  • 21. Data: 2003-09-10 17:09:43
    Temat: Re: Na marginesie art. "O pozytkach..."
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    A_Zet wrote:
    >>> Niestety, Skarbiec Akcja.
    > 5 wrzesnia przed poludniem.

    No to sprawdz w http://www.fundusze.mbank.com.pl/tab_odk.html
    Data wyceny 9 wrzesien czyli wtorek. (zlozyles po 7 rano). W sobote i
    niedziele gielda, banki, fundusze nie pracuja. Data realizacji tego samego
    dnia.
    :Datą pojawienia się informacji o zrealizowaniu odkupienia jednostek jest
    "data potwierdzenia". W tabeli umieściliśmy dwie daty potwierdzenia:
    pierwsza z nich to dzień, w którym TYPOWO informacja o transakcji (oraz
    środki za odkupione jednostki) zostaje umieszczona w systemie mBanku. Druga
    data jest datą graniczną, po upływie której potwierdzenie transakcji (oraz
    środki z odkupienia) POWINNO znaleźć się w systemie mBanku. Dopiero
    przekroczenie tej drugiej daty może stanowić przesłankę do przypuszczeń, że
    odkupienie jednostek nie zostało zrealizowane. Należy jednak pamiętać, że w
    większości przypadków statut daje funduszowi do 7 dni na realizację
    transakcji i dopiero po upływie tego czasu powstaje podstawa do reklamacji.
    "
    Czyli maja czas do jutra, ale wyceena i tak byla z 9go wiec nie wiem co sie
    tak rzucasz? :)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 22. Data: 2003-09-10 17:24:03
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 Sep 2003 19:09:43 +0200, "Michał 'Amra' Macierzyński"
    <m...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    >"
    >Czyli maja czas do jutra, ale wyceena i tak byla z 9go wiec nie wiem co sie

    Och, wydaje mi sie, ze jednak przynudzasz... Czemu pieniadze za inne
    trzy, r o w n o c z e s n i e zlozone, byly na koncie wczoraj, 9.?
    Pewnosci nie mam, nie pamietam (bo pytalas jak Ziobro na spolke
    z Rokita o date i godzine, a ja juz nieco z pamiecia nie tak...), ale
    byc moze - sadzac po tych dwoch i po Twojej wypowiedzi o dacie wyceny
    9., ze skoro ja 9 mialem juz gotowke na kocie - wiec byc moze
    zlecalem 4. po poludniu, naprawde nie pamietam. Dlatego pisalem
    dla bezpieczenstwa, ze 5. rano. Sklaniam sie raczej ku temu, ze 4. po
    poludniu. Nie wiem, czy to jest do sprawdzenia w historii? Bo tam z
    kolei, jak pamietam, widnieja daty 8 co jako zywo z mojej strony nie
    nastapilo.

    --
    Adek

  • 23. Data: 2003-09-10 17:30:11
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A_Zet" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 5 wrzesnia przed poludniem.

    Adku,

    Sprawdziłem moje 2 operacje umorzeń w sierpniu, Skarbiec Akcja.
    Umorzenie, zlecenie w niedzielę, wycena z wtorku, środki wpłynęły w środę.
    Umorzenie, zlecenie przyszłe na poniedziałek , wycena ze środy, środki
    wpłynęły w czwartek.

    W Twoim przypadku, powinno przez analogię wyglądać:
    05-09-2003 przed południem, piątek. Wycena z 09-09-2003. Środki powinny
    zostać przekazane 10-09-2003.

    SKARBIEC ma dość dziwne praktyki, przynajmniej co do nabycia.
    Napisałem nawet o tym 2 miesiące temu (posklejać link!):
    http://www.google.pl/groups?q=group:pl.biznes.banki+
    author:td1usun_to%40poczta.onet.pl&hl=pl&lr=&ie=UTF-
    8&oe=UTF-8&selm=bei9lv%24grg%241%40nemesis.news.tpi.
    pl&rnum=5
    ale nikt się nie miał ochoty dopisać :-(((
    A na telefon z mBank-u gdzie zgłaszałem pytanie (deklarowany odpowiedzi czas
    do 14 dni) czekam do dziś.

    TomekD

  • 24. Data: 2003-09-10 17:39:09
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bjnn1t$cs3$...@n...onet.pl,
    TomekD <t...@p...onet.pl>:

> [...]
    8&oe=UTF-8&selm=bei9lv%24grg%241%40nemesis.news.tpi.
    pl&rnum=5
    > ale nikt się nie miał ochoty dopisać :-(((

    Tomku, mysle, ze bylaby szansa na odzew na Forum mBanku, gdzie tematyka ta
    jest dosc zywo dyskutowana.

    -
    P.S. Czy Koziegłowy to te pod Poznaniem? :)

    --
    Robert

  • 25. Data: 2003-09-10 17:53:09
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    A_Zet wrote:
    > Och, wydaje mi sie, ze jednak przynudzasz... Czemu pieniadze za inne
    > trzy, r o w n o c z e s n i e zlozone, byly na koncie wczoraj, 9.?

    Sam sobie odpowiadasz, bo to sa I N N E fundusze!!!
    Nie rozumiem tez o co ci chodzi o to, ze kase dostaniesz pozniej, czy o to,
    ze straty ponosisz? Przeciez wycena jest z 9go, wiec juz nie wiem o co ci
    chodzi.
    Moze bedziesz mial pretensje, kupujac 2letnie obligacje skarbu panstwa, ze
    tak dlugi schodzi z pobraniem wczesniejszym kasy?
    Fundusz ma aka a nie inna polityke, dlatego zupelnie nie rozumiem o co i do
    kogo masz pretensje? Mogles przeciez sam inwestowac w akcje i caly czas miec
    wszystko pod kontrola. Co wiecej - miales tyle roznych funduszy do wyboru -
    wcale nie musiales tam ladowac kasy.
    A jesli juz zrobiles to, to przeciez na stronie wyraznie napisane jest ile
    schodzi czasu z odzyskaniem pieniedzy!
    Jednym slowem jak dla mnie EOT.

