  • 1. Data: 2002-04-24 10:47:39
    Temat: Multibank + kredyt odnawialny
    Od: "Piotr" <m...@g...pl>

    Mam pytanie, a właściwie kilka pytań do osób, które mają w tym temacie
    odpowiednie doświadczenie z Multibankiem.........:
    1. Jak długo czeka się ostatecznie na decyzję o przyznaniu kredytu w
    rachunku (na podstawie historii z innego banku) ?
    Wniosek taki składałem w oddziale na Senatorskiej i powiedziano mi, że do7
    dni roboczych. Natomiast w informacji telefonicznej dowiedziałem się, że do
    10 dni... Może mam wyliczyć sobie średnią (7+10)/2=8~9 dni ;)
    Jaka jest prawda ? Tym bardziej, że oba terminy minęły i nic........... Jak
    długo mam jeszcze czekać ?
    I czy gdyby odmówiono mi kredytu odnawialnego - to również zostanę o tym
    poinformowany ???

    2. Jak to jest z wysokością przyznawanego kredytu - tzn. co ma większe
    znaczenie: podana przeze mnie wysokość wpływów z tytułu wynagrodzenia, czy
    też wysokość deklarowanych comiesięcznych wpływów (wyższych niż moje
    zarobki) czy też sama historia z innego banku ???

    3. Kto podejmuje decyzję o kredycie odnawialnym ?? Infolinia powiedziała mi,
    że jakiś Departament Kredytów Detalicznych. Natomiast w oddziale pan
    dysponent zdziwił się, że taką dostałem informację i powiedział mi, że "on
    nic nie wie i być może ci z MultiLinii mają takowy departament ale decyzję
    podejmie oddział, w którym składam wniosek..." I kto mówi prawdę ???

    Podzielcie się, proszę, swoimi doświadczeniami.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2002-04-24 19:41:47
    Temat: Re: Multibank + kredyt odnawialny
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 24 Apr 2002 12:47:39 +0200, "Piotr" <m...@g...pl> wrote:

> [...]
    >10 dni... Może mam wyliczyć sobie średnią (7+10)/2=8~9 dni ;)
    >Jaka jest prawda ? Tym bardziej, że oba terminy minęły i nic........... Jak

    Terminy zaleza od kilku czynnikow i moga sie nieco roznic w
    zaleznosci gdzie skladasz wniosek. Jesli minal termin jaki Ci podano
    to najlepiej po prostu zadzwon i spytaj.

    >I czy gdyby odmówiono mi kredytu odnawialnego - to również zostanę o tym
    >poinformowany ???

    tak

> [...]
    >też wysokość deklarowanych comiesięcznych wpływów (wyższych niż moje
    >zarobki) czy też sama historia z innego banku ???

    Wszyskie trzy sie wartosci sie licza, ale generlanie najistoniejsza
    bedzie najmniejsza z tych trzech. Wiec jesli np. zaraboiasz 20kzl,
    srednie wplywy na mc to 40kzl a deklarowane wplywy 1kzł to duzego
    kredytu się nie dostanie :-)

> [...]
    >nic nie wie i być może ci z MultiLinii mają takowy departament ale decyzję
    >podejmie oddział, w którym składam wniosek..." I kto mówi prawdę ???

    Wnioski z callcenter rozpatrywane sa przez Burio w Lodzi. Wnioski z
    oddzialow rozpatruja oddzialy ale w czesci przydkow konieczne bedzie
    podjecie ostatecznej decyzji przez centrale.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 3. Data: 2002-04-24 21:56:53
    Od: Bartec <b...@p...gazeta.pl>

    > Podzielcie się, proszę, swoimi doświadczeniami.
    >
    > Pozdrawiam
    > Piotr

    Hej,
    1. poszedłem do banku, z wyciągami z PeKaEs-u + wypisaną umową i
    deklaracją likwidacji pożyczki na Eurokoncie
    2. po krótkiej wymianie zdań wywołanej moją odmową zamiany wyciągów
    (firmowy papier przecież) na wydruk długiej historii a' 30zł zostałem
    poproszony o przedstawienie opinii z pekaesu (chyba tylko dla pozoru ;-/
    3. opinia załatwiała się 3 tygodnie (bo w innym oddziale)
    4. od złożenia papierów do podpisania umowy minęło 8 dni, i jeszcze mnie
    pani doradca przepraszała, że tak długo, bo dałem opinię ze średnią
    3-miesięczną, a ja ponieważ prosiłem o maksymalną kwotę kredytu, wiec
    M*Bank poprosił mój Pekaes (już samodzielnie hi hi) o opinię 6-miesięczną
    5. Dziś podpisałem umowę (no bo wczoraj nie mogłem, a byla gotowa)
    6. Jutro ma być kasa dostępna

