  • Data: 2019-05-21 17:25:18
    Temat: Re: N26 - doładowanie konta
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 21 maja 2019 15:34:28 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

    > jeżeli robie jakieś przelewy poprzez kantory internetowe to TYLKO takie,
    > w których będzie to przelew zewnętrzy, żaden zysk jeżeli zaoszczędzę na
    > kursie i zapłacę 0,35% za swift

    Ma to sens, ale jakie są praktycznie dostępne możliwości?
    Są kantory, które pozwalają na darmowy przelew do dowolnego banku w PL?
    Bo zapewne jakąś swoją listę darmowych banków mają - do przelewów i w jedną i w drugą
    stronę.
    Są też banki, w których przelew wewnętrzny przelewowi wewnętrznemu nierówny - np.
    mBąk, w którym części korpo - w której mają konta kantory - i detalu są dość mocno
    rozdzielone.

    Kolejny krok to darmowy przelew za granicę - ma tak jakiś?

    IKA ma, ale tylko dla opcji SHA (oraz BEN, ale to pomijalne, bo że to jest darmowe,
    to nic dziwnego, choć są chyba banki, co potrafią i za to pobrać opłatę) - i wyraźnie
    zaznaczają, że umarzają tylko koszty własne aliora. Można przyjąć, że przy przelewie
    w PL banków pośredniczących nie będzie (chyba że do jakiejś mega-popierdółki chcemy
    przelać), ale jeszcze pytanie, co z ew. opłatą banku docelowego za przyjęcie
    przelewu.

    > ostatnio przelewałem USD do franklina (Bank Handlowy) i zapłaciłem jw.
    > inaczej się nie dało, bo akceptują przelewy TYLKO z rachunku klienta
    > taka niedogodność, ale za przyjęcie przelewu (dywidenda) już mnie nie
    > obciążają

    Tzn. przelewałeś z handlowego gdzieś (do polskiego czy zagranicznego banku) czy ten
    franklin ma konto w handlowym (a przelewałeś np. z mBanku)?
    I skąd oraz dokąd są te przelewy dywidendy?

    > N26 poszło błyskawicznie, nawet na kiepskich fotkach, widać w grę
    > wchodzi również czynnik pt. szczęście

    Raczej zezowate.
    Fajne też jest to, że po tym wykasowaniu, w miejscu imienia i nazwiska żony w liście
    osób poleconych przeze mnie (swoją drogą ciekawe, co na takie wypisywanie pełnych
    imion i nazwisk mówi RODO, o tajemnicy bankowej nie wspominając - np. curve podaje
    tylko imię i inicjał nazwiska) pojawił się ktoś, kto nazywa się "Vprcnbsuoihm
    Xfpcujzqhgng" i wciąż mam od niego "pending" 15 euro.
    "Agenci" na czacie sprawiają wrażenie, jakby nie siedzieli w Berlinie, tylko w
    Colorado - "don't worry, it'll be deleted itself" "when? "there's no timeframe" ;>