  • 11. Data: 2002-04-25 19:56:38
    Temat: Re: Multibank + kredyt odnawialny
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 25 Apr 2002 21:38:59 +0200, "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>
    wrote:
    >Imho są klienci, którzy nie chcą bankowi ujawniać wszystkich swoich dochodów, bo
    mają
    >konta w róznych bankach, różne dochody z różnyc źródeł i z zasady nie lubią gdy bank
    za
    >duzo chce wiedzieć, ba wogóle nie chcą, żeby jakakolwiek firma miała pełne dane o
    ich
    >dochodach- taka ostrożność, czy też snobizm :-)

    Mo to niech zdeklaruja mniej i wezma mniejszy kredyt. Snobiz kosztuje
    :-).

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 12. Data: 2002-04-25 20:02:59
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Mo to niech zdeklaruja mniej i wezma mniejszy kredyt. Snobiz kosztuje
    > :-).

    I bank i klienta ?
    Grzegorz

  • 13. Data: 2002-04-25 20:03:27
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    wrote:

    >Alez nic :-) Tylko co z tego, że klient złoży deklarację ?
    >Przecież banki raczej nie sprawdzają wykonywania takowych.

    Przy kredytach, szczegolnie wiekszych bank musi dbac o swoj portfel
    kredytow i monitorowac zachowanie klientow. Jesli klient zobowiazany
    jest do zasilania rachynku okreslona kwota i zaprzestaje tego robic
    to bank ma jasny sygnal, ze cos nie tak.
    Bez deklaracji klienta bank nie mialby tu zadnego pola do manewru.

  • 14. Data: 2002-04-25 20:06:13
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Bez deklaracji klienta bank nie mialby tu zadnego pola do manewru.

    Nie- a jak udziela pożyczek? Na piękne oczy, czy może potrzebuje zbezpieczeń ?
    Grzegorz

  • 15. Data: 2002-04-25 20:10:42
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 25 Apr 2002 22:06:13 +0200, "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Nie- a jak udziela pożyczek? Na piękne oczy, czy może potrzebuje zbezpieczeń ?

    Potrzebuje. Przy kredytach i pozyczkach gotowowych procedury
    przyznania i wymagane zabezpieczenia sa zwykle bardziej rygorysytczne
    niz przy odnawialnych.
    Albo wysokie oprocentowanie wyrownuje koszty ryzyka.

  • 16. Data: 2002-04-25 20:15:36
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Potrzebuje. Przy kredytach i pozyczkach gotowowych procedury
    > przyznania i wymagane zabezpieczenia sa zwykle bardziej rygorysytczne
    > niz przy odnawialnych.

    Linia kredytowa nie jst pożyczką gotówkową. Zawsze wydawalo mi się, że w momencie
    uruchomienia mogłem zwyczajnie podejść do kasy i wziąść pieniążki. I wiesz- zdarzało
    się,
    że tak robiłem :-)

    > Albo wysokie oprocentowanie wyrownuje koszty ryzyka.

    Pekao wzięło ode mnie weksel na sumę udzielonej pożyczki- to jest jedno z lepszych
    zabezpieczeń nieprawdaż ? A czego potrzebuje multi ?
    Grzegorz

    PS
    Oglądasz "Ostry dyżur" - ale dzisiaj rzeź nie ? ;-))

  • 17. Data: 2002-04-25 20:25:03
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 25 Apr 2002 22:15:36 +0200, "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >uruchomienia mogłem zwyczajnie podejść do kasy i wziąść pieniążki. I wiesz- zdarzało

    Nie za bardzo rozumiem co masz na mysli

    >Pekao wzięło ode mnie weksel na sumę udzielonej pożyczki- to jest jedno z lepszych
    >zabezpieczeń nieprawdaż ? A czego potrzebuje multi ?

    Przy gotowkowych poreczyciele powyzej 10kzl i weksel przy kazdej
    kwocie (chyba, ze klient ma MultiKonto) (i egzekucja oczywiscie)
    Przy odnawialnych tylko wplywy na konto + egzekucja, weksel przy
    wiekszych kwotach.

