  • 11. Data: 2004-12-07 10:04:27
    Temat: Re: Multibank - kolejne zgrzyty
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> wrote in message
    news:0t41b4c668i1440n3e8%sal@hell.hell.pl...

    > Po konsultacji na Multilince wyszło, że to akurat bank ma rację.
    > Czyli wymagany jest numer rachunku.
    > Odszczekuję więc tę część, a raczej zamieniam ją na to, że procedury są
    > różne w zależności od CUF-u :(

    Nie ma takiej możliwości by procedury były różne dla różnych placówek!!! :)
    W innych bankach jest podobnie - to, że pracownicy nie pytają o numery
    rachunków to obchodzenie procedur, po to by iść klientom na rękę.

    pzdr
    topjes

  • 12. Data: 2004-12-07 10:04:59
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    > Znaczy konkretnie czego zabrania?
    > Możesz podać jakiś url do odpowiedniego fragmentu prawa bankowego?

    Art. 104. 1. Banki i osoby w nich zatrudnione oraz osoby, za których
    pośrednictwem bank wykonuje czynności bankowe, są obowiązane zachować
    tajemnicę bankową, która obejmuje WSZYSTKIE wiadomości:
    1) dotyczące czynności bankowych i osób będących stroną umowy, uzyskane w
    czasie negocjacji oraz związane z zawarciem umowy z bankiem i jej
    realizacją, z wyjątkiem wiadomości, bez których ujawnienia nie jest możliwe
    należyte wykonanie zawartej przez bank umowy,
    2) dotyczące osób, które, nie będąc stroną umowy, o której mowa w pkt 1,
    dokonały czynności pozostających w związku z zawarciem takiej umowy, z
    wyjątkiem przypadków, gdy ustawa przewiduje ujawnienie takich czynności.
    2. Banku nie obowiązuje zachowanie tajemnicy wobec strony umowy. Osobom
    trzecim wiadomości te nie mogą być ujawnione, poza przypadkami określonymi w
    Art. 105, a także gdy osoba będąca stroną umowy na piśmie upoważni bank do
    przekazania określonych informacji wskazanej przez siebie osobie.

    pzdr
    topjes

  • 13. Data: 2004-12-07 12:04:02
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    topjes <n...@d...rady> wrote:

    > Art. 104. 1. Banki i osoby w nich zatrudnione oraz osoby, za których
    > pośrednictwem bank wykonuje czynności bankowe, są obowiązane zachować
    > tajemnicę bankową, która obejmuje WSZYSTKIE wiadomości:

    Tia. Tylko ciekawe jak bardzo można to nadinterpretować (szczególnie w
    kontekście 'udzielania informacji').
    Czy wstukanie numeru rachunku w systemie bez podawania go osobie
    wpłacającej, jest ujawnieniej informacji?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 14. Data: 2004-12-07 12:32:06
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    > Tia. Tylko ciekawe jak bardzo można to nadinterpretować (szczególnie w
    > kontekście 'udzielania informacji').
    > Czy wstukanie numeru rachunku w systemie bez podawania go osobie
    > wpłacającej, jest ujawnieniej informacji?

    Zawsze możesz złożyć na to reklamację w banku z prośbą o wyjaśnienie - nic
    innego mi do głowy nie przychodzi.
    Ze swojego doświadczenia wiem, że co prawnik to interpretacja :/

    pzdr
    topjes

  • 15. Data: 2004-12-08 07:28:37
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...pl>

    Użytkownik Przemysław Maciuszko napisał:

    > Czy wstukanie numeru rachunku w systemie bez podawania go osobie
    > wpłacającej, jest ujawnieniej informacji?

    Jest to informacja, że osoba o takich danych istnieje i posiada w tym
    banku konto. Ja bym to pod dwie ustawy podciągnął :-)

    M.