  • 31. Data: 2014-04-13 03:57:46
    Temat: Re: OFE czy ZUS:P
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Lawa" licdkd$gaf$...@n...news.atman.pl

    > Ty jednak jesteś straszliwie pojebany...

    Piszesz to po ostatnich zajściach w Doniecku, czy przed?

    http://swiat.newsweek.pl/ukraina-relacja-na-zywo-z-u
    krainy-agresja-rosji-newsweek-pl,artykuly,283908,1.h
    tml

    Przed wizytacją w Pocztówce czy po?
    Przed zawiadomieniem prokuratury czy po?

    -=-

    "Andrzej Lawa" lice5c$gts$...@n...news.atman.pl

    > Cóż, póki co wysłałem skargę do KNF. I chyba równolegle wyślę zawiadomienie o
    popełnieniu przestępstwa do prokuratury.

    -=-

    Nie tylko nie znam terminu aneksji części ziem obecnej RP,
    ale nawet nie ma pewności co do tego, że do takiej aneksji
    dojdzie za czasów Putina, ale na razie (od kilkunastu lat)
    Putin I Łagodny jest konsekwentny i nieźle przewidywalny. :)

    Łukaszenka -- ten jest mocno narwany, ale na jego
    szczęście jest utrzymywany w ryzach przez Putina. :)
    Łukaszenka prze do wojny! Zna siły rosyjskie i wie
    o tym, że aneksja białoruskich ziem leżących obecnie
    w granicach RP czy Litwy jest już możliwa -- i śpieszy
    się. Putin też zna swoje siły, ale woli spokojne, bezkrwawe
    (czy prawie bezkrwawe) przejmowanie i (; gruntowanie. ;)
    Chce nie tylko przejąć, ale przejąć tak, aby nie tracić
    w najbliższych latach i nie borykać się x partyzantką. :)

    IMO Rosja ma w tym człowieku dar samych niebios!

    -=-

    Rosja carska sięgała znacznie dalej niż do Białegostoku
    czy linii Curzona. ZSRR sięgał niby tylko do obecnej
    granicy RP, ale można uznać, że władał ziemiami
    sięgającymi aż po Łabę.

    Putin od wielu lat mówi wyraźnie i wprost o tym, że dąży
    do odbudowy imperium rosyjskiego. Co więcej -- wg niego
    Rosja obecnie (a nawet przed rozmieszczeniem swych wojsk
    na Białorusi) jest (czy była już) potężna. W Rosji nie
    tylko Putin dąży do odbudowy imperium -- ale on właśnie
    wie, jak to dążenie urzeczywistnić.

    -=-

    Twoje odzywki niewiele zmienią. :) NATO może liczyć jedynie
    na cudowne interwencje Boskie -- przykładowo na koniec świata. ;)
    Chiny, Indie, Rosja, znaczna część państw arabskich -- to
    koalicja antyameryańska. Nie jest spójna, ale sojusznicy
    amerykańscy także nie współpracują ze sobą w stu procentach.

    -=-

    Myślę, iż wiem, jaki kolejny ruch wykona Putin -- po uporaniu
    się z Ukrainą. Jeśli moje oczekiwania spełnią się -- będzie to
    kres amerykańskiej dominacji. I ten kres zadany zostanie niemal
    bez jednego wystrzału, jeśli nie liczyć ,,manewrów''.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 32. Data: 2014-04-13 08:06:54
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-04-12 23:00, Budzik pisze:
    > Sprzeciwiam się tylko takiemu podejściu że KRUS cacy a ZUS be.

    Nie napisałem że cacy ale że "to jakieś wyjście" bo opór przed
    drastycznymi zmianami jest OGROMNY a takie zmiany trzeba robić i to już.

  • 33. Data: 2014-04-13 08:57:46
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-04-13 00:09, Andrzej Lawa pisze:

    > I ty się dziwisz, jak wytykam ci dziecinną naiwność i oderwanie od
    > rzeczywistości...
    >
    > Idea jest taka, że niektóre zawody są trudniejsze i bardziej wymagające.
    > 65-letni krawiec, aktor czy księgowy to jedno, ale 65-letni żołnierz czy
    > policjant to jakby nieco inna sprawa.

    Skoro reformować, to na całego.
    Dlaczego jeden zawód ma być przypisany do końca życia? Jeśli się taki
    strażnik graniczny czy inny policjant nie daje rady, to niech zostanie
    krawcem, ochroniarzem, czy czymkolwiek.

    --
    Pete

  • 34. Data: 2014-04-13 09:09:56
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-04-12 18:27, z pisze:

    > http://finanse.wp.pl/kat,1033757,title,KRUS-nie-jest
    -idealny-ale-ZUS-jest-gorszy,wid,11377751,wiadomosc.
    html?ticaid=11289a&_ticrsn=3

    > http://tiny.pl/qnzl8
    >
    > Pierwszy link z gugla.

