  • Data: 2002-03-12 21:59:16
    Temat: Re: Nazewnictwo rachunek-konto
    Od: "Wiesław Sawicki" <k...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:a6kqiu$s26$1@news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Wiesław Sawicki" <k...@p...com> napisał w wiadomości

    > To nie calkiem tak. W polskim prawodawstwie nie uzywa sie chyba slowa
    konto.
    > IMHO 'konto' nalezy traktowac raczej jako produkt, najczesciej jest on
    > pakietowy [Ekstrakonto, Eurokonto, Superkonto, czy po prostu Konto
    > Osobiste]. W jego sklad wchodza rachunki... biezacy, oszczednosciowy,
    > kredytowy, kartowy itd...
    > Aha, czesto sie zdarza, ze np rachunek kartowy jest subkontem do rachunku
    > glownego ;)
    >
    > Maciej

    A mnie uczyli, ze klient podpisuje z bankiem umowe na prowadzenie
    RACHUNKU bankowego. Ewidencja srodkow zlozonych przez klienta
    lub srodkow uzyczonych przez bank klientowi ewidencjonuje sie
    na odpowiednich KONTACH systemu ksiegowego zgodnie z ustawa
    o rachunkowosci. Dlatego zmiane znaczenia tych pojec odbieram bardzo
    zle. Juz niedlugo moze sie okazac, ze uzyskany kredyt jest depozytem
    zlozonym przez bank u klienta i kiedy bank wycofuje depozyt nalezy
    doliczyc dodatkowa danine na belke.

    pozdr

    Wieslaw Sawicki