  • Data: 2019-08-16 10:41:58
    Temat: Re: "Nowe zasady płacenia kartami"
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 16 sierpnia 2019 09:06:07 UTC+2 użytkownik Michal Jankowski napisał:

    > 1. To w końcu co 5 czy co 6?

    A skąd ten cytat? Pismaków o rozróżnienie liczenia do 5 i do 6 nie podejrzewam ;>
    Chyba że ma być tak:
    transakcje (ta z wymuszonym PINem z gwiazdką):
    1 2 3 4 5 6* 7 8 9 10 11* 12 13 14 15 16* ...

    > 2. Jakim cudem w 5 transakcjach bez pinu mam wydać 150 euro, jeśli
    > pojedyncza transakcja jest ograniczona do 50 zł???

    Prawie trafione, ale potknąłeś się o solipsyzm (w skali PL, ale jednak).
    Zajrzyj tutaj:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Contactless_payment#Fl
    oor_limit
    i pamiętaj, że regulacje są dla całej UE - a w Finlandii limit bezPINowego pikaczu to
    50 euro. W UK 30 funtów, jeszcze był też jeden kraj UE z 30 euro.
    W PL póki co to będzie oczywiście martwy przepis, nawet jak wprowadzą bezPINowe
    pikaczu do 100zł (na co NBP się już zgodził i miało być to wprowadzone w Q2 2019 -
    ale z powodu zamieszania z PSD2 odpuścili).