  • 1. Data: 2012-01-19 14:17:35
    Temat: Może jest jeszcze szansa na starą Belkę...
    Od: "Bartnick" <a...@S...poczta.onet.pl>

    Za Interia.pl
    Zlikwidowano ulgę PIT wbrew konstytucji:
    http://biznes.interia.pl/podatki/news/kolejna-wpadka
    -rzadu-zlikwidowali-ulge-wbrew-konstytucji,1748494

  • 2. Data: 2012-01-20 06:27:53
    Temat: Re: Może jest jeszcze szansa na starą Belkę...
    Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl>

    Użytkownik "Bartnick"
    > Za Interia.pl
    > Zlikwidowano ulgę PIT wbrew konstytucji:
    > http://biznes.interia.pl/podatki/news/kolejna-wpadka
    -rzadu-zlikwidowali-ulge-wbrew-konstytucji,1748494

    Niezaleznie od tej ustawy KNF zalecil bankom likwidacje tych lokat z obawy o
    ich wyplacalnosc i od 1 stycznia zniknely one z ofert bankow

    Leszek

  • 3. Data: 2012-01-20 08:18:19
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 20 Sty, 07:27, "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl> wrote:

    > Niezaleznie od tej ustawy KNF zalecil bankom likwidacje tych lokat z obawy o
    > ich wyplacalnosc i od 1 stycznia zniknely one z ofert bankow

    Hehe, to np taki GGZ musi o tym nie wiedziec, BRE rowniez...
    Overnighty zawsze byly i mysle, ze beda. Wzrost ich popularnosci
    zawdzieczamy tylko pazernosci RP.

    MK

  • 4. Data: 2012-01-20 11:56:14
    Od: "Glaukon" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Niezaleznie od tej ustawy KNF zalecil bankom likwidacje tych lokat z obawy o
    > ich wyplacalnosc i od 1 stycznia zniknely one z ofert bankow

    To byłby sposób na miarę dziennej kapitalizacji: media oficjalnie
    twierdziłyby, że antybelki zostały zlikwidowane (na polecenie KNF), a banki by
    je dalej normalnie oferowały :)

  • 5. Data: 2012-01-20 18:09:26
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Lech Dubrowski <3...@3...com.pl> napisał(a) w wiadomości:
    <4f1909cf$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>...
> [...]
    >
    >Niezaleznie od tej ustawy KNF zalecil bankom likwidacje tych lokat z obawy o
    >ich wyplacalnosc i od 1 stycznia zniknely one z ofert bankow

    Niezaleznie od tej ustawy nie mogę zalecić parlamentowi (?) likwidacji KNF-u...

    A tak na serio nie przekonują mnie argumenty w tym artykule.
    Po pierwsze sposób naliczania podatku (zaokrąglenia podstawy i należności)
    nigdy nie był żadną "ulgą". Nie ma mowy o likwidacji podatkowej ulgi.
    Przzywołany inny wyrok TK dotyczył stawki podatku a nie ordynacji. Stawki
    podatku dochodowego powinny być ogłoszone do 30 listopada poprzedniego
    roku ze skutkiem w roku następnym.
    Zmian w ordynacji o ile mi wiadomo to nie dotyczy.

    To, co jest moim zdaniem wątpliwe (tylko na który artykuł się powołac?...)
    to fakt, że poprzedni sposób zaokrąglania (w górę i w dół) był w
    przybliżeniu teoretycznie neutralny. Nowy (poprawcie mnie jeżeli mam
    stare informacje) przewiduje zaokręglenie tylko w górę czyli de facto
    statystycznie zawyża stawkę podatku.
    Poza tym dochodzi kolejna komplikacja przepisów, bo nowy sposób dotyczył
    by dochodów kapitałowych a np. zaliczki z tytułu dochodów z np. umowy
    o pracę już nie.

    Pytanie: jak to liczą w innych państwach w których też jest ryczałt?

    Arek

  • 6. Data: 2012-01-26 12:44:20
    Od: "el_kabong" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Arek <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał(a):

    > A tak na serio nie przekonują mnie argumenty w tym artykule.

