    From: "Kasia" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: OFE przez mBank - zmiana OFE
    Date: Fri, 30 Jun 2006 20:15:53 +0200
    Sender: k...@n...aster.pl

    Uzytkownik "Michal M JJ" <w...@...pl> napisal
    > na wstepie dzieki za info!
    > o! i tu jest juz pulapka bo ofe wybralem w kwietniu 2004 a pierwsza
    > skladka dotarla na pocz. lipca!

    To lapiesz sie na bezkosztowy transfer juz w sierpniu - transfery sa w
    lutym, maju, sierpniu i listopadzie.

    > tu mam jeszcze jeden bol - zaczalem prace w 2000r a ofe wybralem w 2004
    > ;-) i zus do dzis wisi mi (a dokladnie ofe) dwie skladki z listopada i
    > grudnia 2000r!!

    ale to nie ma znaczenia dla stazu czlonkowskiego - dla OFE liczy sie on od
    wplywu pierwszej skladki az do ostatniej, pod ww. warunkiem (tzn jesli nie
    bylo rocznej przerwy we wplywie skladek). Najlepiej zatem zadzwon na
    infolinie i popros o przeslanie informacji o wplywie skladek ostatnich 2
    latach i sam sprawdzisz. Na taka inf nie czeka sie dluzej niz kilka dni
    zazwyczaj.

    > mam przed soba (teoretycznie) ponad 30 lat pracy wiec do tego czasu
    > wszystkie juz dawno zbankrutuja poprostu potrzebuje zmienic osoby
    > uposazone na zone ;-) a w skarbcu nie jest to mozliwe przez telefon, maila
    > lub mBanku tylko przez jakies listy polecone

    OFE nie moze zbankrutowac :) taka jest konstrukcja prawna tego tworu, tak
    wiec spoko :) Rozumiem, ze chcesz zmienic Skarba na inny :), ale zmiana
    danych osoby uposazonej to deko waski powód. Poza tym podpowiem Ci, ze w
    razie czego zonie normalnie tak jak spadek po Tobie równiez bedzie nalezala
    sie w takim % jak spadek Twoja kasa z OFE, nawet jesli nie jest osoba
    uposazona.