  • 11. Data: 2010-06-19 10:54:07
    Temat: Re: O co chodzi ?.
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "skippy" <a...@n...ma> wrote in message news:hvi6rb$lp5$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Endriu" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
    > Re: Krótka sprzedaż na GPW już blisko?
    > http://ifutures.pl/krotka-sprzeda-gpw-blisko-t2710.h
    tml#p16955

    > "krótka" od sprzedaży "normalnej" ?.
    >
    > Nie no, nie jajcuj:)
    > Zasada praktycznie ta sama, co szort na fucie.
    > Sprzedajesz coś, czego nie masz.
    > Odkupując realizujesz zysk liczony odwrotnie do normalnego.
    >
    > Nie wiem tylko jednego - czy będzie można zrobić KS i kisić jak przy
    > "normalnym" zakupie aż do u.... smierci, czy tez ktoś może wezwać do
    > oddania "pożyczonych" papierów?

    chyba nie masz racji.
    "naked short selling" jest zabroniony i idziesz do pudła jak nie dostarczysz
    towaru sprzedanego.
    Cały "naked" działa tylko dlatego że mamy rozliczenie D+3 i w tym czasie
    "technicznego" dostarczenia musisz to pożyczyć, jak ci sie nie uda pożyczyc
    / dostarczyć kupującego i nie odkupisz na rynku i cie złapią idziesz do
    pierdla (w USA).

    "naked" by nie istniał gdyby nie rozliczenie D+n. To jest prawnie zabronione
    w konstytucji USA.
    W istocie niczym sie nie różniłoby to "drukowania" przez Pana mietka stówek
    na drukarce i z tego względu jest zabronione. Ja sprzedając "naked" kghm
    mogłbym "drukowa" akcje których nie ma.
    U nas zdaje sie mówimy o platformie do "pożyczania" akcji z puli np BM'u...

    george

    P.S. Przykład z futami jest nietrafiony. Towar / zakład jest dostarczony
    natychmiast drugiej stronie w momencie transakcji.

  • 12. Data: 2010-06-19 11:04:48
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "george"

> [...]
    >
    > P.S. Przykład z futami jest nietrafiony. Towar / zakład jest dostarczony
    > natychmiast drugiej stronie w momencie transakcji.

    A ok, thx - to pozostaje to drugie moje pytanie:

  • 13. Data: 2010-06-19 11:08:25
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "skippy" <a...@n...ma> wrote in message news:hvi88t$q0a$1@news.onet.pl...

> [...]
    >
    > A ok, thx - to pozostaje to drugie moje pytanie:

    > "normalnym" zakupie aż do u.... smierci, czy tez ktoś może wezwać do

    to zdaje sie jest kwestia umowy pożyczki akcji.
    Jesli takowe warunki bedą w umowie (wezwanie do oddania na żądanie) to
    niestety tak.
    Bedą mogli wezwać i bedziesz musiał oddać a najpierw odkupić pewnie
    zaliczając niezłą wtopę.
    Niestety tak juz bywało w USA.

    george

  • 14. Data: 2010-06-19 14:51:37
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Delfino Delphis wrote:

    > Po prostu pożyczasz akcje np. od funduszu inwestycyjnego i sprzedajesz na
    > rynku. Dług oddajesz w akcjach więc jeśli dasz radę odkupić je taniej, to
    > zarobisz na spadku.

    Za pożyczkę się płaci. Czyli jest to dodatkowe źródło dochodu dla funduszu
    lub innego posiadacza akcji, który nie zamierza akcji sprzedawać.

  • 15. Data: 2010-06-19 19:35:54
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "skippy" <a...@n...ma> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Delfino Delphis" <D...@w...op.pl> napisał w
    > wiadomości news:hvi7co$mr5$2@news.onet.pl...

    > Może łatwiej o insajdy i zglebowanie w zakresie jednego papieru, niż
    > całego rynku światowego?

    Np 5-10% dywidendy i mniejsza prowizja w bardzo długim horyzoncie. Brak
    głosu na WZA. Chyba też (ale nie wiem) mniejsza podatność dużych spółek niż
    FW na manipulację.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 16. Data: 2010-06-19 21:11:14
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "Jan Werbiński"

    > Np 5-10% dywidendy i mniejsza prowizja w bardzo długim horyzoncie. Brak
    > głosu na WZA. Chyba też (ale nie wiem) mniejsza podatność dużych spółek
    > niż FW na manipulację.

    Mnie wyłącznie interesuje myka jak wziąć dywidendę a zarazem oddać papiery
    nie tracąc na nich odciecia.
    Reszta to SF.

  • 17. Data: 2010-06-19 21:17:26
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Użytkownik "Jan Werbiński"

    > Mnie wyłącznie interesuje myka jak wziąć dywidendę a zarazem oddać papiery
    > nie tracąc na nich odciecia.
    > Reszta to SF.

    Proste. Musisz inwestować w horyzoncie kilkuletnim.

  • 18. Data: 2010-06-19 22:17:04
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "Jan Werbiński"

    > Proste. Musisz inwestować w horyzoncie kilkuletnim.

    Jak to rozumiesz, maksymalnie ile lat?

  • 19. Data: 2010-06-20 00:14:58
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Użytkownik "Jan Werbiński"

    > Jak to rozumiesz, maksymalnie ile lat?

    Maksymalna ilość lat = maksymalna ilość dywidend, które chcesz zgarnąć.

  • 20. Data: 2010-06-20 06:59:01
    Od: Endriu <a...@g...com>

    > Mnie wyłącznie interesuje myka jak wziąć dywidendę a zarazem oddać papiery
    > nie tracąc na nich odciecia.
    > Reszta to SF.

    Takie giełdowe "perpetum mobile" ?.

    Endriu