  • 1. Data: 2003-08-23 08:34:13
    Temat: Niefortunny udział w konkursie BPH PBK
    Od: "rena" <r...@a...pl>

    Uczestnicząca w konkursie banku BPH PBK stateczna klientka otrzymała SMS-y
    zachęcające... do umówienia się na randkę

    O konkursie związanym z promocją kart Visa pani Małgorzata dowiedziała się z
    informacji zawartej w przysłanym przez bank wyciągu. Wysyłając pod numer
    7160 SMS-a ze swoimi danymi i sześcioma ostatnimi cyframi karty, można było
    wygrać atrakcyjne nagrody, np. wycieczkę.

    - Zwykle nie korzystam z takich ofert, ale pomyślałam, że skoro bank poleca,
    to warto - opowiada pani Małgorzata, klientka banku BPH PBK. Wysłała SMS-a,
    podając żądane przez bankowców dane. Na odpowiedź nie musiała długo czekać:
    "Witaj, dołącz do nas! Chat z dziewczyną - sms o treści >żabcia <, czat z
    chłopcem - sms o treści >rodzynek <!"

    - Zdumiałam się, że bank wysyła swoim klientom SMS-y o treści
    towarzyskiej -opowiada pani Małgorzata.

    Jacek Balcer, rzecznik prasowy BPH PBK, twierdzi, że zamieszanie wynika
    stąd, że pani Małgorzata, wysyłając SMS, nie wstukała jednego z niezbędnych
    znaków. Przez to obsługujący SMS-y system komputerowy nie rozpoznał treści
    jako zgłoszenia do udziału w konkursie. Zwrotnie odesłał jej za to spis
    najbardziej popularnych serwisów SMS. Należy do nich SMS Czat umożliwiający
    "pogawędki" z wybranymi osobami.

    Pani Małgorzata odpowiedziała na SMS-a. - W ten sposób bezwiednie zalogowała
    się do systemu SMS Czat. Dlatego otrzymywała SMS-y od osób, które akurat
    chciały z nią porozmawiać - tłumaczy Jacek Balcer. Pan rzecznik obiecuje, że
    w przyszłości bank będzie przygotowywał prostsze instrukcje dla uczestników
    swoich konkursów.

    wyborcza

  • 2. Data: 2003-08-23 09:54:18
    Temat: Re: Niefortunny udział w konkursie BPH PBK
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "rena" <r...@a...pl> wrote in message
    > Uczestnicząca w konkursie banku BPH PBK stateczna klientka otrzymała SMS-y
    > zachęcające... do umówienia się na randkę

    no i właśnie to jest przerażające w rozwoju bankowości elektronicznej

    następnym razem ta Pani otrzyma informację, że może wygrać nowe auto, ale
    musi podać SMSem nazwę banku i 12 ostatnich cyfr karty (albo nawet mniej -
    nie wiem ile można bez problemu zgadnąć)

    no i ona wypełni to polecenie, po czym zdziwi się, że z jej konta zniknęło
    trochę pieniędzy, a SMS w ogóle nie pochodził od banku

    a swoją drogą ciekawy jestem ilu klientów mBanku po odebraniu telefonu, w
    którym osoba przedstawi się jako pracownik mLinii, będzie zastanawiać się,
    zanim wyjawi wszelkie dane potrzebne do weryfikacji - tj. imiona, nazwisko,
    daty urodzenia, a być może nawet hasła i kody jednorazowe "w celu lepszej
    weryfikacji" ...
    osobiście znam co najmniej kilka osób, które na pewno się nie będą
    zastanawiać i w szczegółach udzielą odpowiedzi na zadane pytania

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2003-08-23 13:39:51
    Od: "Fajas" <s...@w...pl>

    > osobiście znam co najmniej kilka osób, które na pewno się nie będą
    > zastanawiać i w szczegółach udzielą odpowiedzi na zadane pytania

    wydaje mi sie, ze mLinia bez zamawiania rozmowy niegdy sie nie kontaktuje, w
    takiej sytuacji nie nalezy absolutnie rozmawiac z dzwoniaca osoba podajaca
    sie za mLinie. W przypadku okna w ktoprym zamawiasz rozmowe - dotyczy to
    tylko procedur aktywowania kanalow oraz prosby o kontakt. Przedewszystkim
    rozsadek - juz kiedys byla na ten temat dyskusja, bankowosc elektroniczna
    nie jest dla wszystkich. Jesli nie rozumie sie procedur bezpieczenstwa
    lepiej dac sobie spokoj ;)

    Fajas

  • 4. Data: 2003-08-23 15:31:13
    Od: "Marcin Dominiak" <m...@N...gazeta.pl>

    rena <r...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > "pogawędki" z wybranymi osobami.
    >
    > Pani Małgorzata odpowiedziała na SMS-a. - W ten sposób bezwiednie zalogowała
    Ten sam numer do obsługi konkursu bankowego i sms chat?Jakieś nieporozumienie!

