (J.F.)

    On Sun, 13 Jan 2002 13:37:02 +0100, Jacek Maliszewski wrote:
    >[...]
    >No chyba, ze wprowadza emeryture wieczna, czyli taka, ktora nie narusza
    >kapitalu, a miesieczna emerytura jest w wysokosci odsetek wyplaconych z
    >miesiecznej lokaty bankowej. Tylko, czy mamy na to sznase? Bo tak, to
    >kapital po naszej smierci dziedziczyliby spadkobiercy :)

    Glosuj na odpowiednia partie :-)

    Tylko ze w tej wiecznej widze jeden maly klopot - oszczedzales przez
    30 lat 7% swoich dochodow - razem wyszlo 210%. Powiedzmy ze
    osiagnelismy realna stope wzrostu kapitalu 3% - to teraz mamy ~
    4krotny roczny dochod na koncie. To z tego mozna wyplacic
    z procenow jakies 0.2-0.4 naszej pensji - nie wiem czy starczy na
    przezycie ..

    J.

  • 27. Data: 2002-01-13 23:47:57
    Od: "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl>

    "J.F." <j...@f...onet.pl> wrote in message news:3c52ac5d.15193458@nt...
> [...]
    > 30 lat 7% swoich dochodow - razem wyszlo 210%. Powiedzmy ze
    > osiagnelismy realna stope wzrostu kapitalu 3% - to teraz mamy ~

    3.33x
    a wyjdzie nawet 5.27x razy jak dasz 40 lat, a tyle mniej wiecej mija od
    rozpoczecia pracy (25) do przejscia na emeryture (65 dla facetow)
    > To z tego mozna wyplacic
    > z procenow jakies 0.2-0.4 naszej pensji - nie wiem czy starczy na
    > przezycie ..

    Jakies 22% przez 20 lat lub 31% przez 13 lat - zakladajac 65 lat wiek
    przejscia na emeryture, 78 bodajze srednia dlugosc zycia faceta i nadal
    roczna realna stope 3%
    Wiec jesli przyjmiesz 40 lat pracy, 3% efektywnej stopy zwrotu (odwaznie! -
    moj OFE ledwo nominalnie zysk wyrabia) i 13 lat (teoretycznie! zycia - od
    tego zalezy emetytura), masz 49% zarobkow z drugiego tylko fialru
    Do tego filar I i filar III, czyli efekt Twoich wlasnych
    staran/oszczednosci.
    Z tego wynika, ze jezeli nic sie nie popieprzy, to zyc bedziemy jak paczki w
    masle :-)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 28. Data: 2002-01-14 00:02:54
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl>
    napisał w wiadomości

    > Z tego wynika, ze jezeli nic sie nie popieprzy,
    to zyc bedziemy jak paczki w
    > masle :-)

    Taak, jak pączki, słodko ale krótko ... do
    pierwszego tłustego czwartu .... co najwyżej.

    Sark

  • 29. Data: 2002-01-14 00:09:13
    Od: "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl>

    "Sark" <w...@p...onet.pl> wrote in message

    > Taak, jak pączki, słodko ale krótko ... do
    > pierwszego tłustego czwartu .... co najwyżej.
    >
    > Sark

    Skad ten SARKazm?

    :-))))))

    Rafal

  • 30. Data: 2002-01-14 00:18:43
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości

    > Skad ten SARKazm?
    >
    > :-))))))
    >
    > Rafal

    A sam niewiem :-) ...samo przyszło .... może za
    dużo czytam o zusie i ofermach ? :-))

    Sark