eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNowy atak › Re: Nowy atak
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!news.eternal-september
    .org!.POSTED!not-for-mail
    From: witek <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Nowy atak
    Date: Mon, 16 Jan 2017 19:13:34 -0600
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 40
    Message-ID: <o5jr0t$u2d$1@dont-email.me>
    References: <5878c924$0$15202$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <yi8f8r9jlrmw$.1euglhgi5na7t$.dlg@40tude.net> <m...@p...waw.pl>
    <587ca3f3$0$650$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <o5jpb7$1oum$1@gioia.aioe.org>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 17 Jan 2017 01:11:57 -0000 (UTC)
    Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
    posting-host="4215ba160f862cf9471707258580b176";
    logging-data="30797";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1/oRCQf8R6KlKwPU7mEyeimfAxsHUnu8j0="
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.6.0
    In-Reply-To: <o5jpb7$1oum$1@gioia.aioe.org>
    Cancel-Lock: sha1:+oyFa3TV03c6DiIdNc1BGepLAhk=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:629037
    [ ukryj nagłówki ]

    On 1/16/2017 6:43 PM, janek z pola wrote:
    > Krzysztof Halasa wrote:
    >
    > [...]
    >
    >>
    >> Natomiast "włamania na konto" mogą powstać także z winy banku (przy czym
    >> klient może nie być w stanie tego dowieść), także z powodu umyślnego
    >> działania banku lub jego pracowników. To bank jest także "autorem"
    >> systemu dostępu do konta, a klient nie ma na to żadnego wpływu. Jeśli
    >> system posiada dziury (możliwe ekonomicznie do "eksploatacji"), to niech
    >> bank jest załata - przecież wiadomo że może to zrobić (także w sposób
    >> sensowny ekonomicznie).
    >
    > To samo co napisałeś o dostępnie do konta dotyczy też kart - tam też jest
    > system obsługiwany przez bank i jego pracowników?
    >
    > Jeżeli ktoś uważa, że jakaś Karyna bez żadnego wykształcenia może sobie na
    > swoim komputerze - bez ochrony antywirusowej i niełatanym regulanie -
    > pozwolić na zainstalowanie wirusa, podać mu numer komórki, tam zainstalować
    > wirusa na Androida, a potem dać się okraść dzięki złamania tych podstawowych
    > zasad bezpieczeństwa (to jest prawdziwy case klient kontra mBank), a potem
    > iść do sądu i sądownie wygrać i zmusić bank do zwrotu setek tysięcy złotych
    > (ten sam case sądowy), to jest - moim zdaniem - zwykłym debilem o poziomie
    > intelektualnym tejże Karyny.
    >
    > Ogólnie głupotą jest w dzisiejszych czasach, że sąd przyklaskuje dowolnie
    > głupiemu działaniu klienta (łamanie podstawowych zasad, jak np. zezwolenie
    > na zainstalowanie aplikacji na telefonie oraz samodzielne zainstalowanie
    > wirusa na komputerze) i rozstrzyga, że to bank ma się zabezpieczyć
    > odpowiednio? Tylko jak? Skoro głupi klient i tak każde zabezpieczenie jest w
    > stanie obejść.
    >

    Proste.
    Jesli bank nie potrafi w 100% ustrzec pieniędzy klienta (nawet tego
    najgłupszego) to nie powinien decydować się na użycie takiej technologii.
    Jeśli się decyduje to ryzyko bierze na siebie.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1