  • 1. Data: 2004-12-06 11:44:50
    Temat: Multibank - kolejne zgrzyty
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Ostatnio mam wrażenie, że muszę się co jakiś czas poskarżyć na Multi, to
    wtedy pewne rzeczy się zmieniają.
    No to się poskarżę ponownie.

    1. Ubiegły piątek. Godziny popołudniowe (ok. 17-18)
    Dwukrotnie próbuję się połączyć z operatorem po autoryzacji. 2 razy
    oczekiwanie po 20 minut. Nikt nie odbiera (afair, to przełączało mnie do
    Klubu Aquarius). Rozumiem, gdyby to był weekend i środek nocy, ale tak?
    Oczywiście bez autoryzacji się nic konkretnie nie dowiem.

    2. Sobota. Żona próbuje wpłacić pieniądze w CUF-ie w CH Arkadia (Warszawa).
    Na mój rachunek oczywiście. Nigdy dotąd nie było problemów, a nagle okazuje
    się, że potrzebny jest mój numer rachunku. Nie pomaga dokładne podanie
    moich danych przez żonę. Na szczęście mam gdzieś numer rachunku na świstku w
    portfelu i mogę jej podyktować przez telefon.
    Tutaj imho czerwona kartka dla Multi. Mam nadzieję, że to tylko jednostkowy
    przypadek tej placówki (afair jest ona w ajencji), a nie 'nowe procedury'.

    3. Kilka miesięcy temu zrezygnowałem z kredytu odnawialnego. W ubiegłym
    miesiącu uruchomiłem ponownie na 2 miesiące. I co? Nic się nie zmieniło
    przez te miesiące z pobieraniem prowizji od wykorzystywanego kredytu.

    A konkretnie - jeśli dzień ściągania odsetek przypada na dzień ustawowo
    wolny, system Multi księguje pobranie prowizji w odpowiednim dniu, ale
    pieniądze fizycznie z rachunku ściągane są w ostatni dzień roboczy,
    poprzedzający dzień pobrania prowizji.
    Kilkukrotnie już zgłaszałem skargi na takie zachowanie systemu Multi - jak
    widać dotąd bezskutecznie.
    Mi się już nie chce, ale pewnie za jakiś czas któryś z klientów zainteresuje
    tym nadzór bankowy (można sobie wyobrazić sytuację w której te pieniądze
    mogą być komuś nadal potrzebne w weekend, a tu się okazuje, że ich nie ma).

    Pomijając te 3 sprawy, nadal jestem bardzo zadowolony z korzystania z
    Multikonta. Ostatnio jednak jak można zauważyć kuleje jednak odrobinę
    kontakt z klientem, czyli ta sfera działalności, która jest najbardziej
    'medialna'. A szkoda :(

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 2. Data: 2004-12-06 15:05:52
    Temat: Re: Multibank - kolejne zgrzyty
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

> [...]
    jednostkowy
    > przypadek tej placówki (afair jest ona w ajencji), a nie 'nowe procedury'.

    Uuuu, no to widzę, że miałeś sporo szczęścia - a właściwie żona miała -
    poprzednio :)
    A o tajemnicy bankowej słyszałeś? Żaden bank nie powinien pozwalać na taką
    wpłatę - bez podania numeru rachunku. Przecież w ten sposób na potwierdzeniu
    wpłaty masz numer rachunku osoby trzeciej - a wcześniej mogłeś go nie znać.
    Wyobraź sobie, że nie chcesz aby osoby trzecie poznały TWÓJ numer
    rachunku... (każdy może się podawać za wujka/kuzyna itp i w ten sposób
    wpłacając 5 zł poznać numer Twojego rachunku)

    pzdr
    topjes

  • 3. Data: 2004-12-06 15:18:27
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    topjes <n...@d...rady> wrote:

    > Uuuu, no to widzę, że miałeś sporo szczęścia - a właściwie żona miała -
    > poprzednio :)

    Nie raz wpłacałem sam 'bez identyfikacji' i nikt nie robił problemów.

    > wpłatę - bez podania numeru rachunku. Przecież w ten sposób na potwierdzeniu
    > wpłaty masz numer rachunku osoby trzeciej - a wcześniej mogłeś go nie znać.

    AFAIR, to na potwierdzeniu (jeśli nie jest się zweryfikowanym właścicielem)
    nie ma danych posiadacza i rachunku (sam o to walczyłeś swego czasu w
    Multi).