    Wnioski wyciągasz takie jakie chcesz. Ja tam widze dopłatę z budżetu
    państwa:
    ZUS - 33mld
    KRUS - 15mld

    Liczba świadczeniobiorców:
    ZUS - 7,4mln
    KRUS - 1,4mln

    do każdego ubezpieczonego w KRUS SP dopłaca ponad 2x więcej niż do ZUS.

    --
    Pete

  • 35. Data: 2014-04-13 11:41:36
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-04-13 08:57, Pete pisze:

    > Skoro reformować, to na całego.
    > Dlaczego jeden zawód ma być przypisany do końca życia? Jeśli się taki
    > strażnik graniczny czy inny policjant nie daje rady, to niech zostanie
    > krawcem, ochroniarzem, czy czymkolwiek.

    "A gdzie on teraz robotę znajdzie jak tylko przesłuchiwać umie?"

  • 36. Data: 2014-04-13 11:54:12
    Od: W <w...@w...pl>

    cef wystukał, co następuje:

    > "A gdzie on teraz robotę znajdzie jak tylko przesłuchiwać umie?"

    Pewnie w jakiejś firmie ochroniarskiej albo jako inny kierowca ciężarówki
    jak to się teraz dzieje. no ale...

  • 37. Data: 2014-04-13 11:54:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Apr 2014 09:09:56 +0200, Pete napisał(a):
> [...]
    > ZUS - 7,4mln
    > KRUS - 1,4mln
    >
    > do każdego ubezpieczonego w KRUS SP dopłaca ponad 2x więcej niż do ZUS.

    Jest tu jedna sprawa - do ZUS na biezaco splywaja skladki, te 33 mld
    to roznica miedzy aktualnymi wyplatami a aktualnymi wplywami.
    Tylko ze jak aktualni emeryci wymra, to ZUS z czystym sumieniem powie
    nowym "nie mamy waszych pieniedzy" :-)

    Z KRUS sytuacja bardziej zagmatwana, bo i ilosc rolnikow spadla
    (choc jak widac po wykresach - mamy pewna stabilizacje), i NFZ
    oplacaja, i skladki byly celowo zanizane ... i chyba nadal sa.
    Ale zasada ta sama - nie mamy waszych pieniedzy :-)

    J.

  • 38. Data: 2014-04-13 11:59:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Apr 2014 08:57:46 +0200, Pete napisał(a):

    > Skoro reformować, to na całego.
    > Dlaczego jeden zawód ma być przypisany do końca życia? Jeśli się taki
    > strażnik graniczny czy inny policjant nie daje rady, to niech zostanie
    > krawcem, ochroniarzem, czy czymkolwiek.

    No i w ramach zachety do zostania policjantem z wizja wywalenia po
    kilkunastu latach, jest emerytura mundurowa.

    Podobnie z wojskiem - wcale nie chcemy zeby tam pulkownikow bylo tyle
    samo co szeregowych, wiec sa potrzebni ludzie na 2, 5, 10, 20 lat
    sluzby, a potem niech ida precz.

    J.

  • 39. Data: 2014-04-13 12:24:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Apr 2014 00:05:59 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):
    > Z tym że nie wiem co to ma do taniości czy też drożyzny ZUS i/lub KRUS.
    > Żeby ocenić, czy te instytucje są drogie czy tanie, należałoby poznać
    > całkowite koszty obu instytucji, oraz ocenić stosunek kosztów innych niż
    > świadczenia do całości kosztów.

    ZUS ma prowizje, czy dokladniej odpis na dzialalnosc, okreslona
    ustawowo. Jest to obecnie ok 2.2% wyplat swiadczen.
    Czy to duzo ... no coz, poczta juz nie roznosi emerytur za darmo, NBP
    chce prowizje za wyplate i wplate gotowki, urzednicze sprawy ktos musi
    zalatwiac, komputery i informatycy tez korztuja.

    Owszem - stac ich na "palace", ale czy te budynki takie drogie ?
    A z drugiej strony to jedyne zabezpieczenie ktore po ZUS zostanie :-)

    J.

  • 40. Data: 2014-04-13 13:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...com ...

    > A coś konkretnie?
    >
    > I bierz pod uwagę iż pierwsze kroki (podniesienie wieku emerytalnego)
    > wywołały tyle wrzasku, że politycy przez jakiś czas będą bali się
    > kontynuować.

    Hmmm..
    Moim zdaniem wywołały bardzo mało wrzasków.
    Najbardziej wrzeszczy opozycja a nie społeczenstwo a wiadomo, ze opozycja
    potkniecie na chodniku rozdmuchuje do wielkości katastrofy narodowej.

    Tymczasem potrzebnych jest wiele pomniejszych ruchów.
    I co ciekawe te pomniejsze wywołają zapewne wieksze konsekwencje.
    Pytanie tylko, czy np. zabranie przywilejów i ewentualne protesty tej grupy
    zmniejsza czy zwieksza poparcie rządu?

    Przykładowo, czy zabranie absurdalnych przywilejów władzy sadowniczej
    (nawet przy ich protestach) ogólnie w spoleczenstwie wywołało by podobny
    dysonans, czy moze jednak było powodem do poklasku?