    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.biznes.banki
    Subject: Re: Nowy regulamin serwisu PKP- crosspost
    Date: Mon, 26 Jun 2023 14:13:24 +0200
    <u723vq$28k$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <u72dh8$8hr$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <u74rma$ptr$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <u78ibo$eh0$1$cef@news.chmurka.net>
    <u792fd$osg$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <u79ctn$v4v$1$cef@news.chmurka.net>
    <u7ag1u$prj$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <u7b6ak$782$1$cef@news.chmurka.net>

    On Mon, 26 Jun 2023 07:07:16 +0200, cef wrote:

    > Nie mam pomysłu, ale jestem pewny, że raczej rachunek nie ma z tym nic
    > wspólnego.

    Szczególnie, ze Robert sam przyznaje, ze sprzedawca raczej nie mógł go
    znac.

    Przychodzą mi na myśł dwa proste rozwiązania:
    a) bank karte zastrzegł, ale danych nie skasował. I gdzies tam dalej
    tkwiło połączenie z rachunkiem.
    Przyszło kolejne obciążenie na nr karty, system zastrzeżenia nie
    sprawdzał, tylko odszukal powiązany rachunek i obciążył.

    b) jakos nietypowo obciążyli ... ale jak - powołaliby sie na numer
    poprzedniej transakcji?

    Chyba jednak a), szczególnie, ze wiemy, ze po zastrzezeniu karty
    obciązenia jednak ciągle potrafią być realizowane ...

    > Wg mnie pewnie w danych, które podałeś do umowy, której nie doczytałeś -
    > bo jakieś
    > abonamenty zawsze są małymi literkami i z gwiadkami, mogły być
    > wystarczające.

    IMO - tego nikt w bankach nie bedzie analizował.

    Przyszło obciązenie jak zwykle, i zostało rozliczone.

    > A sprzedawca pewnie podaje imię nazwisko, kod transakcji i sumę i numery
    > mu nawet nie są potrzebne.

    IMO - nr karty jest mu potrzebny.
    I chyba niewiele wiecej.
    Zdaje sie, ze pozostałe dane, to są na etapie autoryzacji.
    I to głownie dla bezpieczenstwa sprzedawcy.
    Kolejne płatnośći moze już obciązać bez autoryzacji.

    Mogło sie zmienic kilka lat temu, jak zaczeli masowo włączac dodatkowe
    zabezpieczenia.

    Ma ktos jakiś dłuzszy abonament? Przestał sie płacic po wydaniu nowej
    karty, z nową datą ważności, ale z tym samym numerem ?

    E-toll PL Bilet przestał, ale to nie abonament, to moze inaczej
    obciązają.

    J.