  • 1. Data: 2002-01-09 11:52:30
    Temat: Nowy druk przelewu do US
    Od: "Pan Bambaryla" <p...@w...pl>

    Witam,

    Moja księgowa dała mi nowy druk przelewu podatków do US, na którym
    widnieją nowe pola, np.: 10 - typ identyfikatora lub 11 - okres.
    Powiedzmy, że legenda w miarę wyjaśnia to, co nalezy wpisać do tych
    rubryczek w polu nr 10, to w polu nr 11 pojawia się nowość. Miejsce
    na wpisanie dwóch dodatkowych informacji (oprócz RR i T), tylko jakich?
    Ponieważ korzystam z bankowości elektronicznej przy przelewaniu
    podatków na konta US, to mnie ten druk nie dotyczy.
    Ale mam pytania:
    1) czy te nowa pola są związane z jakąś ustawą, która wprowadza
    modyfikacje do standardowego druku przelewu?
    2) czy jeżeli warunek u góry jest spełniony, to jak należy wpłacać
    podatki przy pomocy systemów bankowości elektronicznych, które
    na razie nie są zmodyfikowane (to jest oczywiście pytanie do
    tych banków, ale może coś wiecie już na ten temat)

    Przypominam jednocześnie, że wiele Urzędów Skarbowych zmieniło
    numery rachunków na zapisane w standardzie IBAN. Lista znajduje
    się tutaj: http://www.mf.gov.pl/podatki/doc/rachunki_bankowe.pd

    Pzdr,
    Bam

  • 2. Data: 2002-01-09 12:04:16
    Temat: Re: Nowy druk przelewu do US
    Od: "Pablos" <d...@p...onet.pl>

    > 1) czy te nowa pola są związane z jakąś ustawą, która wprowadza
    > modyfikacje do standardowego druku przelewu?

    i owszem, rozporządzenie ministra finansów z 15 września 2001 r.
    (Dz. U. Nr 105 z 2001 r)

> [...]
    > na razie nie są zmodyfikowane (to jest oczywiście pytanie do
    > tych banków, ale może coś wiecie już na ten temat)

    banki muszą zmodyfikować formularze tak by możliwe było przekazanie
    dodatkowych informacji (podobnie jak ma to miejsce z przelewami do ZUS)

  • 3. Data: 2002-01-09 12:21:59
    Od: "Pan Bambaryla" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Pablos" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Faktycznie, informacje na ten temat są np. tutaj:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2001/1147.htm

    Ale jest już aktualizacja tego przepisu (wg tego serwisu).
    W taki razie gdzie, gdybyś mógł podpowiedzieć?

    Pzdr,
    Bam

  • 4. Data: 2002-01-09 13:28:48
    Od: "Roski" <r...@w...pl>

    czy ja Cię znam?

  • 5. Data: 2002-01-09 14:04:40
    Od: "Pablos" <d...@p...onet.pl>

    nie przejmuj się tym tak bardzo, MF zapewnia że jak ktoś zapłaci w styczniu
    starym sposobem to będzie ok, nie pogardzą takim przelewem :-))

  • 6. Data: 2002-01-09 16:20:06
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości

    > banki muszą zmodyfikować formularze tak by
    możliwe było przekazanie
    > dodatkowych informacji (podobnie jak ma to
    miejsce z przelewami do ZUS)

    jakoś się do teo nie palą

    Sark

  • 7. Data: 2002-01-09 16:54:51
    Od: "Pablos" <d...@p...onet.pl>

    > możliwe było przekazanie
    > miejsce z przelewami do ZUS)
    >
    > jakoś się do teo nie palą

    i dobrze, ja już dawno mówię że najlepiej tym bubkom którzy nami rządzą
    zrobiłaby akcja obywatelskiego nieposłuszeństwa, wprowadzają jakieś bzdury,
    a tu wszyscy to olewają :-)
    i już gość z MF powiedział że nie będą nikogo ścigać o przelewy wykonane
    starym sposobem bo ani w sklepach nie ma nowych druczków przelewów, ani
    banki się do tego nie przygotowały ani nawet same urzędy skarbowe też
    odpowiednich druczków nie mają

  • 8. Data: 2002-01-09 20:34:41
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości

    > i dobrze, ja już dawno mówię że najlepiej tym
    bubkom którzy nami rządzą
    > zrobiłaby akcja obywatelskiego nieposłuszeństwa,
    wprowadzają jakieś bzdury,
    > a tu wszyscy to olewają :-)

    no to już chyba teraz mamy z tym do czynienia :-)

> [...]
    > starym sposobem bo ani w sklepach nie ma nowych
    druczków przelewów, ani
    > banki się do tego nie przygotowały ani nawet

    trafiło na inteligentnego w MF, nie chce nazywac
    rzeczy po imieniu ale przejmuje inicjatywę i
    pokazuje że MF stac na gest bycia dobrym .... w
    takiej sytacji chyba nie ma wyjścia :-))

    Sark

  • 9. Data: 2002-01-09 22:34:04
    Od: "Pablos" <d...@p...onet.pl>

    > trafiło na inteligentnego w MF, nie chce nazywac
    > rzeczy po imieniu ale przejmuje inicjatywę i
    > pokazuje że MF stac na gest bycia dobrym .... w
    > takiej sytacji chyba nie ma wyjścia :-))

    niestety oni są tacy dobrzy tylko wtedy jak jest przekroczona pewna masa
    krytyczna i wiedzą że nie mogą ukarać wszystkich :-),

  • 10. Data: 2002-01-09 22:45:48
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości

    > niestety oni są tacy dobrzy tylko wtedy jak jest
    przekroczona pewna masa
    > krytyczna i wiedzą że nie mogą ukarać wszystkich
    :-),

    W istocie, taką "dobroc " miale na mysli :-))

    Sark