  • 1. Data: 2002-07-04 09:16:26
    Temat: Multibank i kredyt hipoteczny - DUZE rozczarowanie (dlugie)
    Od: "Goldoni" <g...@w...pl>

    Witam,

    Zachecony tym, co przeczytalme na stronach internetowych Multibanku
    poszedlem na rozmowe w sprawei kredytu hipotecznego, co okazalo sie zupelna
    porazka.
    Jestem posiadaczem dzialki budowlanej pod Warszawa o wartosci rynkowej ok.
    120 000 zl (otrzymanej jako darowizna od rodzicow) oraz mieszkania
    wlasnosciowego spoldzielczego wartego ok. 170 000 zl. Zarobki 5500 zl bruto,
    zona (nie pracuje), male dziecko. Pan w Multibanku poinformowal mnie, ze mam
    zdolnosc kredytowa na wnioskowana wysokosc kredytu ok. 100 000 zl (mam
    zamiar na kredyt wybudowac stan surowy, a potem po sprzedazy mieszkania
    wykonczyc przynajmniej czesc domu, zeby moc w nim zamieszkac), ALE ... -
    musze miec 20% wkladu wlasnego. No i wlasnie tu lezy pies pogrzebany,
    poniewaz Multibank liczy te 20% od kwoty INWESTYCJI, czyli wartosc dzialki +
    przewidywana warosc domu. W moim przypadku jest to okolo 350 000 zl, czyli
    musialbym miec 70 000 zl jako wklad wlasny. Po tej informacji nie
    pozostawalo mi nic innego, jak podziekowac za rozmowe i opuscic bank.
    Nie wiem, co o tym sadzicie, ale takie rozumowanie jest dla mnie troche
    nielogiczne - moim zdaniem bank i tak sie zabezpiecza dajac kredyt nizszy
    niz wartosc zabezpieczenia, poza tym u mnie zabezpieczeniem bylaby dzialka,
    ktorej wartosc wzrastalaby w czasie w zwiazku z budowa na niej domu. A moza
    ja czegos tu nie rozumiem ... Teraz zastanaiwiam sie, zy w innych bankach
    nie jest podobnie, bo jesli tak, to moj pomysl na pozniejsza sprzedaz
    mieszkania i unikniecie mieszkania z rodzicami przez pewien czas biora w leb
    Licze na jakies pomysly i rady i pozdrawiam,

    Goldoni

  • 2. Data: 2002-07-04 10:36:54
    Od: "Wojciech Jakobczyk" <N...@c...ci.pwr.SPAM.wroc.pl>

> [...]
    > przewidywana warosc domu. W moim przypadku jest to okolo 350 000 zl, czyli
    > musialbym miec 70 000 zl jako wklad wlasny. Po tej informacji nie

    dosc dziwne. sprobuj z pko bo, z doswiadczenia wiem ze dosc dowolnie podchodza do
    wyliczen wkladu wlasnego, jesli tylko da sie to tak policzyc ze bedzie ok. :) choc
    to pewnie zalezy od oddzialu i pracownika.

    wojtek

  • 3. Data: 2002-07-04 11:23:09
    Od: "ERY" <e...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Goldoni" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    czyli
    > musialbym miec 70 000 zl jako wklad wlasny.

    Tak zupełnie logicznie podchodząc do sprawy, to w opisanej sytuacji
    powinni Ci policzyć działkę jako wkład własny.

    ERY

  • 4. Data: 2002-07-04 12:11:56
    Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk>

    Użytkownik <g...@w...pl> napisał(a):

    [ciach o głupich procedurach kredytowych w Multi]

    Coś ich pogięło - stosują jakieś dziwaczne, mechaniczne
    sposoby liczenia zdolności kredytowej, udziałów własnych
    itd. Mojej mamie przy kredycie hipotecznym w BZWBK wzięli
    pod uwagę nawet to, że przeprowadzając się spod W-wy do
    W-wy będzie miała większe możliwości uzyskania dodatkowych
    dochodów. Niestety wygląda na to, że Multi ma kiepskich
    pracowników od oceny wniosków kredytowych i boi się dać
    im jakąś możliwość elastycznego podejścia do spaw. Innego
    wytłumaczenia nie widzę. :-(

    --
    Konrad J. Brywczyński Bus station is the place where bus stops.
    k...@b...tk Trainstation is the place where train stops.

