    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 8 Dec 2017 02:52:03 -0800 (PST)
    Subject: Re: Nest odsetki
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Dokładnie, jest to pewnego rodzaju sport i dobra zabawa dla kogoś, kto akurat coś
    takiego lubi - np. moja żona ma to w niesamowicie głębokim poważaniu, więc jedynie
    użycza PESELu i podpisu, a całą resztą zajmuję się ja - przy okazji różnych
    perturbacji ćwicząc umiejętności interpersolnalne - naprawdę się przydaje.
    Niektórzy się pewnie z tego w sporej części utrzymują, ja aż tyle czasu nie mam, więc
    zajmuję się tylko takimi promocjami, które wpisują się w normalny cykl wydatków - dla
    mnie to żaden problem, czy zapłacę tą, czy inną kartą, bo wszystkie, które mam, są i
    tak bezwarunkowo bezpłatne. Tak samo nie ma problemu czy płacę kredytową (choć
    bardziej lubię) czy debetową, bo wydaję zawsze kasę, którą już mam - zapas na spłatę
    kredytówek leży na osobnym rachunku.

    Gratuluję RORu, który jeszcze nigdy nie zawiódł - możesz bez obaw o posądzanie o
    kryptoreklamę pochwalić ten bank na grupie, może zachęcisz do przetestowania - a
    jeśli mają np. program poleceń, to możesz jeszcze zarobić - oraz rozsądku, że mimo to
    drugi bank też masz.
    Choć mBąk dawniej i dziś to dwa różne twory - z jednej strony się popsuł - vide ST (a
    co do historii to nie bądź taki pewny, bank ma jedynie obowiązek udostępnić co
    miesiąc wyciąg i należałoby je kolekcjonować - bo to, że udostępnia pełną historię,
    to tylko jego dobra wola - np. o ile się nie mylę, a sprawdzić nie mogę, bo obecne
    konto mam od 2015, to w "nowej" historii są tylko transakcje wykonane po wprowadzeniu
    "nowego" ST, a wszystkie są tylko w "starej" - i może to w każdej chwili zmienić, co
    np. zrobił mi kiedyś deutsche bank - na szczęście po reklamacji, mimo, że napisali,
    że nie muszą, przywrócili całość historii) - a z drugiej poprawił, bo właśnie dlatego
    poszedłem po ślubie do db, że mBąk w 2011 nie potrafił jeszcze założyć drugiego ROR,
    wspólnego, jeśli ktoś miał już indywidualny, a teraz już potrafi (zaś pani na
    infolinii w db była bardzo zdziwiona, że ktoś w ogóle o tak oczywistą funkcjonalność
    pyta ;).

    Przy obecnym % oczywiście nie ma większego sensu skakanie pomiędzy bankami, bo albo
    lepsze oferty są tylko na kilka miesięcy, dla nowych klientów i ograniczonych sum -
    albo w klonach.
    Tak samo KK nie przynosi już tyle zysku z odraczania płatności, a jako że w PL nie
    występują praktycznie "zwykłe" debetówki - czymś w tym rodzaju jest tylko blik -
    tylko wszystkie to albo visa albo mc (i chyba nie ma już takich, które nie pozwalają
    na IO, płaskie też są w zaniku), to jedyną korzyścią z kredytówki są spore środki
    zawsze pod ręką - albo takie niszowe zastosowania jak rezerwacje hoteli czy
    wypożyczalnie samochodów.
    Ale jeśli ktoś nie ma problemu ze zdolnością i pracuje na etat (bo przy DG uzyskanie
    KK może być drogą przez mękę), to warto się przyjrzeć, bo można coś dostać za nic -
    np. ubezpieczenie podróżne. Tak ma np. KK MC world w wbk - a jeśli zamówisz ją przez
    telefon, to masz ją darmową na 4 lata po zrobieniu 10 transakcji przez pierwsze 3
    miesiące posiadania - a po 4 latach albo zamykasz albo płacisz 15zł za odnowienie. To
    nie jest kryptoreklama, bo chyba (niestety) zamawiając przez telefon nie można być
    poleconym - a ja chętnie bym kogoś polecił i dostał stówkę ;>

    A właśnie po to są grupy dyskusyjne, żeby wymieniać doświadczenia - ja zasady
    funkcjonowania KK oraz możliwe zyski poznałem - oraz wyzbyłem się strachu - dzięki
    czytaniu forum mBąka.