  • 1. Data: 2002-04-17 10:02:04
    Temat: OT - VAT w Wielkiej Brytfanii
    Od: "Qba" <q...@g...pl>

    wiem że OT ale grupa się zna na wszystkim, prawie :))

    brat siedzi w Londynie na wizie studenckiej i chciałby kupić notebooka
    - jak można odzyskać VAT tamtejszy i czy trzeba fizycznie wyjechać ze
    sprzętem ?
    on tam jeszcze posiedzi i chciałby z kompa korzystać na miejscu i to jak
    najszybciej

    - ile wynosi ten ich VAT na komputery
    i może ktoś miał jakieś doświadczenia z takimi zakupami, jaka procedura i
    gdzie to załatwiać

    ewentualnie jak to wygląda w Niemczech ??

    Qba

  • 2. Data: 2002-04-18 07:50:59
    Temat: Re: OT - VAT w Wielkiej Brytfanii
    Od: "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl>

    > brat siedzi w Londynie na wizie studenckiej i chciałby kupić notebooka
    > - jak można odzyskać VAT tamtejszy i czy trzeba fizycznie wyjechać ze
    > sprzętem ?

    Tak. Aby VAT został zwrócony, sprzęt musi opuścić terytorium Unii
    Europejskiej. Może go wywieźć jadąc np. w odwiedziny do Polski. Wracając
    zabiera sprzęt z Polski już jako własny.

    MaciejK

  • 3. Data: 2002-04-18 08:32:03
    Od: "Marek Barbaszynski" <m...@i...com.pl>

    "Qba" <q...@g...pl> wrote in message news:a9jgpm$rl6$1@news.tpi.pl...
> [...]
    >
    > - ile wynosi ten ich VAT na komputery
    > i może ktoś miał jakieś doświadczenia z takimi zakupami, jaka procedura i

    Ostatnio przechodziłem odzyskiwanie VAT za sprzęt fotograficzny, z
    notebookiem
    powinno być podobnie. Zatem:
    1. Przy zakupie należy poprosić sprzedawcę o wypełnienie odpowiedniego
    formularza, na którym znajdą się dane o zakupie, sklepie i oczywiście
    kwota VAT do zwrotu. Nie wszystkie sklepy to umożliwiają, warto się
    najpierw upewnić!
    2. Do wypełnienia tego formularza potrzebny jest paszport - należy go mieć
    przy sobie podczas zakupu - sprzedawca powinien go sprawdzić, by
    wiedzieć,
    czy zwrot VAT w ogóle przysługuje.
    3. Na formularzu określa się formę zwrotu - na kartę, na rachunek bankowy,
    gotówka. Karta jest najpraktyczniejsza, szczególnie że przy załatwianiu
    wszystkiego osobiście (nie pocztą) można łatwo zmienić to na gotówkę.
    4. Przy opuszczaniu UK należy pokazać sprzęt celnikom, a oni podbiją
    formularz
    ze sklepu. Z tak podbitym formularzem można udać się do odpowiedniego
    "kantoru", albo wysłać go pocztą na podany na nim adres.

    Po więcej szczegółów zapraszam na priva.

    --
    Marek "Barbidu" Barbaszynski m...@i...com.pl
    ----- The signature has been optimized away.

  • 4. Data: 2002-04-18 08:37:46
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Tak. Aby VAT został zwrócony, sprzęt musi opuścić terytorium Unii
    > Europejskiej. Może go wywieźć jadąc np. w odwiedziny do Polski. Wracając
    > zabiera sprzęt z Polski już jako własny.

    A czy przyjeżdżając z tym do Polski nie będzie musiał zapłacić cła i
    innych pierdół ?

    Kamil
    c...@h...pl

  • 5. Data: 2002-04-18 09:26:40
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Marek Barbaszynski"
> [...]
    > ze sklepu. Z tak podbitym formularzem można udać się do odpowiedniego
    > "kantoru", albo wysłać go pocztą na podany na nim adres.

    troche to nielogiczne bo jak sie opuszcza kraj to nie ma jak sie udac na
    poczte.
    Pamietam ze odzyskiwalem VAT kilkanascie lat temu i po podstemplowaniu na
    lotnisku przez celnika wspomnianych papierkow wrzucilem je do skrzynki
    stojace tam wlasnie w tym celu, ze wskazaniem nr rachunku walutowego w
    Polsce
    *** blad ***

  • 6. Data: 2002-04-18 09:47:54
    Od: "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl>

    > A czy przyjeżdżając z tym do Polski nie będzie musiał zapłacić cła i
    > innych pierdół ?
    Oficjalnie - oczywiście. Ale już widzę gościa jak dyla do urzędu celnego i
    skomle: "Panieeee... Bo ja tam se laptopa kupiłem!!!".
    No to zapłaci: (chyba) 2% cła + 22% VAT (liczone od ceny + cło).

    A tak naprawdę - nie. Sam przywiozłem już do Polski z Niemiec na swój użytek
    trochę sprzętu elektronicznego (magentowid, miniwieżę, komputer). Za każdym
    razem zgłaszałem sprzęt tylko po stronie niemieckiej, dostawałem pieczątkę
    na TaxFree Checkque, a po polskiej strone "Nic nie mam. Turysta jestem."
    Oczywiście nie można przesadzać.

    W tym konkretnym przypadku może być łatwiej, jeśli podróż odbędzie się
    samolotem. Na lotnisku w Londynie pokazuje TaxFree Checkque, dostaje
    stempelek i zabiera sprzęt jako bagaż kabinowy. W Polsce przechodzi z
    laptopemm jako swoją własnością. Nie wiem, czy laptop musi być zgłaszany do
    odprawy przy jego wywozie. Często podróżuję służbowo samolotem za granicę ze
    służbowym sprzętem i nigdy nie zgłaszałem laptopa przy wylocie. Podczas
    powrotu nikt nigdy się nie czepiał.

    MaciejK

  • 7. Data: 2002-04-18 10:00:21
    Od: "Marek Barbaszynski" <m...@i...com.pl>

    "blad" <b...@W...pl> wrote in message
> [...]
    > lotnisku przez celnika wspomnianych papierkow wrzucilem je do skrzynki
    > stojace tam wlasnie w tym celu, ze wskazaniem nr rachunku walutowego w

    Ostatnio widziałem już za stanowiskiem celników (Heathrow) skrzynki Royal
    Mail,
    więc się da - poza tym można przesłać w Polski.
    A na Heathrow można bez problemu i bez prowizji odebrać gotówkę - zaraz za
    celnikami,
    w kantorze wymiany walut.