    Wnioski:
    - wyciągi z banku, które oficjalnie dostajemy są wystarczające i nie
    trzeba mieć szczegółowej historii, ale nie wolno ustepowac.
    - poniewaz na nich jest kwota przelewow z tytulu wynagrodzen, jest to
    najlepsze zrodlo informacji (oczywiscie mowie o sobie)
    - bank tez potrafi zalatwic opinie o nas z innego banku i dzieje sie to
    szybciej, ale dla formalnosci nam tez kaze sie biegac
    - w sumie jestem zadowolony, bo obsluga mila i oba banki blisko siebie
    (Sena-troska), w przeciwnym wypadku bylbym niezle wkurzony bieganiem

    pozdrawiam
    \Bar\Tec

  • 4. Data: 2002-04-25 06:15:37
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > bedzie najmniejsza z tych trzech. Wiec jesli np. zaraboiasz 20kzl,
    > srednie wplywy na mc to 40kzl a deklarowane wplywy 1kzł to duzego

    Fajne podejście ;-)
    Czyli jak klientowi będzie się przewijało przez konto 20kzł, a zadeklaruje on
    wpłaty 1kzł, to i tak dostając 6-krotność wpływów dostanie 6kzł ?
    Dobrych klientów, to Multi długo nie potrzyma.
    Jakos tak niedawno pisałem o głupocie banków pod tym względem- złoty klient, vip
    w jednym banku nie dostanie zwykłej kk w drugim. Ja to nazywam chronieniem
    tyłków podejmujących decyzję, kosztem strat dla firmy. Jakie są korzyści z
    przyznania klientowi, któremu przez konto przewija się 20kzł, pożyczki w kwocie
    50kzł nie muszę mówić- dopóki chce i jest wypłacalny, to to powinien być skarb.
    A nuż przyprowadzi resztę swojej rodziny, albo przeniesie wszystkie aktywa do
    banku ?
    Jasne- klienta trzeba przed udzieleniem kredytu sprawdzić, ale są na to sposoby
    jak widać i wystarczy po prostu trochę dobrych chęci.
    Grzegorz

  • 5. Data: 2002-04-25 09:28:54
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Jasne- klienta trzeba przed udzieleniem kredytu sprawdzić, ale są na to
    sposoby
    > jak widać i wystarczy po prostu trochę dobrych chęci.

    Hy, hy - wiesz, jakbyms sie uparl, to na koncie tez przewijalyby mi sie
    takie sumy.. ale czy to znaczy, ze co miesiac doysponuje kolejna tak
    suma.... ?? :)

  • 6. Data: 2002-04-25 10:00:15
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > Czyli jak klientowi będzie się przewijało przez konto 20kzł, a zadeklaruje
    on
    > wpłaty 1kzł, to i tak dostając 6-krotność wpływów dostanie 6kzł ?

    Tylko kto zarabiajac np. 7k zl bedzie deklarowal 1k ?? Wydaje mi sie ze z
    reguly ludzie deklaruja tyle ile w danym momencie zarabiaja. Przeciez to
    jest tylko deklaracja... Poza tym deklaracje mozna zawsze zmienic, a linie
    podwyzszyc.

    > Dobrych klientów, to Multi długo nie potrzyma.

    Napewno dluzej niz Pekao ! Gdzie dostaniesz 6-krotnosc na 15% ? Ja osobiscie
    jestem b.zadowolony z Multi. Z linii kredytowej kozystam ok.1-2tyg. z
    miesiacu, a z biezacych % z ROR (nie mowiac juz o RO) zwraca sie z nawiazka
    koszt prowadzenia rachunku i odsetki od linii kredytowej :-)) A jak jest
    jakis nadmiar ktory nagle nie bedzie potrzebny to jest jeszcze eMax :-))
    albo lokaty przez net.
    Teraz jeszcze beda waluty i bedzie git (jak mowi teraz mlodziez) !

    > Jakos tak niedawno pisałem o głupocie banków pod tym względem- złoty
    klient, vip
    > w jednym banku nie dostanie zwykłej kk w drugim.

    Klient zloty/vip w Pekao to nie to samo co zloty np. w Citi czy ING :-))
    A co byles w Twoim "ulubionym" citi po KK ?

    pzd

  • 7. Data: 2002-04-25 16:25:22
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 25 Apr 2002 08:15:37 +0200, "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Fajne podejście ;-)
    >Czyli jak klientowi będzie się przewijało przez konto 20kzł, a zadeklaruje on
    >wpłaty 1kzł, to i tak dostając 6-krotność wpływów dostanie 6kzł ?

