  • Data: 2012-10-22 19:21:03
    Temat: Re: [OT] Re: Wyłudzenie pieniędzy w mbanku
    Od: Zibo <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 22 października 2012 17:31:00 UTC+2 użytkownik Jacek Osiecki
    napisał:

    > Nic a nic trudniejsze. Przecież technicznie nawet działa to identycznie jak
    >
    > przy kodach jednorazowych: wpisuje się przelew, pojawia się pole do wpisania
    >
    > kodu. Co za różnica czy kod klient ma w kieszeni czy dostanie SMSem? Nic nie
    >
    > trzeba przejmować, poza komputerem ofiary. Dlatego piszę, że nie zdziwiłbym
    >
    > się gdyby te osoby które padły ofiarą oszusta miały aktywne SMSy i po
    >
    > prostu bezmyślnie przepisały kod...

    Ponieważ nigdy nie miałem do czynienia z kodami jednorazowymi w mbanku uściślijmy
    zatem ich znaczenie:
    - autoryzuje tylko i wyłącznie daną transakcję (np. jest generowany z jakiejś tabeli)
    - autoryzuje kolejną transakcję (kody idą po kolei)
    Jeśli odpowiedź pierwsza to jest to bardzo podobne do sms-ów. Jeśli odpowiedź druga
    to uważam że opcja ta jest mniej bezpieczna - wystarczy kod, a nie trzeba podszywać
    się pod dany przelew (np. wystarczy zerknąć komuś przez ramię jak wpisuje taki kod i
    zablokować mu sieć).

    Zibo