  • 31. Data: 2005-01-26 23:38:57
    Temat: Re: Numer konta firmowego
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Konkluzja jest taka: wysyłając przelew z konta mBiznes na konto:
    >
    > Jan Kowalski
    > konto w mBanku: 17 1140 2004 0000 3102 3510 1512
    >
    > po 7 lutego nie będziesz wiedział, czy za ten przelew zapłacisz 1 zł czy
    > 0 zł. Aby wiedzieć to *przed* wykonaniem przelewu, będziesz musiał znać
    > status konta: firmowe czy prywatne.

    A) ten przelew nie przejdzie bo LK ma być 34 ;-)
    B) do 7 lutego wiesz, że za ten przelew napewno zapłacisz 1 zł
    C) experci (szt.2 ;-)) na mCzacie twierdzą,
    że po numerze nie da się poznać,
    więc dla zainteresowanych będzie to loteria ;-)

  • 32. Data: 2005-01-26 23:45:43
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 26 Jan 2005 22:09:09 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    >wiecej. I na 100% wiekszosc ma tez zwykle osobiste jak ma biznesowe.

    zależy z jaką dokładnością to 100% przyjmujesz. Jeśli dokładnie - to
    nie masz racji.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 33. Data: 2005-01-26 23:47:03
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > no i ja dalej nie wiem - tak mozna sobie placic za co sie chce z
    > firmowego - bez rachunkow ani nic?)

    jak sie utrzymujesz z DG to musisz jesc, mieszkać itp. - więc chyba możesz
    wykorzystać do tego te pieniądze? - inna sprawa że jak nie masz faktury na
    to co kupiłeś (albo nie jest to potrzebne do działalności) to nie zaliczysz
    tego do kosztów

    pozdrawiam
    trainer.

  • 34. Data: 2005-01-26 23:50:51
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > zależy z jaką dokładnością to 100% przyjmujesz. Jeśli dokładnie - to
    > nie masz racji.

    z dowolną dokładnością większość to zawsze ponad połowa,
    więc raczej jednak ma rację ;-)

  • 35. Data: 2005-01-27 07:31:19
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 05-01-27 00:38, Użytkownik S.T. napisał :

    > A) ten przelew nie przejdzie bo LK ma być 34 ;-)

    oczywiście. Zmieniłem niektóre cyfry prawdziwego rachunku (skrzywienie
    zawodowe, ale jak widać nie tylko ja mam takie - ty ten numer sprawdziłeś)

    > B) do 7 lutego wiesz, że za ten przelew napewno zapłacisz 1 zł

    true

    > C) experci (szt.2 ;-)) na mCzacie twierdzą,
    > że po numerze nie da się poznać,
    > więc dla zainteresowanych będzie to loteria ;-)

    true

    i tak jest z darmowymi wieczorami (i weekendami) w TPSA, nie wiesz ile
    płacisz za rozmowę, dopóki nie dowiesz się czy rozmówca ma tel. w sieci
    TPSA czy innej

    i tak będzie w tel. komórkowych, jak umożliwią "migracje numerów".

    i to jest do d.

    andy_nek

  • 36. Data: 2005-01-27 07:38:34
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 05-01-26 22:09, Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński napisał :
    > eeej! Ale kont biznesowych jest 90 tysiecy!!! :) A osobistych znaaacznie
    > wiecej. I na 100% wiekszosc ma tez zwykle osobiste jak ma biznesowe.
    > Wiec...

    jak człowiek zaczyna operować na dużych liczbach, skupia się na liczeniu
    procentów, zaokrągla ułamki to zaczyna tracić kontakt z rzeczywistością
    (wide awansujący w górę politycy)

    > Wiec serio - 1 zl w te czy w te. Nie to juz wyzszy stopien abstrakcji
    > jak dla mnie :)

    no właśnie

    andy_nek

  • 37. Data: 2005-01-27 08:39:58
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl> wrote:
    > jak człowiek zaczyna operować na dużych liczbach, skupia się na
    > liczeniu procentów, zaokrągla ułamki to zaczyna tracić kontakt z
    > rzeczywistością (wide awansujący w górę politycy)

    Ok - dane dla calego rynku 80% kilentow posiadajacych w danym banku
    rachunek firmowy ma rowniez rachunek osobisty.
    Mysle, ze w mBanku spokojnie wiecej tych osob jest.
    Nie zmienia to jednak faktu, ze NIE wiemsz co mial na mysli autor watku,
    tylko jakims skrzywionym sposobem ;) wyszlo Ci, ze to na 100% o mBank
    chodzi ;)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 38. Data: 2005-01-27 09:56:56
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 05-01-27 09:39, Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński napisał :

> [...]
    > Nie zmienia to jednak faktu, ze NIE wiemsz co mial na mysli autor watku,
    > tylko jakims skrzywionym sposobem ;) wyszlo Ci, ze to na 100% o mBank

    oczywiście, że nie wiem "co autor miał na myśli", poparłem jednie
    wypowiedź RP, bo wydawało mi się (i nadal wydaje), że akurat *w tym
    wątku* Glenn nie miał/a racji.

    andy_nek

  • 39. Data: 2005-01-27 15:09:22
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > No nieeeee. I co i nie wezmie faktury ze bedzie sie tak zastanawial?
    > To z firmowego tak sobie moge przelewac na zewnatrz gdzie chce, bez
    > zadnego dowodu ksiegowego?!? :)

    Tak może. W drugą stronę to nie działa. Znam wypadek gdy faktura
    firmowa była zapłacona z prywatnego i urząd skarbowy postanowił po raz
    drugi opodatkować odsetki z tego konta bo "odsetki od rachunków
    używanych do działalności gospodarczej są dochodem z DG"

  • 40. Data: 2005-01-27 15:25:16
    Od: RAdek <r...@w...emarketing.pl>

    CZeść

    Dnia 26 stycznia 2005 w pewnym liście napisane było:

> [...]

    > po 7 lutego nie będziesz wiedział, czy za ten przelew zapłacisz 1 zł czy
    > 0 zł. Aby wiedzieć to *przed* wykonaniem przelewu, będziesz musiał znać

    A jak często zdarza Ci się robić przelewy na losowo wybrane konta? Bo
    jeżeli chodzi o allegro to sądzę, że firmy mające konta w mBanku szybko
    zaczną informować, że to konto mBiznes (taki rodzaj reklamy).

    BTW. Jak patrzysz na numer rachunku w dowolnym banku to poznajesz czy to
    rachunek firmowy czy prywatny?

    --
    Pozdrawiam RAdek

    hasło na dziś:
    Przysłowia polskie: Jak cię widzą - to pracuj.