  • 1. Data: 2006-06-29 06:29:36
    Temat: OFE przez mBank - zmiana OFE
    Od: Michal M JJ <w...@...pl>

    Witam,
    Wybral;em sobie OFE przez mBank - skrabiec bo tylko to bylo dostepne w mBanku a
    teraz widze ze sa dwa nowe. w tym skarbcu jest4em ponad 2lata i zastanawiam sie
    czy sobie nie zmienic na ING:
    - czy nie zaplaca zadnych prowizji
    - czy biezace skladki pojda tam gdzie trzeba
    - czy to wogole dobry pomysl
    Pozdr.
    michaça

  • 2. Data: 2006-06-29 19:04:22
    Temat: Re: OFE przez mBank - zmiana OFE
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Michal M JJ" <w...@...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > zastanawiam sie czy sobie nie zmienic na ING:
    > - czy nie zaplaca zadnych prowizji
    > - czy biezace skladki pojda tam gdzie trzeba

    Witam,
    - jesli od konca miesiaca, w którym wplynela pierwsza skladka uplynelo 2
    lata i nie miales przerw we wsplywie skladek dluzszych niz 1 rok, nic nie
    placisz za zmiane OFE
    - raczej tak, aczkolwiek sa sytuacje, w których ZUS sie myli i dosyla np.
    zalegle skladki z okresu kiedy byles czlonkiem poprzedniego OFE wysyla do
    tego wlasnie OFE ...
    - sam sobie odpowiedz, wez pod uwage stopy zwrotu i nie sugeruj sie bajerami
    agenta - posuwaja sie nierzadko do klamstw (ale nie chce generalizowac !).

  • 3. Data: 2006-06-30 09:39:51
    Od: Michal M JJ <w...@...pl>

    na wstepie dzieki za info!
    > - jesli od konca miesiaca, w którym wplynela pierwsza skladka uplynelo 2
    o! i tu jest juz pulapka bo ofe wybralem w kwietniu 2004 a pierwsza skladka
    dotarla na pocz. lipca!

    > lata i nie miales przerw we wsplywie skladek dluzszych niz 1 rok, nic nie
    > placisz za zmiane OFE
    tu mam jeszcze jeden bol - zaczalem prace w 2000r a ofe wybralem w 2004 ;-) i
    zus do dzis wisi mi (a dokladnie ofe) dwie skladki z listopada i grudnia 2000r!!
    od 2 lat chodze do zusu i wypelniam podanie z zapytaniem oni po okolo 1.5msca
    odpisuja mi ze sprawa jest w toku a po dwoch mscach ze mam racje i ze mi oddadza
    i nie oddali do dzis (a walcze o to od lipca 2005)
    kiedy tylko mam urlop ide do zusu i wypelniam wniosek...

    > - raczej tak, aczkolwiek sa sytuacje, w których ZUS sie myli i dosyla np.
    > zalegle skladki z okresu kiedy byles czlonkiem poprzedniego OFE wysyla do
    > tego wlasnie OFE ...
    jak wyzej... (co do pomylek)

    > - sam sobie odpowiedz, wez pod uwage stopy zwrotu i nie sugeruj sie bajerami
    > agenta - posuwaja sie nierzadko do klamstw (ale nie chce generalizowac !).
    w te brednie to im oczywioscie nie wierze - mam przed soba (teoretycznie) ponad
    30 lat pracy wiec do tego czasu wszystkie juz dawno zbankrutuja poprostu
    potrzebuje zmienic osoby uposazone na zone ;-) a w skarbcu nie jest to mozliwe
    przez telefon, maila lub mBanku tylko przez jakies listy polecone

    pozdro

    michaça

  • 4. Data: 2006-06-30 18:15:53
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Michal M JJ" <w...@...pl> napisal
    > na wstepie dzieki za info!
    > o! i tu jest juz pulapka bo ofe wybralem w kwietniu 2004 a pierwsza
    > skladka dotarla na pocz. lipca!

    To lapiesz sie na bezkosztowy transfer juz w sierpniu - transfery sa w
    lutym, maju, sierpniu i listopadzie.

    > tu mam jeszcze jeden bol - zaczalem prace w 2000r a ofe wybralem w 2004
    > ;-) i zus do dzis wisi mi (a dokladnie ofe) dwie skladki z listopada i
    > grudnia 2000r!!

    ale to nie ma znaczenia dla stazu czlonkowskiego - dla OFE liczy sie on od
    wplywu pierwszej skladki az do ostatniej, pod ww. warunkiem (tzn jesli nie
    bylo rocznej przerwy we wplywie skladek). Najlepiej zatem zadzwon na
    infolinie i popros o przeslanie informacji o wplywie skladek ostatnich 2
    latach i sam sprawdzisz. Na taka inf nie czeka sie dluzej niz kilka dni
    zazwyczaj.

> [...]
    > uposazone na zone ;-) a w skarbcu nie jest to mozliwe przez telefon, maila
    > lub mBanku tylko przez jakies listy polecone

    OFE nie moze zbankrutowac :) taka jest konstrukcja prawna tego tworu, tak
    wiec spoko :) Rozumiem, ze chcesz zmienic Skarba na inny :), ale zmiana
    danych osoby uposazonej to deko waski powód. Poza tym podpowiem Ci, ze w
    razie czego zonie normalnie tak jak spadek po Tobie równiez bedzie nalezala
    sie w takim % jak spadek Twoja kasa z OFE, nawet jesli nie jest osoba
    uposazona.