    No dobra, my tu gadu gadu a czy ktoś (najlepiej jakiś prawnik) mógłby
    przynajmniej powiedzieć co trzeba zrobić aby popchnąć to do trybunału
    konstytucyjnego?
    Bo z całym szacunkiem, może te argumenty nie przekonują ciebie ale liczyć się
    będzie czy przekonają trybunał. A gra chyba jest warta świeczki, czyż nie? A
    jak tak dalej pójdzie, to nikt nawet nie zaskarży tego do trybunału i nowa
    Belka - nawet gdyby te przepisy rzeczywiście nie byłyby zgodne z konstytucją

    el_kabong

  • 7. Data: 2012-01-26 13:07:55
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    Użytkownik "el_kabong" <e...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Arek <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał(a):

    > jak tak dalej pójdzie, to nikt nawet nie zaskarży tego do trybunału i nowa
    > Belka - nawet gdyby te przepisy rzeczywiście nie byłyby zgodne z konstytucją

    Tylko kogo to obchodzi - patrz ACTA

  • 8. Data: 2012-01-27 14:12:07
    Od: " " <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Waldek <j...@t...mam> napisał(a):

    > Tylko kogo to obchodzi - patrz ACTA

    ???
    Wydaje mi się że powinno obchodzić każdego kto tylko oszczędza coś na zwykłych
    lokatach. Bo chyba nikt rozsądny nie ma złudzeń że banki wezmą podatek Belki
    na swoja klatę i zrekompensują go wyższym oprocentowaniem?
    Moja znajomość prawa jest cokolwiek skromna i nawet nie wiem kto/jak/kiedy i
    jaka byłaby procedura wniesienia skargi do TK, ale czy wśród nas naprawdę nie
    ma żadnego prawnika który tego nie wie, oraz - szczyt marzeń - mógłby też się
    tym ewentualnie zająć? Przecież tu naprawdę nie ma nic do stracenia a jest coś
    do zyskania.
    I nie rozumiem tego porównania do ACTA. To jednak inny kaliber - w przypadku
    ACTA rząd cichaczem zapragnął przepchnąć niekorzystną dla społeczeństwa umowę.
    O nowej Belce wiemy już od iluś tam miesięcy. A teraz wiemy o _potencjalnej_
    jej niezgodności z konstytucją. Dlaczego nie możemy choćby tej niezgodności
    sprawdzić wnosząc sprawę do TK?

  • 9. Data: 2012-01-28 22:47:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 20 Jan 2012 19:09:26 +0100, Arek napisał(a):

> [...]
    > komplikacja przepisów, bo nowy sposób dotyczył by dochodów kapitałowych
    > a np. zaliczki z tytułu dochodów z np. umowy o pracę już nie.

    Mnie ten artykuł też nie przekonuje. Największe szanse widział bym w
    zaskarżeniu na podstawie tego, że podatek od odsetek 1 gr wynosi 100%.
    Bardzo dawno temu pamiętam jakieś wypowiedzi, ze podatek 100% jest
    niekonstytucyjny. Nie pamiętam już czy wynikało to z jakichś ustaw czy
    może właśnie z wyroku TK.

    Tylko jak to zaskarżać? Jak TK usłyszy o odsetkach 1 gr to padnie. Ze
    śmiechu!

  • 10. Data: 2012-01-29 09:56:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "jureq" jg1tut$kmf$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > Bardzo dawno temu pamiętam jakieś wypowiedzi, ze podatek 100% jest
    > niekonstytucyjny. Nie pamiętam już czy wynikało to z jakichś ustaw czy

    Dlatego DTusk podwyższa VAT, nie dochodowy.
    VATu nie można ciągnąć w nieskończoność?
    Cło (to coś, co naliczano na granicy państwa) mogło
    być kilkakrotnie wyższe od wartości danego towaru,
    zatem i VAT może nie znać granic. :)

    > Tylko jak to zaskarżać? Jak TK usłyszy o odsetkach 1 gr to padnie. Ze śmiechu!

    Śmiech to zdrowie. :) Chyba nie chcesz łamać piątego
    przykazania, pozbawiając TK (czy innego T) zdrowia?!

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'