  • 1. Data: 2003-11-05 15:27:37
    Temat: Numer karty na wydruku z terminala - Inteligo
    Od: "p@blo" <b...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam Visę Electron z Inteligo i właśnie dzisiaj zauważyłem, że na wydruku z
    terminala (Polcard, nie wiem jak w innych) drukuje się pełny numer mojej
    karty. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdy nie fakt, że tą kartą (pomimo tego
    że jest płaska) można dokonywać zakupów w internecie i przez telefon.
    Wcześniej korzystałem z kilku innych banków i na wydrukach pojawiały się
    pełne numery karty tylko w przypadku kart płaskich, przy kartach wypukłych,
    którymi można płacić w necie drukowana była tylko końcówka numeru.
    Infolinia Inteligo powiedziała mi, że pełny numer drukuje się tylko na
    odcinku dla klienta a na tym dla sprzedawcy nie.
    Tylko, że te kwity są takie same. (a nawet gdyby nie były to zawsze
    sprzedawca może sie pomylić i zabrać ten drugi).
    Jak jest w terminalach BZWBK, PEKAO i eSERVICE?
    Dlaczego numer mojej karty jest ujawniany innym osobom?
    Można temu zaradzić? (i nie chodzi mi o zmianę banku!)

    Pzdr

    p@blo

  • 2. Data: 2003-11-05 15:44:37
    Temat: Re: Numer karty na wydruku z terminala - Inteligo
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    rPrzeglądam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik p@blo pisze:

> [...]
    > terminala (Polcard, nie wiem jak w innych) drukuje się pełny numer mojej
    Pełny nr razem z ostatnimi cyframi kontrolnymi podanymi na odwrocie
    karty?

  • 3. Data: 2003-11-05 15:49:22
    Od: "p@blo" <b...@p...onet.pl>

    > Pełny nr razem z ostatnimi cyframi kontrolnymi podanymi na odwrocie
    > karty?

    Bez CVC2
    Ale te 3 cyferki to nie trudno zapamiętać.

    p@blo

  • 4. Data: 2003-11-05 16:09:41
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik p@blo pisze:

    > Bez CVC2
    > Ale te 3 cyferki to nie trudno zapamiętać
    i datę ważności jeszcze

  • 5. Data: 2003-11-05 16:15:19
    Od: "p@blo" <b...@p...onet.pl>

    > i datę ważności jeszcze

    też, chociaż sama data wystarczy, bo kod nie zawsze jest wymagany.
    ale najtrudniejsza rzecz do zapamietania czyli numer karty jest na wydruku.

  • 6. Data: 2003-11-05 17:14:35
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_go2.pl>

    Użytkownik "p@blo"

    > też, chociaż sama data wystarczy, bo kod nie zawsze jest wymagany.
    > ale najtrudniejsza rzecz do zapamietania czyli numer karty jest na wydruku.

    pociesz się, że terminale hiszpanskie drukowały mi na slipach nie tylko
    pełny nr i datę ważności ale również imię i nazwisko
    dla każdej karty jak leci - również wypukłych VC i MC
    Visa zaleciła zmianę tego drukowania pełnego na skrócone ale nie wszyscy
    operatorzy się zastosowali
    *** blad ***

  • 7. Data: 2003-11-05 17:40:19
    Od: "Witek" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_go2.pl> napisał:
    > Visa zaleciła zmianę tego drukowania pełnego na skrócone ale nie wszyscy
    > operatorzy się zastosowali

    Bo AFAIR mają czas do końca 2004r.

  • 8. Data: 2003-11-05 18:01:31
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_go2.pl> writes:

    > pociesz się, że terminale hiszpanskie drukowały mi na slipach nie tylko
    > pełny nr i datę ważności ale również imię i nazwisko
    > dla każdej karty jak leci - również wypukłych VC i MC

    A na zelazkach to co sie odbijalo, he?

    Ja w ogole tego nie rozumiem - wiara w to, ze nieuczciwy kelner nie
    pozna numeru naszej karty, pomimo trzymania jej w reku, wydaje mi sie
    naiwna.

    MJ

  • 9. Data: 2003-11-05 18:58:42
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_go2.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski"

    > A na zelazkach to co sie odbijalo, he?

    fakt - na zelazkach tez odbija komplet danych
    ciekawe czy po 2004 Visa zabroni ich uzywania :-)
    *** blad ***

  • 10. Data: 2003-11-05 19:11:43
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "p@blo" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > też, chociaż sama data wystarczy, bo kod nie zawsze jest wymagany.
    > ale najtrudniejsza rzecz do zapamietania czyli numer karty jest na
    wydruku.

    Data na większości slipów też jest drukowana...

    Leszek Kowalski