    From: Mirek Majorek <n...@m...majorek.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Siostra w USA...
    Date: Sat, 20 Jul 2002 19:13:00 -0400

    >tak
    To u Amerykanów troszkę inaczej działa. Z otrzymywaniem pieniędzy nie
    ma problemu (ebay payments robi Ci transfer kasy wprost na Twoje konto
    po potrąceniu prowizji), ale za to tylko niektóre firmy akceptują
    "electronic check", czyli po naszemu jednorazowe polecenie zapłaty.
    Większość amerykańskich banków "on-line" oferuje "bill payment", czyli
    możliwość wystawienia wirtualnego czeku na dowolną kwotę i dla
    dowolnej osoby lub firmy - adresat nie musi nawet mieć swojego konta
    bankowego (czyli nie musimy znać jego numeru), wystarczy imię,
    nazwisko i adres.

    Większy problem jest z Paypalem. By móc otrzymywać pieniądze Paypal
    wymaga konta w "marmurku". Paypal nie chciał zweryfikować pozytywnie
    mojego rachunku w NetBanku. Musiałem im dopiero podać dawno nieaktywne
    konto w First Union National Bank (w skrócie FUNB, ale ten bank wcale
    nie jest znowu "fun" :) ). Poza tym od Paypala raczej radziłbym się
    trzymać z daleka. Więcej informacji tutaj:
    http://www.paypalwarning.com/

    >OK, dzieki, ale moze mala podpowiedz ktory z nich jest dobry? (darmowe
    >przelewy, zero oplat, prowizji i brak stalych wplywow, itd..)
    Ja osobiście polecam NetBank (www.netbank.com). Mam tam konto od
    trzech lat i nigdy z nimi nie miałem problemu. Wysokie oprocentowanie
    depozytów, ubezpieczenie FDIC (jakby bank padł to Federal Deposit
    Insurance Corporation wypłaci Ci całość Twoich depozytów do wysokości
    stu tysięcy USD), szybki dostęp do konta (żadnych tokenów, list haseł
    jednorazowych i tym podobnych utrudnień) oraz odpowiedzialność za
    nieautoryzowane transakcje on-line i off-line.

    Wadą jest to, że osoba aplikująca musi mieć magiczny amerykański
    numerek (Social Security Number) oraz adres w USA.

    Pozdrawiam, Mirek