    Pozdrawiam
    Marcin
    http://www.mbank.wizytowka.pl

  • 5. Data: 2003-08-23 19:29:25
    Temat: Re: Re: Niefortunny udział w konkursie BPH PBK
    Od: t...@B...onet.pl (themad1)

    >Ten sam numer do obsługi konkursu bankowego i sms chat?Jakieś nieporozumienie!
    Jakie nieporozumienie? dzialanosc pozaoperacyjna ;)

    pozdrawiam
    themad1

  • 6. Data: 2003-08-23 21:02:46
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Marcin Dominiak" <m...@N...gazeta.pl> wrote in message
    > Ten sam numer do obsługi konkursu bankowego i sms chat?Jakieś
    nieporozumienie!

    zauważ, że premium SMS składa się z 4 cyfr z których dwie oznaczają cenę
    SMSa - a więc maksymalnie 100 firm może prowadzić działalność związaną z
    premium SMSami
    a ponieważ czaty i inne tego typu usługi są bardzo popularne, chyba bardzo
    trudno jest znaleźć firmę, która zaoferuje premium SMS tylko dla poważnych
    usług bankowych

  • 7. Data: 2003-08-24 12:45:08
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Fajas" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > wydaje mi sie, ze mLinia bez zamawiania rozmowy niegdy sie nie kontaktuje,

    Masz rację. Wydaje Ci się.

    Po to podajesz numer kontaktowy, aby bank mógł Cię pod tym numerem znaleźć.

    > takiej sytuacji nie nalezy absolutnie rozmawiac z dzwoniaca osoba podajaca
    > sie za mLinie.

    Ciekawa opinia...

    > W przypadku okna w ktoprym zamawiasz rozmowe - dotyczy to
    > tylko procedur aktywowania kanalow oraz prosby o kontakt.

    Pokaż mi obecnie formularz z prośbą o oddzwonienie w serwisie transakcyjnym.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@o...pl; 0501950782
    [wyrażona opinia przedstawia wyłącznie prywatne stanowisko autora]

  • 8. Data: 2003-08-24 12:46:01
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > trudno jest znaleźć firmę, która zaoferuje premium SMS tylko dla poważnych

    Numery Premium Rate mogą mieć więcej cyfr.

  • 9. Data: 2003-08-24 16:01:04
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik Wojciech Nawara <n...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:biac2b$e30$...@n...onet.pl...

    > Numery Premium Rate mogą mieć więcej cyfr.

    No pewnie, że mogą. Nawet zwykłe numery mogą być inaczej taryfikowane. Ale
    nie widziałem jeszcze numeru typowo rozrywkowo - usługowego innego niż 7xxx
    (w serwisach sieciowych są dodatkowo takie, jakie tylko operator wymyśli). W
    MMSowych Premium Rate'ach chyba rozwiązano ten problem, bo numer jest o
    jedną cyfrę dłuższy.

  • 10. Data: 2003-08-24 17:04:29
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "corner" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > No pewnie, że mogą. Nawet zwykłe numery mogą być inaczej taryfikowane.

    O ile mówi o tym cennik.

    > Ale
    > nie widziałem jeszcze numeru typowo rozrywkowo - usługowego innego niż
    7xxx

    No sorry, ale to już nie moja wina. :-)

    > (w serwisach sieciowych są dodatkowo takie, jakie tylko operator wymyśli).
    > MMSowych Premium Rate'ach chyba rozwiązano ten problem, bo numer jest o
    > jedną cyfrę dłuższy.

    No i nie wiem o co Ci chodzi, bo równolegle wprowadzono pięcocyfrowe numery
    Premium Rate przeznacozne do SMS. A że nie widziałeś, no już nic na to nie
    poradzę. :-)

    --

    ZANIM ZADASZ PYTANIE --> www.telefon.gsm.pl/faq