    > Wyobraź sobie, że nie chcesz aby osoby trzecie poznały TWÓJ numer
    > rachunku... (każdy może się podawać za wujka/kuzyna itp i w ten sposób
    > wpłacając 5 zł poznać numer Twojego rachunku)

    I każda z tych osób poda mój adres, pesel, nazwisko panieńskie matki itp.?
    Litości.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 4. Data: 2004-12-06 15:23:16
    Od: "Jaco" <n...@C...com>

    Użytkownik "topjes" <n...@d...rady> napisał w wiadomości
    > (każdy może się podawać za wujka/kuzyna
    > itp i w ten sposób wpłacając 5 zł poznać numer Twojego rachunku)

    I jak poznają to co się takiego złego stanie? Będziesz bogatszy o 5 zł, ot
    co.

    Jaco

  • 5. Data: 2004-12-06 15:43:37
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> wrote in message
    > Nie raz wpłacałem sam 'bez identyfikacji' i nikt nie robił problemów.

    Omijanie procedur...

    > AFAIR, to na potwierdzeniu (jeśli nie jest się zweryfikowanym
    właścicielem)
    > nie ma danych posiadacza i rachunku (sam o to walczyłeś swego czasu w
    > Multi).

    Piszę ogólnie o bankach - nie tylko o Multi :)

    > I każda z tych osób poda mój adres, pesel, nazwisko panieńskie matki itp.?
    > Litości.

    A po co PESEL i nazwisko panieńskie? Co to ma do rzeczy? Rozumiem, że chcesz
    dokonać wpłaty na czyjeś OBCE konto podając dane adresowe tej osoby.
    Tajemnica bankowa tego zabrania, procedury też. A pracownicy - starają się
    iść klientom na rękę...

    pzdr
    topjes

  • 6. Data: 2004-12-06 15:44:18
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    "Jaco" <n...@C...com> wrote in message
    > Użytkownik "topjes" <n...@d...rady> napisał w wiadomości
    >
    > I jak poznają to co się takiego złego stanie? Będziesz bogatszy o 5 zł, ot
    > co.

    Ja tak. Ale inny oszołom będzie bank skarżył procesem sądowym o naruszenie
    tajemnicy bankowej. I będzie miał niestety rację...

    pzdr
    topjes

  • 7. Data: 2004-12-06 18:09:59
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    > I każda z tych osób poda mój adres, pesel, nazwisko >panieńskie matki
    > itp.?

    wpłata na konto w banku jak dobrze zrozumiałem ? tak? no to jesli chcesz
    wpłacić na r-k to chyba oczywistym jest znac jego numer? Od wpłat na adres
    masz poczte i przekazy pocztowe:)

    > Litości.

    a prosze bardzo, lituje sie nad kazdym takim postem:)

    --
    pozdr
    Marek

  • 8. Data: 2004-12-06 20:55:05
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> wrote:

    > Nie raz wpłacałem sam 'bez identyfikacji' i nikt nie robił problemów.

    Po konsultacji na Multilince wyszło, że to akurat bank ma rację.
    Czyli wymagany jest numer rachunku.
    Odszczekuję więc tę część, a raczej zamieniam ją na to, że procedury są
    różne w zależności od CUF-u :(

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 9. Data: 2004-12-06 20:56:36
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Marek <m...@o...pl> wrote:

    > wpłata na konto w banku jak dobrze zrozumiałem ? tak? no to jesli chcesz
    > wpłacić na r-k to chyba oczywistym jest znac jego numer? Od wpłat na adres
    > masz poczte i przekazy pocztowe:)

    Niekoniecznie. Czasami mogę nie znać numeru rachunku. W przezłości
    wielokrotnie zdarzało mi się dokonywać wpłat na rzecz różnych osób w
    _różnych_ bankach nie znając numerów rachunków.
    Wystarczyła znajomość danych osobowych osoby, której chcę wpłacić.
    Czy to był akurat ten rachunek - to problem wpłacającego.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 10. Data: 2004-12-06 20:57:42
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    topjes <n...@d...rady> wrote:

    > A po co PESEL i nazwisko panieńskie? Co to ma do rzeczy? Rozumiem, że chcesz

    Po to, że gdyby nie różnica płci - ta osoba mogłaby się podać za właściciela
    rachunku. I nie byłoby problemu :)

    > dokonać wpłaty na czyjeś OBCE konto podając dane adresowe tej osoby.

    Tak.

    > Tajemnica bankowa tego zabrania, procedury też. A pracownicy - starają się
    > iść klientom na rękę...

    Znaczy konkretnie czego zabrania?
    Możesz podać jakiś url do odpowiedniego fragmentu prawa bankowego?

    --
    Przemysław Maciuszko