  • 11. Data: 2002-07-04 18:49:01
    Temat: Re: Multibank i kredyt hipoteczny - DUZE rozczarowanie (dlugie)
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Jul 2002 11:16:26 +0200, "Goldoni" <g...@w...pl> wrote:

    >Jestem posiadaczem dzialki budowlanej pod Warszawa o wartosci rynkowej ok.120 000 zl
    > oraz mieszkania wlasnosciowego spoldzielczego wartego ok. 170 000 zl.
    > Pan w Multibanku poinformowal mnie, ze mam zdolnosc kredytowa
    > na wnioskowana wysokosc kredytu ok. 100 000 zl

    > ALE ... -musze miec 20% wkladu wlasnego.
    > No i wlasnie tu lezy pies pogrzebany,poniewaz Multibank liczy te 20%
    > od kwoty INWESTYCJI, czyli wartosc dzialki + przewidywana warosc domu.

    >W moim przypadku jest to okolo 350 000 zl, czyli
    >musialbym miec 70 000 zl jako wklad wlasny.

    O ile zrozumiałem działka jest Twoja.
    czyli Twój wkład to 120 k
    i dodatkowe zabezpieczenie 170 k (mieszkanie).

    Chcesz 100 k (60k) mając zabezpieczenie 290 k.

    >Nie wiem, co o tym sadzicie, ale takie rozumowanie jest dla mnie troche
    >nielogiczne - moim zdaniem bank i tak sie zabezpiecza dajac kredyt nizszy
    >niz wartosc zabezpieczenia, poza tym u mnie zabezpieczeniem bylaby dzialka,
    >ktorej wartosc wzrastalaby w czasie w zwiazku z budowa na niej domu. A moza
    >ja czegos tu nie rozumiem ...

    chyba ktoś coś źle liczył.

    >Licze na jakies pomysly i rady i pozdrawiam,

    Raczej spróbuj porozmawiać (___napisać___)
    z kimś innym (ponownie).

    Nie daj się.
    Jeśli nie Tobie to komu ?

    BAH
    PS.
    Gdybyś sprzedał działke to miałbyc 120 k gotówki
    i algorytm by się sprawdził. :-(((

  • 12. Data: 2002-07-05 07:43:42
    Od: "Goldoni" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Richard" <R...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ok a jak długo cz\zekales na kredyt odnawialny???
    >
    > Dali Ci go tak jak mówią w reklamach?
    > Do sześciokrotności Twoich wplywów?

    Kredyt odnawialny odstalem po dlugim okresie posiadania RORu w PKO BP (bylo
    to bodaj 5 lat, tyle tylko ze co najmniej przez 3 lata konto bylo
    nieaktywne, tzn. nie bylo regularnych wplywow). Jesli chodzi o 'krotnosc'
    poborow, to gyd ubiegalem sie o takwoy kredyt (2,5 roku temu) powiedziano
    mi, ze moge uzyskac maksymalny kredyt do 6-krotnosci dochodow BRUTTO, co
    mnie szczerze zdziwilo. Po zlozeniu wniosku dali mi 6-krotnosc, tyle ze
    wyplywow netto (okres rozpatrywnia wniosku - okolo 1 tygodnia). Za
    rozpatrzenie wniosku zaplacilem 100 PLN, co roku za przedluzenie kredytu
    odnawialnego (pod warunkiem ze w momencie przedluzania twoj stan konta nie
    jest na minusie) kolejne 100 PLN; kredyt zostaje przedluzony wtedy
    automatycznie.

    Goldoni