    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Nadchodzi podwyżka cen i inflacja. Chyba.
    Date: Fri, 27 Mar 2020 01:52:34 +0100

    "J.F." 5e7cc4af$0$512$6...@n...neostrada.pl

    > W konstytucji mamy

    Nie pierwszy raz bito by się w RP o Konstytucję.

    > "2. Ustawa budżetowa nie może przewidywać pokrywania
    > deficytu budżetowego przez zaciąganie zobowiązania
    > w centralnym banku państwa"

    Przewidywać. ;) Chiromancja, kabalistyka... ;)

    > Ale przeciez nie przewiduje. Na razie, bo jej nie
    > chca zmienic, a 212mld to sie wezmie z powietrza.

    Z obawy przed roz_ruch_ami...

    Ktoś tu zauważył, że dolce zdrożały...

    -=-

    IMO trochę zaoszczędzą na tym, co na co dzień
    marnują, ale sporo po prostu dodrukują... [na
    drukarkach Canona?] I ukradną...

    Masy ludzkie inwestowały w: groch, fasolę, mąkę...
    Tymczasem zdrożała waluta...

    Początkowo co 2 dni liczba chorych na CVD-19 podwajała
    się, obecnie co 4 dni podwaja się -- czyli proces hamuje...

    Nadto na ~1200 chorych jest 14 zgonów, czyli wykrywalność
    w Polsce nie jest zła, skoro na świecie umieralność plasuje
    się pomiędzy 3% i 4% ztcw...

    IMO ograniczenia w przemieszczaniu zrobią swoje...

    -=-

    > Czyli zakazu nabywania obligacji skarbowych
    > przez NBP z inicjatywy NBP nie ma/nie widze.

    Konia z rzędem temu, kto rozumie Konstytucje RP. ;)
    Wcześniej czy później sprawa oprze się o TK a ten
    uzna to, co wygodne władcom PiS.

    > Ale wyglada na to, ze NBP na razie skupuje obligacje
    > od bankow, to jakby cos innego niz wprost od rzadu.

    Dla mnie na razie za wcześnie, by cokolwiek o tym wiedzieć.

    > I chyba licza, ze banki kupia obligacje.
    > Albo nie licza, bo te panstwowe musza :-)

    Tak czy siak -- już polskie obligacje nie są zerowe...
    Przed rokiem ostrzegałem -- na razie są niskie %%, ale
    może nadejść (zwykle nadchodzą!!!) krach i %% pójdą w górę...

    Co zgubiło miedywojenną RP? Niechęć do ,,współpracy'' z Francją
    czy innym mocarstwem... Polacy uznali, że mogą prowadzić politykę
    niezależną -- teraz jest podobnie...

    Przed II wojną św. ponoć Polacy dążyli do ,,prewencyjnej wojny''
    prowadzonej przeciwko Niemcom na dwa fronty -- z jednej strony
    Polacy, z przeciwnej Francuzi+Brytyjczycy... Epizod z ORP Wicher
    w Gdańsku ponoć jest dowodem takich rozmyślań...

    Gdy przyszło co do czego -- RP odesłała 3 najlepsze niszczyciele
    (w tym ORP Burza -- bliźniaka ORP Wicher) do GB w ostatnich dniach
    sierpnia i co się dało nieco później... ORP Wicher czy ORP Gryf
    itp. nie na wiele zdały się, idąc na dno 03 września...

    > "Art. 216. 2. Nabywanie, zbywanie i obciążanie nieruchomości,
    > udziałów lub akcji oraz emisja papierów wartościowych przez Skarb
    > Państwa, Narodowy Bank Polski lub inne państwowe osoby prawne
    > następuje na zasadach i w trybie określonych w ustawie."

    > No, ciekawe, trzeba by poszukac - zakladam, ze
    > odpowiednia ustawa pozwala NBP nabywac obligacje,
    > ale czy nie ma zastrzezenia, ze oblikacji SP nie ?

    Nie wiem, ale jakie to ma znaczenie na tle niedawnych sporów
    o rozumienie Konstytucji, gdy obie strony (Zjednoczona Prawica
    kontra Totalna Opozycja) oskarżały się wzajemnie o łamanie Konstytucji...

    Gdy nasz Dobrodziej coś plątał o BSienkiewiczu -- LBalcerowicz
    wiedział, że PO usiłuje łamać prawo... Teraz nie słyszę
    ostrzeżeń LBalcerowicza...

    > Raczej - a co bedzie, jak wiekszosc stwierdzi, ze jest
    > ateistami i zadnego podatku koscielnego placic nie chce :-)

    IMO nie stwierdzi. Ja (choć to każdy wie) należę
    do Katolickiego Jednoosobowego Kościoła i w razie
    czego tak bym siebie określił oficjalnie. ;)

    > sanatoria zamkniete ... chyba.

    Zanim w Polsce było głośno o CoViD-19, ZUS zapowiedział mi,
    gdy przyniosłem doń wniosek, że przez co najmniej 2 miesiące
    nie będzie tego wniosku rozpatrywał...

    > Jak miales wpisana w karte, to nie powinno byc problemu.
    > Zadzwon.

    Co i gdzie miałem wpisane? Nie rzadziej niż raz do
    roku mam potwierdzać, że nie zaistniało zjawisko
    nadprzyrodzone (nie wyzdrowiałem z nieuleczalnej
    choroby) aby dostawać recepty...

    Desloratadyna kończy się mi, ale mam inne leki antyhistaminowe.
    Na Desloratadynę dostałem niedawno sporo recept -- i od alergologa,
    i od rodzinnego, ale niemal wszystkie te recepty przepadły z powodów
    tak sobie mnie obciążających.... ;)

    > Na to bym nie liczyl. Raczej na roboty w wojsku.

    Robotnicy w fabryce to raczej przeżytek...
    Nawet w Polsce -- choćby Mlekpol w Bydgoszczy...
    https://pomorska.pl/bydgoszcz-najnowoczesniejsza-w-e
    uropie-w-czym-w-produkcji-mleka-zdjecia-wideo/ar/642
    3998

    > Tylko jak zaczniesz liczyc co trzeba dziecku
    > zapewnic... to moze sie ograniczysz do jednego, dwoch ...

    > Produkty owszem, ale z samego opodatkowania
    > importu raczej nie da sie zyc :-)

    USA żyły kiedyś z cła?
    PIT to marny podatek już...

    > Grypy to jakos trudno sie doliczyc,

    Umieralność kilkupromilowa a zachorowalność?...
    od 10% do nawet 30%...

    > wypadki komunikacyjne tyle nie zabijaja,

    IMO C-19 paradoksalnie może ograniczyć liczbę zgonów
    poprzez ograniczenie liczby zgonów okołokomunikacyjnych...

    > ale 0.1% spoleczenstwa ... coz to jest.
    > Szczegolnie jak to jacys bezuzyteczni staruszkowie :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=8DUBWPzkS9Q
    Wg niego nie ma dekady bez zarazy...

    https://youtu.be/8DUBWPzkS9Q?t=813

    > Ale to jeden taki przypadek.

    Tzn.?

    > I to ponoc mialo powazny wplyw spoleczny - np
    > skonczyla sie panszczyzna w zachodniej Europie.

    IMO C-19 też wiele zmieni...

    > Przy obecnej smiertelnosci to nieistotny drobiazg.

    Tzn.?

    -=-

    Ja nadal nie wyzdrowiałem do końca.

    --