  • 5. Data: 2002-07-04 12:36:15
    Od: "Goldoni" <g...@w...pl>

    Użytkownik "ERY" <e...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Tak zupełnie logicznie podchodząc do sprawy, to w opisanej sytuacji
    > powinni Ci policzyć działkę jako wkład własny.
    >
    > ERY

    Niestety, to moga uznac tylko wtedy gdybym dzialke kupil a nie dostal. Tak
    samo zreszta podchodzi do sprawy ING BS - onie tez nie uznaja dzialki
    nabytej na zasadzie darowizny jako udzial wlasny.

    Goldoni

  • 6. Data: 2002-07-04 13:02:04
    Od: <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > wytłumaczenia nie widzę. :-(
    >
    > Tak zgzdza sie, multi ma wrecz b. bzdurne metody liczenia zdolnosci
    kredytowej mnie np. odliczyli karte kredytowa citi na ktorej mam mazliwosc
    zadluzenia sie do 10000 zl. Chyba trzeba naprawde desperata zeby sie zadluzal
    na prawie 40% w skali roku. Pani w oddziale kazala mi zlikwidowac karte bo
    inaczej nie otrzymam limitu. Karty nie zlikwidowalem limit po wielu bojach
    dostalem po 3 msc, oczywiscie via net. Na moje pytanie co pani by mi w takim
    razie doradzila jako moj doradca bankowy otrzymalem odpowiedz w postaci
    wzruszenia ramion. A miało byc tak pieknie, indywidualne podejscie do klienta
    osobiste doradztwo i tym podobne marketingowe bzdury. Gdyby nie tania linia to
    dawno by mnie tam nie było. Mam nadzieje ze w przyszlosci bedzie lepiej

    Pozdrawiam
    "fido dido"

  • 7. Data: 2002-07-04 14:28:49
    Od: "Goldoni" <g...@w...pl>

    > kiepskichp racowników od oceny wniosków kredytowych i boi się dać

    > kredytowej mnie np. odliczyli karte kredytowa citi na ktorej mam mazliwosc
> [...]

    O tym szczerze mowiac nie wspomnialem, ale mnie tez wyliczajac zdolnosc
    kredytowa odliczyli wysokosc limitu kredytu odnawialnego - czlowiek z
    Muyltibanku ktory mi te zdolnosc wyliczal zmniejszal kwote i zmniejszal, az
    doszedl do 2000 zl (10% wartosci obecnego dopuszczalnego zadluzenia) i
    stwierdzil, ze "najlepiej byloby, gdyby wysokosc kredytu odnawialnego
    zmniejszyc do ... ZERA" :))).

    Goldoni

  • 8. Data: 2002-07-04 14:32:18
    Od: "Richard" <R...@p...onet.pl>

    Ok a jak długo cz\zekales na kredyt odnawialny???

    Dali Ci go tak jak mówią w reklamach?
    Do sześciokrotności Twoich wplywów?

    A poza tym..
    Ma ktoś jeszcze debet w Multi???

    Ile średno tam mozna dostac jak sie ma ok 4000 comiesięcznych wplywów...????

    Dzięki...

  • 9. Data: 2002-07-04 14:44:08
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > Dali Ci go tak jak mówią w reklamach?
    > Do sześciokrotności Twoich wplywów?
    >
    > Z tego co wiem to 6 krotnośc wpływów bedziesz miał ale po roku utrzymywania
    tam konta i regularnych wpływach. Pomimo tego tą 6 krotnosc i tak ci obetna wg
    swoich chorych procedur czyli o wszelkie zadłuzenia np niewykorzystany limit na
    karcie kredytowej.

    "fido dido"

  • 10. Data: 2002-07-04 15:49:13
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

> [...]
    obetna wg
    > swoich chorych procedur czyli o wszelkie zadłuzenia np niewykorzystany

    Nie. Limitów na kartach kredytowych nie uwzględnia się w pełnej wysokości -
    podaje się cały limit, ale do wzoru wstawia tylko część.
    Zabawy w symulacje z kredytem polecam przeprowadzać na kalkulatorze kredytu
    odnawialnego na stornie www.multibank.pl.
    Od poniedziałku wyższe mnożniki dla MultiKonta My.

    Pozdrawiam
    K. Kowalski