  • 1. Data: 2010-06-19 10:10:47
    Temat: O co chodzi ?.
    Od: Endriu <a...@g...com>

    Re: Krótka sprzedaż na GPW już blisko?
    http://ifutures.pl/krotka-sprzeda-gpw-blisko-t2710.h
    tml#p16955

    Panowie o co chodzi z ta krótką sprzedażą. Czym się różni sprzedaż
    "krótka" od sprzedaży "normalnej" ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 2. Data: 2010-06-19 10:24:10
    Temat: Re: O co chodzi ?.
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    Endriu wrote:

    > Panowie o co chodzi z ta krótką sprzedażą. Czym się różni sprzedaż
    > "krótka" od sprzedaży "normalnej" ?.

    Tym, że nie trzeba mieć akcji, które się sprzedaje?

  • 3. Data: 2010-06-19 10:34:15
    Od: Endriu <a...@g...com>

    > Tym, że nie trzeba mieć akcji, które się sprzedaje?

    Czy to coś ma zwiążek z:

    Sprzedaż krótka verboten
    http://dwagrosze.blogspot.com/2010/05/sprzedaz-krotk
    a-verboten.html

    "[... ] W sprzedaży krótkiej sprzedajemy coś czego nie mamy a potem
    martwimy się jak to oddać. W sprzedaży krótkiej "gołej" jest jeszcze
    weselej bo nie musimy niczego oddawać. Wystarczy "zamknąć pozycję".
    Spadające akcje i obligacje pół bankrutów są do tego wymarzonym
    wehikułem ponieważ transakcja zamyka się niejako sama - wystarczy
    poczekać aż staną się pełnymi bankrutami. Oznacza to dla shortsellera
    zysk równy poczynionej inwestycji razy użyty lewar. Żyć więc nie
    umierać w speku-landzie, zwłaszcza że ryzyko można jeszcze sprytnie
    ubezpieczyć CDSami. [...]".

    Panowie co to za instrument. Idzie to jakoś po chłopsku wytłumaczyć ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 4. Data: 2010-06-19 10:36:50
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Delfino Delphis" <D...@w...op.pl> wrote in message

    > Tym, że nie trzeba mieć akcji, które się sprzedaje?

    nie bardzo, to co mówisz to "naked short selling". Na to jest "techniczny"
    ban.
    krótka sprzedaż to sprzedaż akcji pożyczonych, przy czym lista zawiera akcje
    możliwe do pożyczania.

    george

  • 5. Data: 2010-06-19 10:40:29
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "Endriu" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
> [...]
    tml#p16955

    > Panowie o co chodzi z ta krótką sprzedażą. Czym się różni sprzedaż

    Nie no, nie jajcuj:)
    Zasada praktycznie ta sama, co szort na fucie.
    Sprzedajesz coś, czego nie masz.
    Odkupując realizujesz zysk liczony odwrotnie do normalnego.

    Nie wiem tylko jednego - czy będzie można zrobić KS i kisić jak przy
    "normalnym" zakupie aż do u.... smierci, czy tez ktoś może wezwać do oddania
    "pożyczonych" papierów?

  • 6. Data: 2010-06-19 10:42:51
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Dodatkowo tez nie rozumiem, czy nie lepiej grać na krótko futami na akcje z
    bazowego, jesli ktos nie chce FW20 tylko konkretnego bluczipa.
    Nie dość, ze jest lewar to i prowizja zupełnie inna niz przy obrocie
    papierami.
    Nie czaje tego.

    Chyba ze chodzi o KS na jakichś śmieciach, gdzie będą jazdy bez trzymanki we
    wszystkie strony, to rozumiem:)))

  • 7. Data: 2010-06-19 10:47:24
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Endriu" <a...@g...com> wrote in message
    c.googlegroups.com...

> [...]

    ubezpieczyć CDSami. [...]".

    Panowie co to za instrument. Idzie to jakoś po chłopsku wytłumaczyć ?.

    CDS - ubezpieczenie od ryzyka zdarzenia kredytowego.
    A tak na chłopski rozum to "licencja na zabijanie."

    Przykład:
    X kupuje od Z jego obligacje.
    Z po jakimś czasie ma problemy ze spłatę swoich zobowiązań (spada rating
    itd).
    X postanawia sie ubezpieczyć od "zdarzenia" w postaci odmowy / defaultu
    spłaty obligacji wyemitowanych przez Z. Idzie do AIG i kupuje produkt
    ubezpieczeniowy / CDS który ubezpiecza daną pule obligacji.
    AIG zobowiązuje sie do spłaty rzeczonej kwoty na którą wystawione są
    obligacji w zamian za comiesięczną małą opłatę, powiedzmy procent całej
    kwoty.

    Dlaczego "licencja na zabijanie".
    X może kupic CDS na obligacje wystawione przez Z nawet gdy nie ma tych
    obligacji.
    Przewiduje że Z padnie i w związku z tym AIG wypłaci mu kasę a w
    miedzyczasie trochę zapłaci AIG w zwiazku z comiesięczną stawką
    ubezpieczenia ale na koncu to AIG popłynie.

    I teraz X kupuje CDS / ubezpieczenie na kwote 3x większą niż Z wyemitował
    długu.
    Wybiera odpowiednią chwilę, cofa Z swoją dużą linie kredytową doprowadzając
    do upadku Z.
    Występuje wiec zdarzenie kredytowe na które AIG musi wypłacic 3x wiecej niż
    koszt upadku Z.

    W istocie ten mechanizm zostął wykorzystany w USA.

    george

  • 8. Data: 2010-06-19 10:48:23
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    Endriu wrote:

    > Panowie co to za instrument. Idzie to jakoś po chłopsku wytłumaczyć ?.

    Po prostu pożyczasz akcje np. od funduszu inwestycyjnego i sprzedajesz na
    rynku. Dług oddajesz w akcjach więc jeśli dasz radę odkupić je taniej, to
    zarobisz na spadku.

  • 9. Data: 2010-06-19 10:50:03
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    skippy wrote:

> [...]
    > z bazowego, jesli ktos nie chce FW20 tylko konkretnego bluczipa.
    > Nie dość, ze jest lewar to i prowizja zupełnie inna niz przy obrocie

    No podejrzewam, że krótka sprzedaż jest kierowana głównie do dużych
    instytucji, dla których FW20 może mieć za małą płynność. Zresztą nie wiem.
    W sumie jakby się tak zastanowić, to po co w ogóle kupować akcje? Przecież
    fut jest :)

  • 10. Data: 2010-06-19 10:51:48
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "Delfino Delphis" <D...@w...op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > W sumie jakby się tak zastanowić, to po co w ogóle kupować akcje? Przecież

    Może łatwiej o insajdy i zglebowanie w zakresie jednego papieru, niż całego
    rynku światowego?