  • Data: 2018-12-28 21:14:54
    Temat: Re: Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 28 grudnia 2018 21:06:34 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

    > kiedyś to liczyłem, wyszło mi że gdybym wykorzystał max limit kk a
    > następnie spłacał tylko kwotę minimalną to spłata kk do zera zabrałaby
    > kilka (czy nawet kilkanaście lat)...

    To złe dane podstawiłeś albo w tym modelu było jeszcze coś, o czym nie napisałeś (np.
    dalsze wydawanie).
    Chyba że - czego też nie dopisałeś explicite (bo implicite to tak - w końcu kwota
    minimalna) - założyłeś ratę malejącą, a nie stałą - w ten sposób to rzeczywiście do
    kilku lat dociągniesz.

    Spłata minimalna dla KK zawiera:
    - odsetki, prowizje, opłaty - to dla każdej,
    - określony % kapitału - w większości banków 5%, najmniej ze znanych mi w citku -
    3,42% (skąd oni wzięli taką wartość - pewnie wg "Farenhajta" ;)
    - ew. raty.

    Ma też określoną minimalną wartość, zwykle 50zł, najmniej widziałem 30zł.
    Zastanawiam się tylko do tej pory, czy ten % kapitału to zawsze jest stały, czy też
    może odsetki i spłacany kapitał mają stanowić minimum n% kapitału...