    A co w tym dziwnego, ze bank chce zeby klient bioracy kredyt zapewnial
    regularne wplywy na rachunek w odpowiedniej wysokosci ? Jesli ktos
    zarabia odpowiednio to przeciez deklaracja wplywow nie powinna
    stanowic dla niego problemu. No chyba, ze nie chce przelewac swoich
    dochodow do banku gdzie bierze kredyt odnawialny. A taka sytuacja nie
    jest porzadana przez bank.

  • 8. Data: 2002-04-25 19:29:15
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > jest tylko deklaracja... Poza tym deklaracje mozna zawsze zmienic, a linie

    Ale po co deklarować, czy deklaracja jest lepsza niż fakty? W tym przypadku obrót na
    koncie.

    > Napewno dluzej niz Pekao ! Gdzie dostaniesz 6-krotnosc na 15% ?

    Zastanów się- liczy się krotność, czy konkretna kwota ?
    Dla mnie kwota jest ważniejsza. Jesli taka kwota wychodzi ze sredniej wpływów, to po
    co
    żądać deklaracji ?

> [...]
    > albo lokaty przez net.
    > Teraz jeszcze beda waluty i bedzie git (jak mowi teraz mlodziez) !

    I po co mieszać do tego eMaxa- przeciez to jasne, że nadwyżki lądują właśnie tam :-)

    > Klient zloty/vip w Pekao to nie to samo co zloty np. w Citi czy ING :-))
    > A co byles w Twoim "ulubionym" citi po KK ?

    A czym się różni vip pekao od citi, czy ing ? Opłatą za konto ? Śmieszne.
    Aaa...- pewnie deklaracją wpływów- w citi i ing są (te deklaracje) pewnie większe ?
    No, ale skoro dla banków "deklaracje" są ważniejsze...
    Trudno- mam swoje zdanie na ten temat.
    Grzegorz

  • 9. Data: 2002-04-25 19:38:59
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > A co w tym dziwnego, ze bank chce zeby klient bioracy kredyt zapewnial
    > regularne wplywy na rachunek w odpowiedniej wysokosci ?

    Alez nic :-) Tylko co z tego, że klient złoży deklarację ?
    Przecież banki raczej nie sprawdzają wykonywania takowych.

> [...]
    > stanowic dla niego problemu. No chyba, ze nie chce przelewac swoich
    > dochodow do banku gdzie bierze kredyt odnawialny. A taka sytuacja nie

    A może chce, ale musi się przekonać do tego banku ?
    Dla banku pożądana jest sytuacja w której klient bierze astronomiczny kredyt i spłaca
    astronomiczne odsetki, bo wtedy bank zarabia. Wazne jest, żeby klient spłacał je
    regularnie. Nieprawda? Czy moze dla banku idealną sytuacją jest, gdy klient weźmie
    kredyt
    i zaraz szybciutko go jednym wpływem spłaci ?
    Imho są klienci, którzy nie chcą bankowi ujawniać wszystkich swoich dochodów, bo mają
    konta w róznych bankach, różne dochody z różnyc źródeł i z zasady nie lubią gdy bank
    za
    duzo chce wiedzieć, ba wogóle nie chcą, żeby jakakolwiek firma miała pełne dane o ich
    dochodach- taka ostrożność, czy też snobizm :-)
    Kwestia obustronnego zaufania potwierdzonego obserwacją przepływ pieniędzy przez
    rachunek
    to wszystko. Jeśli bank zaufa klientowi, to może klient zaufa bankowi ?
    Grzegorz

  • 10. Data: 2002-04-25 19:45:13
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Hy, hy - wiesz, jakbyms sie uparl, to na koncie tez przewijalyby mi sie
    > takie sumy.. ale czy to znaczy, ze co miesiac doysponuje kolejna tak
    > suma.... ?? :)

    No i co- wzbudzisz zaufanie banku, ten udzieli ci pożyczki, potem ją będziesz spłacał
    tak w kółko.
    Widzisz jakieś problemy? Bo ja widzę czysty zysk banku.
    Jak nie będziesz spłacał, to bank skorzysta z zabezpieczeń jakie złożyłeś podpisując
    umowę
    kredytową.
    Zdajesz sobie sprawę, że problem ze spłatą jakiegokolwiek zobowiązania pieniężnego
    rodzi
    problemy z otrzymaniem następnych ?
    O ile dysponuje się odpowiednią informacją o takich klientach, a jest taka możliwość
    można
    zapobiec przekrętom- trzeba tylko chcieć, a nie chronić własne tyłki kosztem zysku
    swojej
    firmy.
    Grzegorz