    >PS
    >Oglądasz "Ostry dyżur" - ale dzisiaj rzeź nie ? ;-))

    Chodzi na okienku, ale w zasadzie nie ogladam, czekam na ten o szkole
    :-)
    O, zaczyna sie :D

  • 18. Data: 2002-04-25 23:51:51
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > Ale po co deklarować, czy deklaracja jest lepsza niż fakty? W tym
    > przypadku obrót na koncie.
    Nie wiem co Ci ta deklaracja tak przeszkadza ? Jak nie chcesz deklarowac,
    ani ujawniac dochodow, to wplac kase na lokate lub lokate inwestycyjna i tez
    dostaniesz kredyt... BEZ PROBLEMU !

    > Zastanów się- liczy się krotność, czy konkretna kwota ?
    Zeby byla konkretna kwota musi byc krotnosc sensownych dochodow.

    > Dla mnie kwota jest ważniejsza. Jesli taka kwota wychodzi ze sredniej
    wpływów, to po co żądać deklaracji ?
    Aby przywiazac klienta i utrzymac te wplywy :-))

    > A czym się różni vip pekao od citi, czy ing ? Opłatą za konto ? Śmieszne.
    Zobacz sobie lepiej wymagania na zlote konta w ING, albo jeszcze lepiej w
    citi.
    Poza tym, sa to prawdziwe zlote konta, a nie jakis tam psedo vip, ktory
    dostaje kazdy w pekao. Choc przyznaje, bylem ostatnio w pekao i zmienili te
    smieszne kanciapy na normalne pokoiki. Ladnie nawet maja te vip'y :-))
    Dla mnie zlote konto to takie gdzie masz b.dobra i WYJATKOWA oferte, mila i
    kompetentna obsluge i oczywiscie WSZYSTKO za DARMO ! A nie tak jak w pekao,
    ze wlasciwie jestes normalnym klientem z doradca i zlota karta. Oferta pekao
    nie jest wcale zadna wyjatkowa. Zwykly Maestro ze smiesznym limitem wyplat z
    bankomatow, do tego np. wyplaty z innych bankomatow kosztuja tyle samo co
    "szarego" klienta pekaosa. Np. w citi wszystko jest za free, a nawet wyplaty
    z bankomatow za granica tez sa za free !

    > Aaa...- pewnie deklaracją wpływów- w citi i ing są (te deklaracje) pewnie
    większe ?
    Nie, tu nie chodzi o deklaracje. Bo jak sam powiedziales deklaracje nic nie
    znacza. Chodzi o fakty. Zob. oferte, to bedziesz wiedzial...

    > No, ale skoro dla banków "deklaracje" są ważniejsze...
    A co zes sie tak tego uczepil ? Czy jakis bank daje wspomniana linie
    kredytowa WYLACZNIE na podstawie deklaracji ?
    pzd

  • 19. Data: 2002-04-26 05:23:13
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Nie wiem co Ci ta deklaracja tak przeszkadza ? Jak nie chcesz deklarowac,
    > ani ujawniac dochodow, to wplac kase na lokate lub lokate inwestycyjna i tez
    > dostaniesz kredyt... BEZ PROBLEMU !

    Taaak?
    Poczytaj wstecz pbb, to sie dowiesz, że to nie takie proste.

    > Zeby byla konkretna kwota musi byc krotnosc sensownych dochodow.

    Nie-żeby była konkretna kwota, powinna być średnia wpływów na dane konto w danym
    banku lub z historii innego banku. Napisałem, że "powinna", bo nie zawsze tak
    jest :-(

    > Aby przywiazac klienta i utrzymac te wplywy :-))

    Zaufanie i miła, kompetentna obsługa zrobią to lepiej niż deklaracje.

    > Zobacz sobie lepiej wymagania na zlote konta w ING, albo jeszcze lepiej w
    > citi.

    Wymagania na złote karty świadczą o jej "elitarności" ? Czy też o jej
    "elitarności" świadczą pieniądze jakie przewijają się przez konto ? Myslę, że
    jednak to drugie :-)

    > Poza tym, sa to prawdziwe zlote konta, a nie jakis tam psedo vip, ktory
    > dostaje kazdy w pekao. Choc przyznaje, bylem ostatnio w pekao i zmienili te
    > smieszne kanciapy na normalne pokoiki. Ladnie nawet maja te vip'y :-))

    Bez komentarza, bo nie to jest tematem wątku.

