  • Data: 2002-03-12 22:24:28
    Temat: Re: Nazewnictwo rachunek-konto
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To nie calkiem tak. W polskim prawodawstwie nie uzywa sie chyba slowa
    konto.
    Zgadza sie. Nie wiem jak innych ustawach, ale KC uzywa terminu: rachunek
    bankowy. Nie jest wykluczone, ze np. prawo bankowe nie jest zgodne w tej
    terminologii (nie chce mi sie sprawdzac), co w naszym kraju jest bardzo
    mozliwe. Wystarczy spojrzec na ksh, kc, krs, ustawe o dzialalnosci
    gospodarczej i ustawe o rachunkowosci tam te same terminy oznaczaja zupelnie
    co innego. Ale to juz inna bajka...
    A cale zamieszanie bierze sie z tego, ze niektore banki w regulaminach
    kontem nazywaja zbior rachunkow bankowych (sic!), a inne (te lepsze hehehe)
    np. BRE - rachunek nazywaja rachunkiem. Stad tez sa umowy o prowadzenie
    rachunku(ow) bankowych (BRE) lub umowy o prowadzenie konta osobistego (ktore
    zgodnie z regulaminem jest rachunkiem bankowym lub zbiorem rachunkow
    bankowych) To na tyle :))
    Wierzcie mi dobry bank mozna poznac tez po dobrych umowach/regulaminach :))