  • 1. Data: 2003-10-08 07:58:44
    Temat: O co chodi - dlaczego taka proziwzja
    Od: "Rafal" <r...@W...wp.pl>

    Zdaża mi się robić zakupy odzieżowe (a konkretnie - to żonie się zdaża, a
    mnie się z tego powodu zdaża tam płacić) w Centrum Mody w Nadarzynie k
    Warszawy (przy Gierkówce). Ze zdziwieniem zauwazyłem że mimo generalnie dość
    wysokich cen transakcji (wiadomo - ubrania, buty itp) mało który punkt ma
    terminal do kart. Zapytałem kiedyś o to sprzedawcę/właściciela - dlaczgego
    nie akceptują kart? Odpowiedź była dziwna... jak stwierdził - orientopwał
    się, ale kosztowałoby go to ok 12 % kwoty transakcji (!!!)
    Ktoś może ma pomysł skąd takie koszty?? - bo normalnie koszt transakcji to
    2-4%, przy dużych (kilkusetzłotowych) transakcjach koszt połacenia tel.
    praktycznie można pominąć...
    O co więc chodzi akurat tam?

  • 2. Data: 2003-10-08 08:04:24
    Temat: Re: O co chodi - dlaczego taka proziwzja
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Rafal" <r...@W...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Ktoś może ma pomysł skąd takie koszty?? - bo normalnie koszt transakcji
    > 2-4%, przy dużych (kilkusetzłotowych) transakcjach koszt połacenia tel.
    > praktycznie można pominąć...

    hmm.. kiedyś jak kolej wchodziła to o różne czary ją posądzano - wymieranie
    krów, dwugłowe dzieci itp ..

    najprawdopodobniej jest tutaj tak samo

    powinien tam pojechać jakiś przedstawiciel handlowy i przedstawić jasno
    jakie byłyby koszty
    w połączeniu z wymagającymi klientami pewnie sklepy wprowadziłyby karty

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2003-10-08 08:08:07
    Od: "Rafal" <r...@W...wp.pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakie byłyby koszty
    > w połączeniu z wymagającymi klientami pewnie sklepy wprowadziłyby karty

    No cóż, jeśli fktycznie to tylko taki problem to jest interes do zrobienia
    (ja niestety nie jestem przedstawicielem handlowym ) :))
    Dziwne tylko że tam może 5-10% sklepów ma terminale ... a wogóle sklepów
    jest dość dużo... trudno posądzać wszystkich o ciemnotę,...

  • 4. Data: 2003-10-08 08:49:33
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Rafal" <r...@W...wp.pl> writes:

    > Zdaża mi się robić zakupy odzieżowe (a konkretnie - to żonie się zdaża, a

    Co się żonie robi? 8-)

    > wysokich cen transakcji (wiadomo - ubrania, buty itp) mało który punkt ma
    > terminal do kart.

    A paragony z kasy fiskalnej wystawiają?

    MJ

  • 5. Data: 2003-10-08 08:56:38
    Od: "amico_pl" <a...@g...pl>

    Tez tam ostatnio bylem i wedlug mnie przyczyna jest zupelnie inna,
    taka sama jak nie dawanie paragonow.
    A koszt 12% obejmuje rowniez koniecznosc zaplacenia podatkow (VAT,
    dochodowego, cla, itp)

  • 6. Data: 2003-10-08 10:00:14
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "amico_pl" <a...@g...pl> writes:

    > Tez tam ostatnio bylem i wedlug mnie przyczyna jest zupelnie inna,
    > taka sama jak nie dawanie paragonow.
    > A koszt 12% obejmuje rowniez koniecznosc zaplacenia podatkow (VAT,
    > dochodowego, cla, itp)

    A, to znaczy ze dobrze ich wyczulem...

    MJ

  • 7. Data: 2003-10-08 10:10:12
    Od: "Franz " <f...@N...gazeta.pl>

    Rafal <r...@W...wp.pl> napisał(a):

    > Ktoś może ma pomysł skąd takie koszty?? - bo normalnie koszt transakcji to
    > 2-4%, przy dużych (kilkusetzłotowych) transakcjach koszt połacenia tel.

    A ktos moze porownywal jakie sa koszty takich transakcji z kosztami w
    cywilizowanych krajach? Bo mnie sie o uszy obilo ze mamy jak zwykle najwyzsze
    koszty w Europie...

  • 8. Data: 2003-10-08 10:24:23
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Franz " <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > A ktos moze porownywal jakie sa koszty takich transakcji z kosztami w
    > cywilizowanych krajach? Bo mnie sie o uszy obilo ze mamy jak zwykle
    najwyzsze
    > koszty w Europie...

    Jedne z najwyzszych.
    A takze jedna z najnizszych srednia wartosc transakcji. A niektore koszty
    nie zaleza od wartosci transakcji wiec tak sie procenty ukladaja jak sie
    ukladaja...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---