> [...]
    > "szarego" klienta pekaosa. Np. w citi wszystko jest za free, a nawet wyplaty
    > z bankomatow za granica tez sa za free !

    Nie znam Citi od tej strony i przyznam się szczerze, że wcale nie palę się, żeby
    poznać ich ofertę.

    > większe ?
    > Nie, tu nie chodzi o deklaracje. Bo jak sam powiedziales deklaracje nic nie
    > znacza. Chodzi o fakty. Zob. oferte, to bedziesz wiedzial...

    No właśnie fakty mówią jasno, że dla tych banków najważniejsze są deklaracje
    (zresztą dotyczy wszystkich banków).
    Byłem ostatnio w Śląskim i nic ciekawego nie odkryłem- ich oferta jest
    przeciętna, a do tego mają mały wybór kart ;-) i o wiele mniej bankomatów niż
    pekao (może to zmusza ich do zaniechania poboru opłat z innych bankomatów
    przynajmniej od vipów).

    > A co zes sie tak tego uczepil ? Czy jakis bank daje wspomniana linie
    > kredytowa WYLACZNIE na podstawie deklaracji ?

    Nie, ale żąda się takowej.
    Nie tak dawno temu co poniektóre banki przy zakładaniu konta żądały deklaracji i
    zaświadczeń od pracodawcy co do wysokości wpływów. Było to śmieszne i nie
    znaczyło nic. Bo wpływy mogły być i mogły tego samego dnia wyfrunąć do innego
    banku, klient może stracić pracę itd. itp.
    Więc tak naprawdę żadne obietnice klienta nie powinny być brane pod uwagę i nie
    są :-)- o jego statusie powinny przemawiać fakty, czyli historia innego
    rachunku, wpływy na dany rachunek.
    To wszystko.

    Grzegorz

  • 20. Data: 2002-04-26 05:47:44
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Nie za bardzo rozumiem co masz na mysli

    To, co napisałem- "bezgotówka" może przeistoczyć się w gotówkę w kasie ;-)
    I klient może zwyczajnie olać deklaracje i zaświadczenia- po prostu zmienić
    bank, złamać postanowienia umowy. Tylko, że to ostatnie powinno rodzić skutki
    prawne, egzekucję itd.
    Żadne deklarcje tu nie pomogą, bo uczciwość i status klienta okreslają jego
    dotychczasowe wpływy na konto (tak, tak- nawet wpłaty własne, te tak nielubiane
    przez banki), historia zadłużenia w innych bankach i informacje bik, czy innych.
    Zaufanie do dotychczasowych klientów gra tutaj dużą rolę i nie warto umniejszać
    znaczenia tego zaufania właśnie w trosce o utrzymanie klienta.
    Powiem Ci, że moja znajoma też ma konto w moim banku i tak przy okazji zapytała
    o linię kredytową.
    Wiesz co jej zaproponowali- jedną piątą kwoty jaką przechowuje na lokatach w tym
    banku, dwu czy trzykrotność średnich wpływów. Uśmiala się tylko i powiedziała,
    ze nie warto się przenosić i potraktować tego banku jako konta głównego, bo w
    "swoim" dostanie więcej, nawet nie mając lokat :-)
    A wszystko dlatego, bo "zmieniły się zasady". Ztcw. to rozważa teraz multi i być
    może tam zapyta o wysokość ewentualnej linii kredytowej, a że lubi się
    podroczyć, to przyniesie historię i zadeklaruje wpłaty na poziomie
    wystarczającym do trzymania VC ;-) i też pewnie wyskość linii wyliczą jej jako
    krotność kwoty zadeklarowanej :-)
    Gdzieś czytałem, że starsi ludzie nie są skłonni zmieniać banków. I jak się tu
    nie dziwić ?

> [...]
    > kwocie (chyba, ze klient ma MultiKonto) (i egzekucja oczywiscie)
    > Przy odnawialnych tylko wplywy na konto + egzekucja, weksel przy

    Czyli standardowo.
    Wpływy wszystkie, czy tylko te na papierku z pracy ?

    Grzegorz