  • 1. Data: 2002-07-16 23:01:11
    Temat: Re: [OT] Re: Siostra w USA...
    Od: "Mscislaw" <M...@n...com>

    "KOmiX" <m...@p...nospam.pl> wrote ...
    > I oczywiscie Polska to Trzeci Swiat albo i gorzej...
    > http://www.0-effort-online-banking.com/Countries/eur
    ope.htm
    > :-(

    nie placz jak dziecko tylko napisz do nich zeby dodali polskie banki
    online:

    http://www.0-effort-online-banking.com/Site/submitsi
    teindividual.htm

    If you would like for us to include a bank that is not already in our
    directory, or need to report a change, please do so by email us the
    information listed below to s...@0...com. We
    appreciate your information because it allows this directory to be the
    world's most complete.

    Bank Name

    States Bank Operates Or Has Branches In

    Url - Web Site Address

  • 2. Data: 2002-07-17 08:05:41
    Temat: Siostra w USA...
    Od: "Alexx" <h...@p...onet.pll>

    Moja droga siostra poleciala do USA pracowac przez wakacje.
    Robota legalna, siostra ma dostep do netu itd...
    Wlasnie sie zastanawiam czy dalo by sie wykorzystac sposobnosc i zalozyc
    jakies konto w USA...
    Czy ktos moglby mi doradzic w jakim banku mozna by zalozyc konto.
    Chodzi mi raczej o jakis amerykanski bank wirtualny (cos jak nasz mbank) tak
    abym kupujac i sprzedajac na Ebay mogl spokojnie placic i otrzymywac
    pieniadze.

    pozdrawiam
    alexx

  • 3. Data: 2002-07-17 09:08:01
    Temat: Re: Siostra w USA...
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Alexx"
> [...]
    > Chodzi mi raczej o jakis amerykanski bank wirtualny (cos jak nasz mbank) tak
    > abym kupujac i sprzedajac na Ebay mogl spokojnie placic i otrzymywac

    tu masz pelny wybor http://www.0-effort-online-banking.com/
    *** blad ***

  • 4. Data: 2002-07-17 10:53:23
    Temat: [OT] Re: Siostra w USA...
    Od: "KOmiX" <m...@p...nospam.pl>

  • 5. Data: 2002-07-17 16:08:49
    Od: "Alexx" <h...@p...onet.pll>

    tak

    > tu masz pelny wybor http://www.0-effort-online-banking.com/
    > *** blad ***

    OK, dzieki, ale moze mala podpowiedz ktory z nich jest dobry? (darmowe
    przelewy, zero oplat, prowizji i brak stalych wplywow, itd..)

  • 6. Data: 2002-07-20 23:13:00
    Od: Mirek Majorek <n...@m...majorek.org>

    >tak
    To u Amerykanów troszkę inaczej działa. Z otrzymywaniem pieniędzy nie
    ma problemu (ebay payments robi Ci transfer kasy wprost na Twoje konto
    po potrąceniu prowizji), ale za to tylko niektóre firmy akceptują
    "electronic check", czyli po naszemu jednorazowe polecenie zapłaty.
    Większość amerykańskich banków "on-line" oferuje "bill payment", czyli
    możliwość wystawienia wirtualnego czeku na dowolną kwotę i dla
    dowolnej osoby lub firmy - adresat nie musi nawet mieć swojego konta
    bankowego (czyli nie musimy znać jego numeru), wystarczy imię,
    nazwisko i adres.

    Większy problem jest z Paypalem. By móc otrzymywać pieniądze Paypal
    wymaga konta w "marmurku". Paypal nie chciał zweryfikować pozytywnie
    mojego rachunku w NetBanku. Musiałem im dopiero podać dawno nieaktywne
    konto w First Union National Bank (w skrócie FUNB, ale ten bank wcale
    nie jest znowu "fun" :) ). Poza tym od Paypala raczej radziłbym się
    trzymać z daleka. Więcej informacji tutaj:
    http://www.paypalwarning.com/

    >OK, dzieki, ale moze mala podpowiedz ktory z nich jest dobry? (darmowe
    >przelewy, zero oplat, prowizji i brak stalych wplywow, itd..)
    Ja osobiście polecam NetBank (www.netbank.com). Mam tam konto od
    trzech lat i nigdy z nimi nie miałem problemu. Wysokie oprocentowanie
    depozytów, ubezpieczenie FDIC (jakby bank padł to Federal Deposit
    Insurance Corporation wypłaci Ci całość Twoich depozytów do wysokości
    stu tysięcy USD), szybki dostęp do konta (żadnych tokenów, list haseł
    jednorazowych i tym podobnych utrudnień) oraz odpowiedzialność za
    nieautoryzowane transakcje on-line i off-line.

    Wadą jest to, że osoba aplikująca musi mieć magiczny amerykański
    numerek (Social Security Number) oraz adres w USA.

    Pozdrawiam, Mirek

  • 7. Data: 2002-07-21 08:46:47
    Od: "Mscislaw" <M...@n...com>

    "Mirek Majorek" <n...@m...majorek.org> wrote...
    > nie jest znowu "fun" :) ). Poza tym od Paypala raczej radziłbym się
    > trzymać z daleka. Więcej informacji tutaj:
    > http://www.paypalwarning.com/

    Ostatno eBay kupil (przejal) PayPal-a. czy to nie oznaka, ze teraz bedzie
    lepiej z PayPalem?

    Poza tym: ostatnio PayPal zwiekszyl liczbe krajow europejskich gdzie mozna
    wyciagac kase z paypal-a do banku transferem ale niestety Polska nadal nie
    jest na tej liscie. Wiec jesli ktos ma konta bankowe tylko w Polsce to
    praktycznie nie moze wyciagac kasy z PayPal-a. Szkoda.