  • 26. Data: 2003-09-10 17:58:41
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest dosc zywo dyskutowana.
    >
    > P.S. Czy Koziegłowy to te pod Poznaniem? :)

    Dzięki za info, ale udzielam się raczej pasywnie na wszelkich formach
    (ciągle jakieś zaległości zawodowe)...
    Poczekam może raczej na złożoną przed chwilą reklamację reklamacji na mLinii
    i jak się w końcu uda sam sobie odpisze.

    To nie te Kozie gdzie produkują choinki na Boże Narodzenie, dobrze
    podejrzewasz że są to Kozie pod Poznaniem :-)
    Pozdrawiam Roberta który ogląda (zupełnie jak czasem ja) nagłówki listów :-)

    TomekD

  • 27. Data: 2003-09-10 18:14:02
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 Sep 2003 19:53:09 +0200, "Michał 'Amra' Macierzyński"
    <m...@p...pl> napisał(a):

    >Sam sobie odpowiadasz, bo to sa I N N E fundusze!!!
    >Nie rozumiem tez o co ci chodzi o to, ze kase dostaniesz pozniej, czy o to,
    >ze straty ponosisz?

    O straty rowniez. Ale glownie o to, ze nie dopuszczam do siebie mysli,
    ze moze istniec fundusz, ktory jak wynika z Twojej wypowiedzi, jest
    w sposob n a t u r a l n y gorszy dla klientow. I to mnie caly czas
    najbardziej denerwuje, wspominalem cos o tym, ze taka obsluga
    spowoduje w sposob znow n a t u r a l n y odplyw inwestorow, zanik
    konkurencyjnosci tego funduszu, brak nowoczesnego podejscia,
    ale Ty w swym lekkim zaperzeniu jakbys zupelnie nie potrafila tego
    wyczytac/zrozumiec w mojej wypowiedzi. I to mi sie najbardziej nie
    podoba, co dosc jasno prezentowalem, a wiec zrozum,
    ze o to mi chodzi. O sprawe. :-))) Pozniej efekt takich dzialan
    mamy jak w przypadku obserwowanej z duzym rozgoryczeniem przez
    przewazajaca czesc bylych juz, klientow bylego juz, LG. Tez paru
    madrali sie zebralo i wymyslili, ze oni zgodnie z regulaminem. Efekty
    swych regulaminowych dzialan maja oni, a my widzimy. I zwyczajnie
    draznia mnie rozne dzialania o niskim wspolczynniku sprawnosci,
    intelektualnej i organizatorskiej, By potem tlumaczyc, ze tak byc
    musi, o co takim roznym Zet'om biega... Powtorze: o sprawe... :-)))

    Co do EOT, tez jestem za tym. :-)

    --
    Adek

  • 28. Data: 2003-09-10 18:26:25
    Od: "Maciej \"AbrahaM\" Piotrowski" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński"
    <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Sam sobie odpowiadasz, bo to sa I N N E fundusze!!!

    Zasadniczo racja, choc nie do konca..

    > Nie rozumiem tez o co ci chodzi o to, ze kase dostaniesz
    > pozniej

    Chyba o to

    > czy o to, ze straty ponosisz? Przeciez wycena jest z
    > 9go, wiec juz nie wiem o co ci chodzi.

    Otoz to. Napisalem powyzej "zasadniczo racja" gdyz "wychodzilem"
    z Skarbca w dokladnie ten sam dzien (aczkolwiek rano) co A_Zet.
    Wycena z 8mego dzieki porannej dyspozycji a kase dostalem dzien
    po, wycenie. Tak wiec A_Zet jedynie ma racje co do tego ze dzis
    w zasadzie powinien miec ja juz z powrotem do dyspozycji.

    --
    Zastrzeżenie: Nie zgadzam się na wysyłanie ofert na adres użyty
    do/podczas wysłania tej wiadomości.

  • 29. Data: 2003-09-10 19:04:27
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Maciej "AbrahaM" Piotrowski wrote:
> [...]
    > po, wycenie. Tak wiec A_Zet jedynie ma racje co do tego ze dzis
    > w zasadzie powinien miec ja juz z powrotem do dyspozycji.

    Czyli jednym slowem - unikac tak jak niektorych bankow :) Skoro inne
    potrafia zapewnic takie same wyniki - to tamci albo zmienia swoja polityke,
    albo straca klientow i tyle. :)

  • 30. Data: 2003-09-10 19:54:54
    Od: "Maciej \"AbrahaM\" Piotrowski" <m...@p...onet.pl>

    <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli jednym slowem - unikac tak jak niektorych bankow :)

    No na to by wychodzilo, choc z drugiej strony trudno wydawac
    oceny na podstawie jednostkowego - choc bolesnego dla ofiary
    przypadku.

    > Skoro inne potrafia zapewnic takie same wyniki

    Nie calkiem takie same, skarbiec-akcja jest okresowo
    efektywniejszy niz inne akcyjne dostepne w CO / SFI,
    ale jest jeden rownie dobry zamiennik ;) przynajmniej
    patrzac na najswiezsze wyniki.

    > to tamci albo
    > zmienia swoja polityke, albo straca klientow i tyle. :)

    A owszem.