  • 21. Data: 2015-04-05 15:35:26
    Temat: Re: "Niebezpieczne" zbliżeniówki
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-04-05, Ghost <g...@e...com> wrote:

    [...]

> [...]

    No ja np. korzystam bez przerwy :)

    > A macie jakieś dane o uznawalności takich oszustw?

    A np. coś takiego:
    http://forsal.pl/artykuly/792494,przybywa-oszustw-ka
    rtami-platniczymi-tak-zle-nie-bylo-od-8-lat.html

    "- Ponadto dane w statystykach nie przekładają się na straty ponoszone przez
    posiadaczy kart. Klienci
    w procesie reklamacyjnym, w sytuacji wystąpienia transakcji oszukańczych dokonanych
    przez osoby trzecie,
    otrzymują zwrot środków od banku."

    Dużo informacji jest też tu:
    http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/systemplatniczy/ocena
    /ocena.html

    Tylko to już praca polegająca na porównaniu raportów między sobą i wyciąganiu
    własnych wniosków, bo danych nie podano w całości "na tacy". I zauważ, że skoro
    coś trafiło do takiej statystyki, to zostało uznane.

    Jakoś nie kojarzę 30-40 tys. artykułów w gazetach ogólnotematycznych
    sugerujących że bank nie uznał reklamacji. Takich przypadków to kojarzę
    parę rocznie i jest to zazwyczaj wynik błędu ludzkiego (fakt czasem banku,
    czasem człowieka zgłaszającego) a nie błędu idei, czy procedury.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 22. Data: 2015-04-05 23:11:23
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    On 2015-04-05, Ghost <g...@e...com> wrote:

    [...]

    >Dopieco co napisałem dlaczego się z tym nie zgadzam.

    Masz prawo nie zgadzać się z rzeczywista. To wolny kraj.

  • 23. Data: 2015-04-06 01:54:30
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Sun, 5 Apr 2015 00:25:22 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > To już drugi raz w tym wątku ktoś próbuje zbudować regułę na wyjątkach.

    A możesz powiedzieć, na jakiej podstawie twierdzisz, że to były wyjątki?
    Dlatego, że rzecznicy banków tak twierdzą?
    Trochę mało przekonywujący argument przy braku oficjalnych danych na ten
    temat. A wypowiedzi tych rzeczników są dla mnie tak samo wiarygodne, jak
    reklamy banków, zapewniające że oferują atrakcyjne oprocentowanie
    depozytów.
    Zresztą sam fakt, że użyłeś sformułowania:
    "Biorą odpowiedzialność przecież. Jak dokonasz prawidłowych zgłoszeń."
    już sugeruje, że banki mogą wymigiwać się od odpowiedzialności pod
    pretekstem dokonania "nieprawidłowego" zgłoszenia fraudu.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 24. Data: 2015-04-06 10:12:25
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    On 2015-04-04, Chris94 <c...@p...fm> wrote:

    [...]

    >To już drugi raz w tym wątku ktoś próbuje zbudować regułę na wyjątkach.

    Co to znaczy zbudować regułę na wyjątkach i o jakiej regule piszesz?

  • 25. Data: 2015-04-06 11:35:27
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-04-05, Chris94 <c...@p...fm> wrote:

    [...]

    > A możesz powiedzieć, na jakiej podstawie twierdzisz, że to były wyjątki?

    A widziałeś żeby gazeta opisała poprawnie przeprowadzoną reklamację
    i się nad tym spuszczała przez tydzień lub więcej?

    > Dlatego, że rzecznicy banków tak twierdzą?

    Bo statystyki (ilość fraudów vs ilość artykułów w gazetach dot. różnych
    przypadków) tak twierdzą.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 26. Data: 2015-04-06 11:36:04
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-04-05, Ghost <g...@e...com> wrote:

    [...]

    > Masz prawo nie zgadzać się z rzeczywista. To wolny kraj.

    Uzurpujesz sobie prawo do definiowania rzeczywistości? Odważne.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 27. Data: 2015-04-06 16:37:38
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    On 2015-04-05, Ghost <g...@e...com> wrote:

    [...]

    >Uzurpujesz sobie prawo do definiowania rzeczywistości? Odważne.
    Przecież to ty się z nią nie zgadzasz, więc raczej nie mnie nazywać
    uzurpatorem.

  • 28. Data: 2015-04-06 17:37:56
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-04-06, Ghost <g...@e...com> wrote:

    [...]

    > Przecież to ty się z nią nie zgadzasz, więc raczej nie mnie nazywać
    > uzurpatorem.

    Czy mógłbyś przestać z tym "a nie bo ty?" Srsly, nudne.
    Takie sześciolatkowe trochę.

    Podałem swoje argumenty _w kontrze do Twoich_. Nie odniosłeś się.
    Podałem też linki do statystyk oficijalnych. Nie odniosłeś się.
    Zacząłeś za jakieś dziwne jazdy rodem z trolla.
    Nudzi Ci się w święta?
    Musisz mieć ostatniego posta, czy co?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 29. Data: 2015-04-06 21:31:25
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    On 2015-04-06, Ghost <g...@e...com> wrote:

    [...]

> [...]

    >Podałem też linki do statystyk oficijalnych. Nie odniosłeś się.
    >Zacząłeś za jakieś dziwne jazdy rodem z trolla.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Projekcja_%28psychologi
    a%29

    Ziew i plonk - żeby nie kusiło.

  • 30. Data: 2015-04-06 23:10:07
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Mon, 6 Apr 2015 11:35:27 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > A widziałeś żeby gazeta opisała poprawnie przeprowadzoną reklamację
    > i się nad tym spuszczała przez tydzień lub więcej?

    I to ma Twój dowód na to, że banki uznają reklamacje klientów dotyczące
    płatności zbliżeniowych?
    Bo dla mnie o wiele bardziej miarodajnymi są przypadki, gdy banki
    odmawiały uznania reklamacji transakcji, ewidentnie będących fraudami.

    > Bo statystyki (ilość fraudów vs ilość artykułów w gazetach dot. różnych
    > przypadków) tak twierdzą.

    To o czym piszesz, to nie są żadne statystyki, a tylko i wyłącznie
    wyssane z palca enuncjacje.
    Publikowane w mediach artykuły dotyczyły tylko ewidentnych i nie
    budzących wątpliwości fraudów na duże kwoty, przy których banki odmówiły
    uznania reklamacji (chociaż bezwzględnie powinny), natomiast - jak sam
    pisałeś - większość fraudów związanych z płatnościami zbliżeniowymi
    dotyczy kwot poniżej 50 zł, którymi w razie odrzucenia reklamacji przez
    bank, żaden dziennikarz nie będzie się zajmował.
    Fakt odrzucenia przez bank reklamacji ewidentnych i nie budzących
    wątpliwości fraudów, jest dowodem na to, że taka jest praktyka banków we
    wszystkich przypadkach, a tym bardziej w przypadkach mniej oczywistych.
    A wobec braku jakichkolwiek wiarygodnych statystyk, wszelkie twierdzenia
    o tym, że karty zbliżeniowe są bezpieczniejsze od innych, są zwykłym
    nadużyciem!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof