  • 1. Data: 2002-07-15 22:28:02
    Temat: Nazwa odbiorcy na blankiecie wplaty/przelewu
    Od: "Phil O'Dendron" <f...@i...pl>

    Witam

    Hmmm... Moze to juz bylo... Jak wiadomo na blankiecie wplaty/przelewu
    w polu "nazwa odbiorcy" (ani zadnym innym) nie wpisujemy nazwy
    banku.

    Wlasnie zalozylem sobie konto w mBanku dostalem umowe do podpisania
    i procz tego troche papierkow. Wsrod nich nastepujaca informacja:

    "Zlecajac przelew do mBanku prosimy podawa pelen 26 cyfrowy numer
    rachunku wedlug ponizszego przykladu: XX 11402004 XXXXXXXXXXXXXXXX
    z dopiskiem BRE SA-WBE/Lodz.

    Wynikaloby z tego ze jednak zalecane jest umieszczenie na
    na druczku nazwy banku...

    --
    Pozdrowienia
    [-] Phil O'Dendron

  • 2. Data: 2002-07-15 23:08:01
    Temat: Re: Nazwa odbiorcy na blankiecie wplaty/przelewu
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    f...@i...pl (Phil O'Dendron) wrote in <agvi9h$lvo$1@news.tpi.pl>:

    /ciach.../

> [...]
    >z dopiskiem BRE SA-WBE/Lodz.
    >
    >Wynikaloby z tego ze jednak zalecane jest umieszczenie na

    Nie, naprawde nie jest to potrzebne. BRE - jako jeden z pierwszych bankow
    podajacych nowy format numerow rachunkow - obawialo sie widocznie, ze wiele
    bankow / urzedow pocztowych moze nie byc na to dostatecznie przygotowanych
    (lub po prostu - moze nie miec nowego kodu rozliczeniowego w bazie). Wtedy
    informacja, ze jest to BRE WBE moglaby pomoc w lepszej identyfikacji banku
    odbiorcy.

    Na samym blankiecie przelewu - "recznego" czy tez elektronicznego nie
    znajdziesz raczej takiego pola jak "nazwa banku" - problem z glowy. System
    elektroniczny do ktorego przelew bedzie wprowadzony porowna nr
    rozrachunkowy z baza i co najwyzej wyswietli dodatkowo nazwe banku (w
    celach informacyjnych). Nie dotyczy to przelewow zagranicznych i
    nietypowych (gotowych) formularzy przelewu....

    W.

  • 3. Data: 2002-07-15 23:17:49
    Od: "Pirxx" <pirxx@NO_SPAMmail.icpnet.pl>

> [...]
    > z dopiskiem BRE SA-WBE/Lodz.
    > Wynikaloby z tego ze jednak zalecane jest umieszczenie na

    To musi byc stara informacja dostosowana do starych blankietow
    przelewu/wplaty, na ktorych podawalo sie nazwe banku w osobnej
    rubryce.
    Odbiorca jest zawsze wlascicel rachunku a nie bank w ktorym sie ten
    rachunek znajduje.

    Swoja droga mozna by zwrocic uwage mB zeby nie wprowadzal ludzi w
    blad.

    Pirxx

  • 4. Data: 2002-07-16 07:12:15
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Wojciech Skrzypinski wrote:

> [...]
    > kodu rozliczeniowego w bazie). Wtedy informacja, ze jest to BRE WBE
    > moglaby pomoc w lepszej identyfikacji banku odbiorcy.

    Nie tylko o to chodzi, banki i poczta to pol biedy, natomiast nazwa
    banku czesto przydaje sie w zakladach pracy, gdy chcemy zmusic stosowny
    dzial pracodawcy do przelewania na konto w mBanku. Wielu pracownikow
    ksiegowosci z przyzwyczajenia oczekuje nazwy banku i tak juz im zostanie
    do konca zycia!

    No wiem, ze moznaby sie klocic, ze nie jest potrzebne, ale nie kazdy ma
    ochote i czas, ja np. wole im podac BRE WBE o/Lodz i spokojnie wracac do
    pracy.

  • 5. Data: 2002-07-16 10:37:04
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    m...@w...pl (Robert) wrote in <ah0h1e$quo$1@topaz.icpnet.pl>:

    /ciach.../

> [...]
    >dzial pracodawcy do przelewania na konto w mBanku. Wielu pracownikow
    >ksiegowosci z przyzwyczajenia oczekuje nazwy banku i tak juz im zostanie

    To zalezy glownie od systemu bankowosci elektronicznej jakiego uzywaja
    (zakladajac, ze uzywaja jakiegos). Moze potrzebuja tez tego do celow
    ewidencyjnych (bo np. jest takie pole obowiazkowe w systemie F/K).
    Wracajac do bankowosci elektronicznej - jesli panie w ksiegowosci
    przyzwyczaily sie do wyszukiwania bankow po nazwach, to masz racje,
    ze tak juz zostanie...

    >No wiem, ze moznaby sie klocic, ze nie jest potrzebne, ale nie kazdy ma
    >ochote i czas, ja np. wole im podac BRE WBE o/Lodz i spokojnie wracac do
    >pracy.

    Racja. Lepiej dostac pensje niz jej nie dostac :-)

    W.