  • 1. Data: 2012-07-23 12:34:24
    Temat: Nadpłacanie kredytu hipo. , mniejsza rata czy skrócenie okresu
    Od: "Mark Twain" <2...@1...eu>

    Pytanko jak w temacie. Od roku spłacam kredyt i chciałbym czasami nadpłacać
    wielokrotnościami raty (np. 2x). Wysokość raty nie jest dla mnie dużym
    obciążeniem. Co jest korzystniejsze: nadpłata ma skutkować krótszym okresem
    spłat czy zmniejszeniem wysokości raty bez zmiany czasu spłaty?

    --

    Mark

  • 2. Data: 2012-07-23 12:55:37
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Mark Twain" <2...@1...eu> writes:

> [...]
    > mnie dużym obciążeniem. Co jest korzystniejsze: nadpłata ma skutkować
    > krótszym okresem spłat czy zmniejszeniem wysokości raty bez zmiany

    Bezpieczniejsze wydaje się zmniejszenie wysokości raty.

    KJ

    The only "intuitive" interface is the nipple. After that, it's all learned.
    (Bruce Ediger, b...@t...csn.org, in comp.os.linux.misc, on X interfaces.)

  • 3. Data: 2012-07-23 13:07:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 lipca 2012 12:55:37 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:
    > Bezpieczniejsze wydaje się zmniejszenie wysokości raty.
    A korzystniejsze ekonomicznie skrócenie okresu;)

  • 4. Data: 2012-07-23 13:10:43
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    W dniu 2012-07-23 12:34, Mark Twain pisze:
> [...]
    > mnie dużym obciążeniem. Co jest korzystniejsze: nadpłata ma skutkować
    > krótszym okresem spłat czy zmniejszeniem wysokości raty bez zmiany czasu

    - krótszy okres kredytowania = mniej odsetek do zapłaty
    - mniejsza rata = mniejsze obciążenie dla budżetu domowego
    wybór należy do ciebie

    ale jeśli chcesz nadpłacać kredyt to może warto zastanowić się nad drugą
    opcją, trzeba by było tylko zrobić dokładniejszą symulacje czy jest to
    opłacalne w porównaniu do skrócenia okresu kredytowania:
    np.
    - ten sam okres kredytowania,
    - mniejsza rata, więc częściej będzie można nadpłacić kredyt (przy
    założeniu, że różnicę w wielkości kredytu odkładasz) ,
    - każda nadpłata idzie w całości w spłatę kredytu, natomiast gdybyś
    skrócił okres kredytowania to większość raty to byłyby odsetki

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 5. Data: 2012-07-23 13:21:24
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    ps.com...
    napisał:
    >A korzystniejsze ekonomicznie skrócenie okresu;)
    Chyba, że zmniejszenie wysokości raty jest z klucza, a skrócenie okresu =
    zmiana harmonogramu na życzenie klienta = xxx PLN.
    P.G.

  • 6. Data: 2012-07-23 13:25:58
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Kris <k...@g...com> writes:

    > A korzystniejsze ekonomicznie skrócenie okresu;)

    Tak, ale zawsze może nadpłacać te niższe raty. W drugą stronę może to
    nie być możliwe.

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
    My family history begins with me, but yours ends with you.

  • 7. Data: 2012-07-23 18:51:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 07/23/2012 12:34 PM, Mark Twain wrote:
> [...]
    > mnie dużym obciążeniem. Co jest korzystniejsze: nadpłata ma skutkować
    > krótszym okresem spłat czy zmniejszeniem wysokości raty bez zmiany czasu

    a gadales z bankiem na ten temat?
    Bo moze sie okazac, ze kasa lezy na nieoprocentowanym koncie technicznym
    i zostanie zaliczona na poczet nastepnej raty w terminie spłaty tejże.

    Nic nie napisales o tym jaki to kredyt.
    jesli cie stac na splacanie wyzszych rat, to skroc okres kredytowania.
    zaoszczedzisz na odsetkach.
    nie rozumiem w jaki sposob taka nadplata mialaby wpynac na zmniejszenie
    wysokosci raty bez aneksowania umowy.

  • 8. Data: 2012-07-24 18:12:49
    Od: "darkblue" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Mark Twain" <2...@1...eu> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > dużym obciążeniem. Co jest korzystniejsze: nadpłata ma skutkować krótszym
    > okresem spłat czy zmniejszeniem wysokości raty bez zmiany czasu spłaty?
    z tego co zauważyłem, a spłacam w BPH kredyt w CHF, to jakakolwiek nadpłata
    bezpośrednio na rachunek kredytowy skutkuje zawieszeniem nadpłaty na
    rachunku kredytowym. czyli twoja kasa pracuje dla banku, nie spłacajac nic a
    nic kredytu i oczekujac na kolejna ratę, gdy spłata zostanie w pierwszej
    kolejności dokonana własnie ze spłaty zawieszonej.
    jest to oplacalne jedynie w przypadku kredytu denominowanego w walucie, gdy
    masz w danym miesiacu, w ktorym chcesz zrobic nadpłatę, super dobry kurs i
    opłaca ci sie "przewalutowac" troche wiecej złotówek np. na CHF i "niestety"
    zawiesic różnicę w splacie na rachunku kredytowym - liczac ze zyskiem za
    miesiac bedzie roznica na plus w samym kursie.

  • 9. Data: 2012-07-25 09:43:23
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "darkblue" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "niestety" zawiesic różnicę w splacie na rachunku kredytowym - liczac ze
    > zyskiem za miesiac bedzie roznica na plus w samym kursie.
    Nie sądzę aby chodziło o nadpłatę wykonaną tak sobie tylko o nadpłatę
    zgodnie z regulaminem.
    P.G.

  • 10. Data: 2012-07-27 14:18:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Mark Twain pisze tak:

    > Co jest korzystniejsze: nadpłata ma skutkować krótszym okresem
    > spłat czy zmniejszeniem wysokości raty bez zmiany czasu spłaty?

    Nadpłacam bo mi zależy na skróceniu okresu kredytowania. Nigdy nie
    wiadomo jak długo będzie zdrowie i kasiora. Okazję trzeba rwać jak
    świeże wiśnie. Po za tym nie chce mi się już pracować, nie mówiąc co
    będzie za 5 lat :)

    Środkowy palec przed siedzibą banku bezcenny.

    --
    Piter